Mijn nieuw fietsje

nu al 2500km denk ik, nog steeds erg tevreden van... de power dat valt goed mee..

Enige minpunt aan de power is dat er pas 'power' is vanaf 7000rpm.. als je dus rustig aan het rijden bent rond de 4500rpm en ff wil optrekken dat je volgas geeft en maar langzaam je toeren ziet stijgen.. terugschakelen en dan met slippende koppeling tegen 10.000rpm geeft wel een lekkere acceleratie/raar opkijken van mensen langs de kant :+

Je moet werken voor je snelheid/power iet wat je met een gewone 4takter minder over druk hoeft te maken... persoonlijk vind ik dit wel een leuk trekje aan de RS125 :)

de olietank zit onder je zadel en is 1,3liter. lampje gaat echter al veel te snel aan.. ongeveer bij 600ml.. halfweg dus maar beter tevroeg dan telaat bij 2taktjes ;)

Het is een hele leuke fiets waar je lekkere bochtjes mee kunt nemen want hij stuurt echt heel licht !

enkel voor veel snelweg is hij niet geschikt want overlaatst had ik een stormwind op kop en ik haalde 'maar' 130-140 dus dan voel je wel even dat je op een 125cc zit.. zonder tegenwind haalt hij vlotjes de 160 ;-)
 
topsnelheid maakt me geen bal uit, als je 140 rijdt riskeer je je autorijbewijs al.

nog 2 maandjes en ik mag ook rijden :9

om de hoeveel km moet de zuiger vervangen worden?? een splinternieuwe rs125 (zwarte) zou me 4300€ kosten ofzo. maar ik ben hem wss voor 20 000km al beu, en ik denk dat je zo'n bike moeilijk kwijtraakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan