Dat is nou het gekke, ik denk dus niet dat het de tanwielen zijn, want dan zou je ijzerdeeltjes in de olie moeten vinden. ik heb het blok nou al 3 keer gedeeltelijk open gehad. En tussen die keren heb ik wel eens in zijn 1 gereden. Dus zou je in principe de tandwielen, als dat het is, moeten beschadigen en moeten er dus ijzerdeeltjes in de olie zitten. Het is ook niet dat hij naar zijn vrij gaat, maar hij pakt hem met schokken wel. Behalve als je de toeren laag en constant houdt. Dan wilt hij hem nog wel houden. Maar als ik geld heb wil ik hem toch een keer uit elkaar halen en dan kunnen we kijken of er wat beschadigd is.tandwielen in de bak slecht.
waarschijnlijk ronde kanten aan de nokken.
blok open maken en nieuwe tandwielen erin of
nokken lichtje negatief afvijlen(zwaluwstaart achtig).
eindelijk eens iemand met ook een oud \'gebakje\'
Bij mijn xs750 (1978)..............
Tsss, wat een nieuw ding heb jij!
Ik HEB ten minste een motor. 2 eigenlijk. Heb ook nog ene Vespa 150-GL uit 1959 staan, maar die ligt nog steeds in losse onderdelen te wachten op een spuitbeurt.
Fabrieksopgave van Honda zegt 23 kw, dus dat lijkt me geen probleem. Het is overigens maar een 1 cilinder.Zoals ik ook al heb gereplied in het \"welkom\" topic:
Is die XL terug-getuned? Ik neem toch aan dat je met een 25 kw rijbewijs niet op een XL 500 mag rijden??
Mijn xl is uit \'81 en heeft nieuw 34 pk, dus nu wel een paar minder. Ook is de \'R\' iets sterker dan een \'s\', dus deze machine kan best onder de 25kw zitte. Het zijn trouwens koppelbakken, geen pk monsters....Zoals ik ook al heb gereplied in het \"welkom\" topic:
Is die XL terug-getuned? Ik neem toch aan dat je met een 25 kw rijbewijs niet op een XL 500 mag rijden??
Mijn xl is uit \'81 en heeft nieuw 34 pk, dus nu wel een paar minder. Ook is de \'R\' iets sterker dan een \'s\', dus deze machine kan best onder de 25kw zitte. Het zijn trouwens koppelbakken, geen pk monsters....
Word tijd dat je dat hok waar ie in staat eens opruimt
Gelukkig is het ook niet mijn hok. Ik sleutel altijd bij een maat van me. Op sommige momenten staat daar wel eens 7 brommers en 2 motoren ofzo. + dat al het gereedschap over de vloer ligt verspreid. Kan je dus zoeken totdat je ons weegt naar bijvoorbeeld dop 8
IK heb ook zoiets samen met een maatje van mij..
een XT 550 voor Wheelie practise. Oefenen we altijd nieuwe stunts op voordat we die op onze wegmotor doen..
Dat hadden we in eerste instantie ook. Al 5 keer geprobeerd, maar je kent het wel, je bent lekker bezig met je brommertjes/motors, je bent klaar met sleutelen, ff een testrondje en dan is het al weer tijd om te stoppen.Tijd voor een oplossing dat alles bij elkaar ligt of op volgorde aan de muur hangt ? Scheelt veel zoeken
Ik wist niet dat jij al een wegmotor had...
Heb ik ook nog niet maatje van mij al wel een 748s. Mijne komt nog moet nog ff w8en\
Heeft ie het 1e versn.probleem al zolang je hem hebt? Dan verwacht ik nl. dat die ijzerdeeltjes al jaren geleden het blok hebben verlaten, bij 't olieverversen. 't zal waarschijnlijk echt wel slijtage zijn van schakelvork/tandwielen of iets dergelijks.Het is in ieder geval niet een tandwiel, want ik heb de de olie meerdere malen afgetapt en er zat geen ijzerdeeltjes in.
Ik ga dus nooit proberen te stunten op een machine van een ander.
Ik rijd sowiezo niet graag op de motor ( of auto) van een ander (sommige familieleden daargelaten). Ik mocht van de nieuwe vriend van mijn nichtje (ik had hem nog nooit gezien) ook wel in zijn net aaangeschafte Celica. Heb ik voor bedankt. Ik laat een ander ook niet op mijn fiets of in mijn auto, dus doe ik dat zelf ook niet
Zeta: Welkom en veel rijplezier!!