Harley Davidson timmert aan de weg

RobBouman

MF'er
14 jun 2018
84
20
29
Drachten
Bezoek site
Na flink wat berichten over de motor, een paar jaar ontwikkelen is hij dan eindelijk tentoongesteld en geprijsd!

Cookies op AD.nl | AD.nl <-- mooi dat hij verwijst naar de cookies, maar is een AD bericht over de LiveWire.
2019 LiveWire Electric Motorbike | Harley-Davidson USA

Bijna 30.000 USD.. Even omrekenen, een nieuw model Zero DSR met Chargetank zit op 18.790 USD. In Euro zit dit op 21.850 (circa 16% boven de USD prijs dus).
Zou de LiveWire dan € 34.800 moeten gaan kosten?

Ik vind hem mooi ogen, maar qua prijs zou dat dan wel een dingetje worden.

Hybride

MF veteraan
6 sep 2006
7.647
133
57
Het groene hart
Bezoek site
Bij mijn weten is ABS verplicht in de EU.

Maar goed nieuws, natuurlijk kende ik de proto Livewire maar het blijft knap dat dit ouderwetse merk zo de nek uitsteekt. Nu wordt het ineens Coooool...

Wat ik apart vind aan die motor is de plaatsing van de elektromotor, in lengterichting onder de batterij... vanwege het zwaartepunt beweert men... Lijkt me sterk. Het kost een extra overbrenging naar de voorste poelie en een dure haakse tandwieloverbrenging met hun verliezen.

RobBouman

MF'er
14 jun 2018
84
20
29
Drachten
Bezoek site
Ja... Zou er wel op willen testrijden uiteindelijk. Volgens de nieuwsberichten kost hij in Nederland en België 34.000 Euro.
Flink hoor, leg € 3.000 bij en je kunt een Nissan Leaf kopen.

Even zien of ik hem in m'n aanbod mee kan nemen, maar dan is het wel weggelegd voor zij die niet zoveel om geld geven denk ik. Brr.

• Like
Waarderingen: Stevenstunt

Hybride

MF veteraan
6 sep 2006
7.647
133
57
Het groene hart
Bezoek site
Electrek heeft ook een artikel over die specificaties.

Mijn gevoel is wat dubbel.
Enerzijds fantastisch dat dit ultra behoudende merk deze enorme stap zet.
Anderzijds is de motor er nog niet eens en hij is nu op een aantal punten al voorbij gestreefd...

EsBeKa

MF'er
4 mei 2018
62
37
45
Leiden
Ze mikken op DC snelladen, maar 40 minuten tot 80% is gewoon een matige waarde. Energica's doen dat ruim onder de 30 minuten. De on-board AC lader is maar 1,4 kW wat voor een motor van €34.000,- een aanfluiting is. De afwerking, het display en de app zijn wel van een hoog niveau.

Hybride

MF veteraan
6 sep 2006
7.647
133
57
Het groene hart
Bezoek site