Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wat is de lichthoogte van de puntjes?
lijkt wel of het zaakje met een te grote kracht op elkaar ramd. (ik lul maar wat.)
toerental? te lang in hoge toeren gedraaid? ik bedoel, langdurig tegen het max?
hoge toeren dat moet gewoon kunnen.
Mijn vorige zijspantrekker was ook een gs750 met puntjes en die heb ik nooit gespaard en dat is altijd heel gebleven.
Ik heb dit soort 'slijtage' ook nog nooit gezien. Ik zou zeggen dat het slechte kwaliteit is. Maar punten voor €10 is ook imitatie denk ik.
Over zo'n meesturend zijspanwiel is al veel gezegd. Er zijn zelfs mensen die vinden dat zo'n zijspanwiel naar rechts moet sturen in een linker bocht.......
Over zo'n meesturend zijspanwiel is al veel gezegd. Er zijn zelfs mensen die vinden dat zo'n zijspanwiel naar rechts moet sturen in een linker bocht.......
Olive,
Begrijp ik het goed?
ga je een meesturend zijspanwiel construeren?
Dan ga ik even opletten.
Bij een niet meesturend zijspanwiel wordt het toespoor in een rechterbocht inderdaad uitspoor. Daarom moet je met een zijspan ook goed de bochten doorraggen. Dan raakt het wiel de grond niet en heb je minder slijtage.
Dat is beter voor het milieu.
Bij alles wat beweegt is er sprake van de wet van Traagheid. Eerst wil de combi volharde in de richting die het heeft. Het spanwiel kan gezien de afstand tot de draaicirkel nooit zoveel reactie leveren dat je de combi van richting veranderd. Daar en tegen als je het spanwiel zou kunnen versnellen of vertragen zou dat wel kunnen. Dat doe je immers ook in zekere zin door de traagheid van massa van de bak t.o.v. de motor te laten varieren (gas bij of gas terug).
Het sturen van het zijspanwiel zou misschien iets minder bandslijtage kunnen opleveren.
Maar met dit soort dingen is het a. belangrijk dat je er in geloofd. b. dat je het probeert. En als laatste dat de resultaten objectief worden bepaald.
Overigens is het wel zo dat het toespoor in rechter bochten minder tegenwerkend effect heeft naarmate je harder rijdt. Omdat het wiel de neiging heeft los te komen is er vanzelf minder grip en dus duwt het wiel ook minder naar links.
Daar gaat het om hè!
Geen 13 in een dozijn ding maar iets aparts bouwen.
Lekker knutselen en dingen uitproberen en als het dan ook nog werkt is dat wel kicken.
Waar je in iedergeval voor moet zorgen is dat de rijkarakteristiek "voorspelbaar" blijft.
Als dat onduidelijk wordt kun je raar op de koffie komen.
Daar gaat het om hè!
Geen 13 in een dozijn ding maar iets aparts bouwen.
Lekker knutselen en dingen uitproberen en als het dan ook nog werkt is dat wel kicken.