Mijn eerste highsider.......

Dat is klote voor je, sterkte met je herstel enzo... :(

Het is wel een lekker bochtje dat ben ik met je eens, heb hem daar ook wel eens plat gegooit :)
Maar ik ben een beetje klaar met KD's e.d. op de openbare weg, lekker gek doen doe ik wel op het circuit.
Je weet nooit wat er kan gebeuren, gelukkig ben je er zonder veel letsel vanaf gekomen maar wat nu als die vent je niet had kunnen ontwijken.....wil er niet eens aan denken :N

Knallen en gek doen op het circuit en lekker ontspannen rijden op de openbare weg, dat bevalt me prima :Y
 
Dit bedoel ik dus :N

Komt wel een beetje (geen highsider) overeen met jou verhaal alleen de vent kon jou wel uitwijken en degene op dit filmpje had wel pech B|
 
dus: als ik het goed begrijp ga je steeds grenzen opzoeken met je motor (die toch allrisk verzekerd is) en als je dan een keer onderuit gaat, dan ga je dat hier vertellen.

Ik hoop dat de verzekering niet gek is en je een volgende keer een hoog eigen risico laat hebben.

Want... de weg is geen circuit.. als je wilt oefenen.. doe dat dan op een plek waar het kan..en mag.

overigens, ik begrijp dat je er wel wat van geleerd hebt.. dus dat is dan wel positief.

(deze moraalridderreactie naar aanleiding van de eenrichtingsweg (tussen houten plankjes) van een goede vriend, die ook aan het "oefenen" was.. )

Van dit soort opmerkingen word ik welles een beetje moe, alleen plekken waar het veilig is blablabla circuit blablabla. Weet je wat zo'n circuitdagje kost? en je moet er eerst helemaal heen en dan ook nog es alleen maar bepaalde tijden. Beetje hypocriet.
 
Idd, een beetje zoeken van de achterband naar grip hoeft niet zo'n probleem te zijn maar als je achterband echt ruim een halve meter op zij stapt, wat dan te doen?Koppeling in gas los? Zelf het 1e ritje op mijn R1 ook meegemaakt werd een halve meter uit m'n zadel gegooid maar landde er gelukkig weer veilig terug in. Dat was ff wennen met mijn zxr400 kon ik volgas de bocht uitknallen (met droog weer dan)

@TS Gelukkig zelf niet ernstig gewond, succes verder.

Enige juiste oplossing is meer gas geven (vloeiend!) of op z'n minst gas vast blijven houden. Elke andere optie zorgt alleen maar voor een grotere kans op vallen.
 
Damn...das Fok man!! :( :(
Gelukkig valt alles mee en ben je all-risk!
Maar gezondheid is belangrijker en gelukkig is dat in orde!

Off-topic: Hoe is het met de crosser?

:]

Starr,

Idd er goed vanaf gekomen. Motor hopenlijk deze week weer klaar. Heb ff op MF naar je nieuwe Honda gekeken. Mooie motor en goede pimp-acties! Een hele vooruitgang lijkt me...

Met de crosser is het allemaal ff wat minder. Heb er in het begin veel op gereden en lol van gehad, maar het oude beestje is nu echt aan het einde van z'n latijn. Blok begint op andere plekken te lekken en alles begint eraf te trillen. Zo erg zelfs dat het frame gescheurd is bij een ophangpunt. Vermoed dat (naast andere zaken) de balansassen niet meer meer goed staan oid. Was eerst nog van plan ém op te knappen, maar nadat ook het frame begon te scheuren moet íe maar weg als oud ijzer en gaan we kijken of er een jonge enduro aangeschaft kan worden .......

Gr Fokbow


@ TL Mike: De motor staat idd in Barneveld bij Valkenier (top zaak). Als het goed is staat íe er nu weer wat beter bij :)

@ Mickpik & GSX-R Team: Da's minder. Zo had het dus ook kunnen aflopen.... Succes en met name whipflash etc. zet je toch weer aan het denken ....

@ Jobbe: Het is niet de bedoeling om op kosten van anderen/verzekering te leren racen op straat. De verzekering pakt me heus wel een paar stapjes terug op de no-claim..... Geheel terecht daar niet van (..had *^%$ 11 jaar no-claim tot vorig jaar, 1 jaartje meer en ik zou bij schade niet meer zakken op de ladder..... :( )

@ Albert R1: Ik kende dat filmpje al. Niet best. Was misschien bij mij ook gebeurt als ik ''gewoon'' onderuit gegaan was. Ik denk dat die highsider er voor gezorgt heeft dat ik een beetje rechts/aan de goede kant gebleven ben .......
 
Terug
Bovenaan Onderaan