Mijn visie op de TTXGP

Ik sta nog neutraal en wil het een kans geven. Ik vind het namelijk wel knap dat ze een top van 208 km per uur uit een stel accu's weten te persen. En als dit nog maar het begin is waar is dan het einde, ook daar ben ik benieuwd naar.
Deze fietsen zijn weer wat nieuws en elke vernieuwing hoeft dan geen verbetering te zijn, maar af en toe zit er iets tussen wat groot kan worden.
De fiets van het ECRP team lijkt op een volwaardige GP fiets, terwijl er voor de rest een omgebouwde Yamaha, Suzuki en KTM mee doen.
En als je op het circuit komt zonder je vooraf in te hebben gelezen over de technische aspecten van de motorfietsen en denkt suffe klasse, gaat niet hard en ze gaan dan toch wel betrekkelijk hard rond......
ik heb al gelezen in Motor (die kreeg ik van een motorrijder op de camping) dat de top nml 265 km per uur is ,moment ff blad erbij halen dan kan ik het over typen.
Versnelling1
Max. vermogen 100kW 9136 pk) bij 6500 tpm
Topsnelheid 159 km per uur.
En het max koppel is al vanaf nul toeren volledig aanwezig.
 
zit er niet echt op te wachten.

Als ik bij de sbk of motoGP ben, geniet ik echt van de "herrie" die de motoren maken.
Zoals de duc's, die klinken als oude bommenwerpers. Heerlijk.
Het geluid hoort er gewoon bij, het is een onderdeel van het geheel.

Helaas zal de toekomst toch wel uit die batterijfietsen bestaan.

En als je het dan over 20 jaar met je (klein)kind hebt over die goeie ouwe tijd, lachen ze je uit over die "vieze knetterbakken" van toen.

Ach, misschien wordt het wel veel leuker met die stopcontactbrommers, maar laten we voorlopig nog genieten van "die goede ouwe tijd" met z'n ouderwetse bezinemotoren
 
laat ze maar doen, blijft er tenminste meer bezine voor mij over om op te stoken op t circuit..... :Y
 
ik heb al gelezen in Motor (die kreeg ik van een motorrijder op de camping) dat de top nml 265 km per uur is ,moment ff blad erbij halen dan kan ik het over typen.
Versnelling1
Max. vermogen 100kW 9136 pk) bij 6500 tpm
Topsnelheid 159 km per uur.
En het max koppel is al vanaf nul toeren volledig aanwezig.
ik vin dwel dat er een toekomst in zit maar het mist een deel van de sensatie ook al toeschouwer, als rijder lijkt me het ook trouwens want je voelt de motor niet een gebied doortrekken, schreeuwend de begrenzer in lopen etc

Deze lopen misschien wel hard maar te vloeiend lijkt me, zeker als je van een 2 takt afstapt denk ik dat je denkt dat je op een computer rijdt.

Maar er zit best toekomst in, dus sta er verder nietr nbegatief tegen over
Maar als ik nu een score zou moeten geven tov een verbrandingsmotor

5 voor de electra en 95 voor de verbrandingsklappers :9~
 
ik vin dwel dat er een toekomst in zit maar het mist een deel van de sensatie ook al toeschouwer, als rijder lijkt me het ook trouwens want je voelt de motor niet een gebied doortrekken, schreeuwend de begrenzer in lopen etc

Deze lopen misschien wel hard maar te vloeiend lijkt me, zeker als je van een 2 takt afstapt denk ik dat je denkt dat je op een computer rijdt.

Maar er zit best toekomst in, dus sta er verder nietr nbegatief tegen over
Maar als ik nu een score zou moeten geven tov een verbrandingsmotor

5 voor de electra en 95 voor de verbrandingsklappers :9~~
:Y :Y :Y idd maar mischien komt er een ceedeetje aan boord met motor geluiden _O- _O-
 
Ik vind jouw vergelijking flauwekul, omdat ze geen geluid produceren is het gelijk maar waardeloos? Erg kortzichtig beredeneerd om dit zomaar te roepen technisch gezien is het vast wel mogelijk om het aspect geluid toe te voegen.
Iedereen klaagt maar de MotoGP is niks aan de machines worden volledig voorzien van electronica etc,etc. De TTXGP is nog maar in de opstartfase wie weet hoeveel teams er over 5 jaar mee doen.
Voor mij maakt geluid an sich weinig uit als ik mijn foto's terug kijk of een aanvraag krijg voor een foto dan hoor ik ook geen geluid! Enkel ter plekke hoor je het geluid maar dat ben je na een paar uur ook wel vergeten.
Commercieel gezien kan deze klasse heel interessant zijn voor sponsoren en zelfs vanuit de politiek kan het een grote impuls zijn om deze vorm van motorsport te subsidiëren.
Er zijn zat grote "groene" bedrijven die wat knaken over hebben om op de kuip te komen staan ;)

Natuurlijk zullen 'groene' bedrijven dit mooi vinden, zullen de foto's mooi zijn en is het commercieel gezien wel aantrekkelijk, maar jij zegt dat je als motorsportfan interesse moet hebben in de techniek erachter. Jij kunt niet voor een ander bepalen wat die mooi moet vinden of waar die interesse in moet hebben. Mijn mening is dat ik een motor zonder geluid helemaal niks vind (dus waardeloos inderdaad). Dus je zult mij nooit zien bij zo'n race. Dat bedoel ik dus met flauwekul aan jouw reactie.

Bovendien heb jij mij niet horen klagen over de Motogp (al heb je daar wel gelijk in ;) ) Ik interesseer me meer in de WSBK.. al volg ik de motogp ook en de BSB. De BSB is btw ook veel leuker dan de motogp.

Dan mogen mijn vergelijkingen (misschien) wel onzinnig zijn, het is alleen maar bedoeld om mijn standpunt duidelijk te maken.
 
Laatst bewerkt:
Mischien leuk als hobby projectje om er mee bezig te zijn. Maar verder gewoon een verspilling van je tijd om er naar te kijken.
In 2009 met een paar maten naar IOM geweest, was toen de eerst TTXGP daar.
Iedereen die je hoorde of sprak had er geen goed woord voor over.

Ik wil terug naar de lekker ruikende 2-takt periode, wat waren dat een brute machines :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan