Mijn Droom motor is ......?

Mja, vandaag weer een stukje autobahn gereden terwijl er een beetje tegenwind was. Niet eens veel, 100 kilometer schat ik, maar letterlijk elke kilometer heb ik de wind vervloekt.

Wil de Vmax niet kwijt, maar als ik dan toch mag dromen, dan komt er iets bij met een scherm en een kuip.
 
V-max is leuk voor in de buurt enkele 80-km wegen te rijden.
Met een kuip rijd je met goede zin zo door naar Zwitserland!

Mijn FZ heeft geen onderkuip meer, dus ik rijd alleen met topkuip.
Tot 150 toch geen last van de wind. Als sneller dan ga je zeker de wind wel voelen.
Met vakanties rijd ik daarom op de snelweg dan meestal ook 140-150.
Sneller heeft niet veel zin. Je raakt sneller vermoeid en je moet ook vaker tanken door hoger verbruik.
 
V-max is leuk voor in de buurt enkele 80-km wegen te rijden.
Met een kuip rijd je met goede zin zo door naar Zwitserland!

Mijn FZ heeft geen onderkuip meer, dus ik rijd alleen met topkuip.
Tot 150 toch geen last van de wind. Als sneller dan ga je zeker de wind wel voelen.
Met vakanties rijd ik daarom op de snelweg dan meestal ook 140-150.
Sneller heeft niet veel zin. Je raakt sneller vermoeid en je moet ook vaker tanken door hoger verbruik.

Tja, het is erg, maar op den duur ga je functioneel wat meer boven de looks stellen.

Daarom heb ik een deflector besteld voor op het kuipschermpje, ziet er niet uit maarja.
 

Bijlagen

  • weis.jpeg
    weis.jpeg
    147,1 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf een mt09 en mijn vrouw een ninja 250.
Ik nijg steeds meer naar een Vespa gts dus die staat bij mij boven aan het lijstje ook al is het geen motor 🤦‍♂️
 
@Moep: toen de R90S uitkwam was dat voor mij ook een droommotor, alleen toen voor mij onbetaalbaar.
In mijn jeugd was de Jawa 350 twin een droomotor: modern, goed afgewerkt (glad), mooi en technisch uitgekiend met o.a. ketting in oliekast en een schakelmechanisme dat ook ontkoppelde.(voorloper van (Quickshifter??)
Toen ik mijn motorrijbewijs kreeg was die motor allang achterhaald door Japanse motoren.
We blijven dromen.
 
@Moep: toen de R90S uitkwam was dat voor mij ook een droommotor, alleen toen voor mij onbetaalbaar.
In mijn jeugd was de Jawa 350 twin een droomotor: modern, goed afgewerkt (glad), mooi en technisch uitgekiend met o.a. ketting in oliekast en een schakelmechanisme dat ook ontkoppelde.(voorloper van (Quickshifter??)
Toen ik mijn motorrijbewijs kreeg was die motor allang achterhaald door Japanse motoren.
We blijven dromen.

Ja, en nu is een (goede) R90S opnieuw of nog steeds onbetaalbaar... De Jawa Twin ken ik ook nog wel, een maat van me had zo'n ding. Heel leuke motor waar hij heel wat kilometertjes op heeft afgelegd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan