Middelvinger van fietsers

Ik herken soortgelijk iets nog van toen ik een schakelbrommer had.
Zo'n motor look-a-like maar dan met 50cc.

Hier in de buurt is een bospaadje voor (brom)fietsers, ik mag daar dus ook rijden.
Echter word ik altijd door de fietsers en wandelaars gezien als motor rijder en kreeg altijd de raarste reacties :+ Van middelvingers tot afkeurende blikken en een vent die keihard loopt te schelden terwijl ik met mn helm op zit en een knetterpijp :P

Op gegeven moment ben ik gewoon bij iedereen gestopt die raar liep te doen en gevraagd wat het probleem is, vaak durfde ze niets te zeggen maar de keren dat ze wat zeiden was het in de trant van "met je motor op een fietspad, ben je helemaal gestoord randdebiel".

En dan die blik van ze zodra ik mijn papieren te voorschijn haalde en het voorlas: Yamaha TZR, 50cc, constructiesnelheid 45kmh :') _O- En dan afsluiten met een vriendelijk lach " en nog een prettige dag meneer" :')
 
Het valt mij wel vaak op dat het vaak de wat oudere mensen zijn die zo reageren, dan vraag ik me af of die niet geleerd hebben in hun leven.
Waarschijnlijk te vroeg getrouwd en al te lang met dezelfde muts op de bank thuis (het zogenaamde sprookjeshuwelijk; de heks wacht thuis al op de bank)
 
Kan mij echt niets schelen wat andere mensen van me denken als ik aan het rijden ben.
Ik stop gewoon voor zebra paden (vaak niet altijd) ik rijd niet door rood en geef voorrang wanneer ze het krijgen. O-)
Zodra ik ergens ben en het gas open kan gooien doe ik dat. })
Kan me geen zak schelen als ze een middelvinger opsteken want voordat ze uberhoud de mogelijkheid hebben om hun arm omhoog te doen zijn het al mieren in mijn spiegel. :W

Als ik de hele dag in mijn spiegel zou kijken wat een ander van mij vind heb ik geen leuke dag, en laat motor rijden nou net iets zijn waar ik plezier van heb.

Ook wel leuk als je iemand zijn middelvinger ziet opsteken gelijk omkeren en zo hard mogelijk langs m scheuren })
 
Het valt mij wel vaak op dat het vaak de wat oudere mensen zijn die zo reageren, dan vraag ik me af of die niet geleerd hebben in hun leven.
Waarschijnlijk te vroeg getrouwd en al te lang met dezelfde muts op de bank thuis (het zogenaamde sprookjeshuwelijk; de heks wacht thuis al op de bank)

Die oude lui moeten helemaal niet zeiken! Laatst was ik bij een Classis Races-evenement, nou de herrie die de motoren uit de jaren '30 t/m '70 produceerden, daarbij valt de gemiddelde open uitlaat heden ten dage in het niet _O-

Ook reden ze toen nog kneiterhard overal, want dat mocht toen :Y Echt levensgevaarlijk toen, want de remmen op de motoren uit die tijd waren gewoon van een trapfiets afgeplukt :P
 
ze moeten niet zo zeiken want zelf zijn ze een gevaar op de weg die ouwe lui,ze fietsen soms allemaal met 4 personen naast elkaar dan kunnen wij ook wel met onze gezicht :N knikken of een middelvinger op steken :Y :W :]
 
Als je natuurlijk reacties krijgt van andere motorrijders, zou het dan aan je eigen rijstijl liggen?
Je kan je een beetje inhouden als er weggebruikers voor je rijden of je tegemoet komen.
Jouw hobby hoeft een ander niet leuk te vinden.
De zeer grote snelheidsverschillen geven natuurlijk irritatie.
En dan bedoel ik het verschil tussen jouw snelheid en b.v. een groepje fietsers of wandelaars.


Een dijk is geen circuit maar openbare weg.

Ik best door op een dijk maar, ik rem altijd af tot ong. gelijke snelheid van de te passeren mensen. Maar vaak krijg je ook al reacties voordat je uberhaubt gas geeft, en ook als je gewoon rustig 50 rijd, terwijl je (op dat stuk) 80 mag..

