Mijn accu loopt leeg (vloeistof!)

12 jul 2003
144
44
Utrecht
Hi,

Vorig jaar kocht ik een Suzuki GS500E uit 1991. Na een paar maanden startte hij niet meer. Bleek de accu te zijn en ik heb hem vervangen.

Enkele weken daarna ging de startmotor stuk, en tegelijk ook mijn nieuwe accu!
Er zat geen druppel vloeistof meer in.

Ik kocht een nieuwe startmotor en accu en hij reed weer een half jaar. Nu vandaag startte hij weer niet, voor de tweede keer geen druppel vloeistof in de accu! Hoe kan dit toch? Moet ik om de zoveel maanden een nieuwe accu aanschaffen? Moet ik het vloeistofpeil bijhouden en regelmatig aanvullen?

Het is zo'n accu met schroefdopjes op de bovenkant en een 'tuutje' aan de deksel waar ik een slangetje aan moet monteren.

Iemand enig idee of een gouden tip? Ik zit nu in iedergeval vast aan een nieuwe accu, maar daar wil ik wel iets langer mee doen. Ze zijn niet bepaald gratis.

Ik ben benieuwd. Jeroen.
 
Nog maar weer eens: in noodgeval, geen vervoer en/of weekend-nacht) kan veilig VERSE smelt van SCHONE uit de diepvrieskast gekrabde sneeuw worden gebruikt als accu-water.
GEEN kraanwater, GEEN "bronwater" en GEEN condenswater uit de droogmachine; dat laatste bevat volgens de gebruiksaanwijzing PLUIS.

Maar verzamelen uit diepvries is een pestwerkje, dus kun je een fles gedemineraliseerd/gedistilleerd water tijdig halen bij pompstation of (goedkoper) uit de doe-markt, altijd doen.

En pas op: te lang doormartelen met halfdroge accu molt de accu.
Dan kun je het beter zelf koken... Pan met wat erop het vuur, deksel of kom er (schuin) boven, het water wat daarvanaf loopt opvangen en voilà... Gedestilleerd water.
 
Haha je kunt het ook té goedkoop willen doen :P Ik heb gewoon een litertje demi-water gekocht bij de Praxis voor 1,10. En een tweedehands spanningsregelaar kan ik voor enkele tientjes op eBay krijgen. Morgen even langs de garage.
 
Moet er gedistileerd water in of gedemineraliseerd water?
Water zelf is niet geleidend maar de mineralen die erin zitten wel.
volgens mij zitten in gedistileerd water nog steeds de schadelijke mineralen.
Doordat het water geleid zal de accu langsam ontladen op het geleidende water.
Of zie ik iets over het hoofd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan