Mijn nieuwe motor (Bimota 500 Vdue) jullie mening?

Wat vinden jullie van mijn nieuwe fiets?
De ultime droom van een 2-takt verslaafde... :]
(Afbeelding)

Specs:
Type motor : 2 cilinder V 90° 2-takt
Boring/slag: 72 x 61,5 mm
Inhoud : 499 cc
Vermogen : 110 pk bij 9.000 tp/m

:Y

Hoe bevalt de injectie? Deze er al af gehaald?
Las een artikel van een man die het complete injectiesysteem verwijderd heeft en dit vervangen heeft door carbs
 
173.gif
 
übervet ding! me loves 2t! alleen 1 vraag, waarom zit er op zo'n hightech machine een conventionele voorvork ipv een usd?
 
Wou even kwijt dat ik het echt een super machine vind :9~

Heb je hem trouwens laten importeren door die dealer?
Is namelijk op 18Juni op naam gezet en 1ste tenaam stelling in nederland. hijs van 2003 toch?
 
ik heb t altijd andersom gehoord, dat ust lichter is, plus veel stijver omdat je de geleidebussen verder van elkaar kan zetten
 
Plus dat het dikke gedeelte van de vorkpoten in de kroonplaat staan, en dus steviger is..
 
ik had al eerder gehoor ddat de vdue een mooie fiets zou moeten zijn, maar sow hee!!! dit is echt onwijs!!!

zo je een (grotere) foto willen maken van de cockpit, ben benieuwd hoe die er uit ziet.. ik zie niet echt een wijzertje op die foto?
 
übervet ding! me loves 2t! alleen 1 vraag, waarom zit er op zo'n hightech machine een conventionele voorvork ipv een usd?
Volgens mij is het geen conventionele voorvork hoor.
Zo ziet' ie er wel uit, en het is geen Upside Down, maar de werking is wel degelijk anders doordat vering en demping volgens mij per poot onafhankelijk afgehandeld wordt. :]
 
Superrrrrr mooie fiets maar maskeer je nummerbord even. Je zal niet de eerste zijn die zo z'n motor is 'kwijtgeraakt'.
Verder lijkt je ketting wel erg slap te hangen.
 
ik heb t altijd andersom gehoord, dat ust lichter is, plus veel stijver omdat je de geleidebussen verder van elkaar kan zetten


USD kan heel erg stijf zijn (ze zijn dan wel zwaar maar een conventionele vork die zeer stijf is is ook zwaar (dikker)). Het nadeel van usd is wel dat het dikste deel bovenaan zit en nog in de kroonplaten moet passen, hierom zijn deze ook veel groter bij usd dan bij conventioneel.

Het onafgeveerd gewicht van een usd vork is wel lager (het dunste deel van de vork beweegt met het wiel mee) en een lager onafgeveerd gewicht laat de motor beter sturen.

usd - hoger totaal gewicht maar een lager onafgeveerd gewicht;
conventioneel - lager totaal gewicht maar een hoger onafgeveerd gewicht.

Voor de motorfietsfabrikant is het een kwestie van kiezen (en mode)

Groet,
Lucas
 
"Verder lijkt je ketting wel erg slap te hangen."
Dat klopt. Echter zodra je op de motor zit staat hij gewoon strak zoals het zou moeten zijn. Of dit nu komt doordat de vering/schokdemper wat anders gebouwd is weet ik niet.. Zonder gewicht hangt tie dus beetje slap

"ik had al eerder gehoor ddat de vdue een mooie fiets zou moeten zijn, maar sow hee!!! dit is echt onwijs!!!
zo je een (grotere) foto willen maken van de cockpit, ben benieuwd hoe die er
uit ziet.. ik zie niet echt een wijzertje op die foto?"
Ik zal effe een foto maken... maar het is integenstelling tot de oorspronkelijke Vdue nu een volledig digitaal dashbord

De voorvork is een RSU (Right Side Up) 46 ROAD van Paioli. Vergeet niet dat oorspronkelijk dit model in 1997 met deze vork in de showroom had moeten staan.

Is er iemand die dat stuk uit de Kickstart toevallig heeft ingescand?
 
Laatst bewerkt:
Wou even kwijt dat ik het echt een super machine vind :9~

Heb je hem trouwens laten importeren door die dealer?
Is namelijk op 18Juni op naam gezet en 1ste tenaam stelling in nederland. hijs van 2003 toch?

Klopt. In 2003 is hij op kenteken gezet door de italianen vanwege de emissie eisen was dat de laaste mogelijkheid. Dit mocht tot mei 2003. (Vandaar ook geen nieuwe RS250 meer te koop zijn). Ik heb gewacht tot na mei 2005 vanwege de leeftijd, 1 of 2 jaar oud scheelt aardig wat BPM.
Die dealer (Bimota importeur) heeft zeer netjes het transport/keuren/bpm/btw etc geregeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan