Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee joh, ben hartstikke blij met mijn (pas aangeschafte) XJR! Het rijdt niet alleen super (dat vermogen in vrijwel alle toerentallen) maar ik vind de bike er echt zo gaaf uitzien. De techniek die zichtbaar is, de 'muscles' van het blok, de klassieke koplamp met de tellerpartij.Je moet gewoon een sportievere fiets kopen dan zo'n xjr. Niet veel meer in investeren.
Ook progressieve veren zou ik niet per se nemen. Progressie veren zijn vooral om een wijde range aan gewichten van rijders te kunnen hebben. Zodat de motor acceptabel stuurt voor iemand van 60 kg, maar ook voor iemand van 95kg. De beste performance haal je uit een set lineaire vereniging uitgekozen voor jouw gewicht. Alleen dan moet je wel rekening houden dat dat voor anderen (evt verkoop later) niet de beste performance geeft.
Leuk verhaal dit, jammer alleen dat het niet klopt.
Lineaire vering is leuk op een circuit maar voor de straat, in algemene zin, minder geschikt dan progressieve vering.
De stelling dat progressieve vering bedoeld is om een wijde range aan rijdergewicht te ondersteunen is aperte onzin.
Case solvedHeb wel inmiddels al een aanbod gekregen van een ervaren forumlid om er even naar te kijken en een testritje te doen. Wie weet, zie ik wel spoken en rem ik gewoon te bruut. Reed gister nog even op mijn te koop staande Honda CB750 en mensen, wat een verschil! Had ik voorheen nooit door, maar heb nu het gevoel dat ik keihard in die remmen moet knijpen voordat de Honda stil staat. Als ik die kracht onbewust meegenomen heb naar de XJR, dan is het stuiteren verklaard.
Leuk verhaal dit, jammer alleen dat het niet klopt.
Lineaire vering is leuk op een circuit maar voor de straat, in algemene zin, minder geschikt dan progressieve vering.
De stelling dat progressieve vering bedoeld is om een wijde range aan rijdergewicht te ondersteunen is aperte onzin.
De pot verwijt de ketel.Misschien je aannames ff onderbouwen, want nu is het alleen maar geblaat...
Ja hoor, dat weet ik. Juist ik ben een man van de theorie en analyses. Maar het bewust er van zijn dat het stuiteren door een slippend achterwiel komt, is wat anders. Zie verder ook onderstaand citaat uit een eerdere post van mij in dit topic.Elke echte motorrijder weet toch dat 80 tot 90 % van je remvermogen met je voorrem gehaald wordt?
Sterker nog bij een supersport wordt dat al gauw 100% want je achterwieltje rem je zo los van het asfalt.
Hard remmen met je achterrem? Wie verzint dat zeg
Weet je wel zeker dat je rijles hebt gehad?
Anders heel snel je lesgeld terug gaan vragen
Have fun en nu als de wiedeweerga leren remmen
Reed gister nog even op mijn te koop staande Honda CB750 en mensen, wat een verschil! Had ik voorheen nooit door, maar heb nu het gevoel dat ik keihard in die remmen moet knijpen voordat de Honda stil staat. Als ik die kracht onbewust meegenomen heb naar de XJR, dan is het stuiteren verklaard.
De pot verwijt de ketel.
En Buellbloke heeft gelijk.
Elke echte motorrijder weet toch dat 80 tot 90 % van je remvermogen met je voorrem gehaald wordt?
Sterker nog bij een supersport wordt dat al gauw 100% want je achterwieltje rem je zo los van het asfalt.
Hard remmen met je achterrem? Wie verzint dat zeg
Weet je wel zeker dat je rijles hebt gehad?
Anders heel snel je lesgeld terug gaan vragen
Have fun en nu als de wiedeweerga leren remmen