Middengeleiders; hell or heaven?

MeanYellowBoy

MF veteraan
23 mrt 2015
1.578
797
Vechtdal
Je ziet ze steeds vaker, middengeleiders op provinciale wegen. Ik vind ze maar wat gevaarlijk. Als er weer zon idioot achter je zit op zn telefoon en jij moet in de ankers kun je niet uitwijken. En de idioot achter je klapt vol op je, sandwich!

Vinden jullie hiervan?
 
Je ziet ze steeds vaker, middengeleiders op provinciale wegen. Ik vind ze maar wat gevaarlijk. Als er weer zon idioot achter je zit op zn telefoon en jij moet in de ankers kun je niet uitwijken. En de idioot achter je klapt vol op je, sandwich!

Vinden jullie hiervan?
Wat bedoel je met middengeleiders?
Vangrail of vluchtheuvel?
 
Dit
 

Bijlagen

  • 56EDDE9F-0472-4D6E-B3F7-06E0DF11968F.png
    56EDDE9F-0472-4D6E-B3F7-06E0DF11968F.png
    166,6 KB · Weergaven: 25
Ze zijn er met name om het inhalen onmogelijk te maken. Dat vind ik zelf wel prettig als ik alleen rijd. Verder qua uitwijken kan je vaak nog wel naast je voorligger op de rij- of redresseerstrook staan.
 
Als je moet uitwijken op zo'n weg zit je er te dicht op/ zit je niet op te letten of anticipeer je niet.
En je kan, net als bij een stoplicht, altijd wel een kant kiezen waarbij je bij een aanrijding van achter niet geplet wordt door de auto achter je.
 
Op de provinciale weg die langs Rijssen loopt hebben ze bij de laatste renovatie de bermpaaltjes verwijderd en er glazen bollen op de middenstreep er voor in de plaats gezet. Kun je op de motor ook prima mee op je bek gaan. Moet wel zeggen dat inhalen daar niet toegestaan is.
 
Middengeleiders, dan vmax van 80 > 60km/h terug brengen en violá: Mensen worden zo lui dat ze juist gevaarlijker gaan rijden (cruisecontrol aan, muziekje, telefoontje en snurken maar).
 
Gewoon heel veel meer afstand houden. En je kan met de motor al gauw ergens tussen
 
Als die klever niet goed oplet is het ook pech voor jouw. Ik denk dat TS die bult in de weg bedoelt die de rijstroken verdeeld. Deze bult is doorgaans 10 cm hoog.
 
1408433

Dit zijn die middengeleiders die ik bedoel. Deze ligt in een rotonde maar ik heb ze ook op 80 km wegen gezien. Inhalen is hier dan onmogelijk. Dus klevers afschudden ook.
 
1 keer revven en ze steken de dievenmoord achter me, van de oliedamp...

Maar op ppp & a4 hebben ze in het kader van het ontmoedigingsbeleid ook van die dingetjes gemaakt in de meeste 2-strooks afslagen. Ik heb er nooit last van gehad omdat ik niet van baan wissel, net als de meeste daar.... toendertijd... ;(

Op rotondes moeten we in de groep als voorste rijder wel eens een rotonde anderhalf keer nemen on de achterblijvers in te laten lopen, en dan moet je ook over die dingen heen, in een bocht, nergens last van
 
Als die klever niet goed oplet is het ook pech voor jouw. Ik denk dat TS die bult in de weg bedoelt die de rijstroken verdeeld. Deze bult is doorgaans 10 cm hoog.
Ik denk dat TS bedoeld wat hij in post 4 op de foto laat zien :-) Die zijn wel iets lastiger om overheen te rijden dan de betonnen bultjes. Wel een goede evenwichtoefening als je je motor daar eenmaal op gekregen hebt _O-
 
Als je de N57 richting Zeeland pakt kom je zowel de betonnen muren als de betonnen bultjes. Die middengeleiders zijn vooral leuk wanneer je achter een Duitse caravan rijd om 3 uur 's nachts...
 
Terug
Bovenaan Onderaan