Zelf heb ik zo iets van : Ga op een fietspad rijden, daar heb je geen last van gemoteriseerde voertuigen.
 
vorig jaar op zondag ochtend.. lege dijk :9~ staat er ineens een maffe boer midden op de weg met een hooivork :N had me al een poosje aan horen komen :]

Van de ene kant snap ik zijn ergenis wel.. je zult maar aan zo'n dijkje wonen dan wordt je ook gek van die motoren die over die dijk knappen.. van de andere kant.. wtf.. die dijk is van iedereen :Y dus jagen maar
 
Tja, heb ook wel het idee dat ik wat meer geïrriteerde blikken te zien krijg sinds ik de originele kachelpijp van de RSV Mille vervangen heb door een Titanium EVO, die dus volledig open is.. Nu moet ik wel zeggen dat ík het eigenlijk al ronduit asociaal vind klinken, dus kan me er wel iets bij voorstellen. Maar het klinkt zo lekker.. :9~ O-)

Overigens probeer ik wel enigszins de overlast te beperken door in ieder geval binnen de bebouwde kom in een zo hoog mogelijke versnelling te rijden en even van het gas af te gaan voor fietsers enzo.. Maarja, zo'n twin maakt stationair al een flink kabaal natuurlijk :$
 
misschien moeten we het toch eens bij ons zelf zoeken.. met zware race dempers maken de meeste van ons nou eenmaal géén vrienden.
 
Overal steekt egocentrisme de kop op :Y
Respect hebben...vooral voor mij en niet voor een ander :Y
 
misschien moeten we het toch eens bij ons zelf zoeken.. met zware race dempers maken de meeste van ons nou eenmaal géén vrienden.

Ja maar het gaat niet alleen over de keren dat we weten dat we het niet zo heel handig hebben gedaan en (als we een beetje logish nadenken) wel snappen dat andere mensen niet zo blij met ons zijn.

Het gaat mij vooral om die (enkele) keren dat ik denk van nu doe ik alles goed en ga ik er heel rustig langs en ver langs af. Dat je dan nog overdreven reacties krijgt.
Dat het bij mensen gewoon is motor=overlast.

Ik bedoel ik heb het niet op wielrenners toen wij naar school moesten fietsen zijn wij ook gedouwd gespuugt geslagen door wielreners omdat we niet snel genoeg aan de kant gingen.
(ja wij kunnen ze niet horen als ze geen bel hebben)

maar als er dan 1tje netjes ver van te voren belde gingen we netjes aan de kant en als ie/ze ons dan rustig voorbij gingen zeiden we altijd netjes "kijk zo kan het ook" naar die wielrenners.
 
op zondagen mijd ik de dijken, ga ik zelf fietsen (kan ik weer naar andere fietsers en motorrijders schelden), of je meot accepteren dat je rustig in de file meerijdt. om lekker bochies te pakken ga ik doordeweeks midden op de dag als ik kan, of 's avonds.

helaas is het een conditioned reflex bij mensen. ook als je normaal rijdt (en dan maak ik amper herrie) krijg je nog de blikken en middelvingers.

anderssom werkt het ook, ik reed laatst een ritje, iemand in de berm maakte een armgebaar, ik keek er niet eens meer naar. ik ging ervanuit dat het de gebruikelijke haat-gebaren waren. wees een mede rijder me erop dat het een lekker wijf was die naar ons zwaaide |( ;(
 
Bij deze hele discussie mis ik het argument dat fietsers geen motorrijtuigenbelasting betalen... :+
Klopt. Nu is een fiets natuurlijk ook geen motorrijtuig, maar gelukkig bestaat motorrijtuigenbelasting al lang niet meer: dat heet nu houderschapsbelasting...

en dát biedt mogelijkheden!

Vroeger had je al zoiets als fietsbelasting (met zo'n metalen plaatje op het achterspatbord), en ik zie geen enkele reden waarom we dat niet opnieuw zouden invoeren...
 
ach, de vriendelijke gebaren van mensen die het wel op prijs stellen als ik rekening met ze houd maken de minder vriendelijke gebaren van die mongolen meer dan goed.
 
Gewoon terugzwaaien :W altijd leuk, ook als iemad toeterd ofzo, of je neemt gewoon voorrang en dan toch even vriendelijk zwaaien haha

:W :W :W
 
Laatst bewerkt:
tijdje terug, nog over een mooie landweg aan het rijden, twee oude opa's met hun fiets in de berm druk aan het praten.
Ik ben nog wel een halve kilometer bij hun vandaan, beginnen ze al te gebaren dat ik langzamer moet rijden, dus ik begin vrolijk te zwaaien, je zag ze even nadenken en toen begonnen ze ook te zwaaien!!!

_O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
tijdje terug, nog over een mooie landweg aan het rijden, twee oude opa's met hun fiets in de berm druk aan het praten.
Ik ben nog wel een halve kilometer bij hun vandaan, beginnen ze al te gebaren dat ik langzamer moet rijden, dus ik begin vrolijk te zwaaien, je zag ze even nadenken en toen begonnen ze ook te zwaaien!!!

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Nou moet ik zeggen, dat ik ook echt aso pijpen onder de twin heb!! *O* *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan