Mijn vriendin wil niet op de motor zitten..

leime

MF'er
1 apr 2011
44
0
tenminste... als ik aan het klussen ben met de motor :+ . Als ik aan het voorwiel moet sleutelen zet ik de motor op de bok maar heb altijd problemen om het voorwiel omhoog te houden.

Zoals de titel al zegt heeft mijn vriendin er geen zin meer in om een half uur de motor omlaag te drukken op de achterkant.

Hoe lossen jullie dit probleem op? Ik heb geen mogelijkheid om de motor vast te binden aan een verankering op de grond oid.

Oja,

Wat een K*T weer! |(
 
Ah krik onder de motor, dat ga ik eens proberen. Bedankt voor de reacties!

Als dat niet lukt dan gooi ik haar gewoon over de motor en bind ik haar vast. ;)
 
Ja, met dat ene vriendje wat niemand ooit gezien heeft ...
1994_12.gif

8-)
 
tenminste... als ik aan het klussen ben met de motor :+ . Als ik aan het voorwiel moet sleutelen zet ik de motor op de bok maar heb altijd problemen om het voorwiel omhoog te houden.

Zoals de titel al zegt heeft mijn vriendin er geen zin meer in om een half uur de motor omlaag te drukken op de achterkant.Hoe lossen jullie dit probleem op? Ik heb geen mogelijkheid om de motor vast te binden aan een verankering op de grond oid.

Oja,

Wat een K*T weer! |(

Kortere ketting?
 
(Stukje uit mijn eigen topic)

Om het voorwiel van een motor los van de grond te krijgen loop ik altijd te emmeren.....
(en ik bedoel dus geen wheelie )
Nu had ik een maatje van mij een een soort krik willen laten maken...
maar nu liep ik vanmiddag in een "Practische" bouwmarkt en kwam dit tegen....
Het is een soort uitschuif steel die je in dit geval niet gebruikt anders kan je maar 30 kilo liften.
Plaatsen opdraaien en voilá!!!! (voor nog geen 16 euro!)
Uh je moet natuurlijk wel een middenbok hebben!

Zie foto en filmpje (lijkt wel telsell )

http://www.youtube.com/watch?v=goen5TLBt8U
 
(Stukje uit mijn eigen topic)

Om het voorwiel van een motor los van de grond te krijgen loop ik altijd te emmeren.....
(en ik bedoel dus geen wheelie )
Nu had ik een maatje van mij een een soort krik willen laten maken...
maar nu liep ik vanmiddag in een "Practische" bouwmarkt en kwam dit tegen....
Het is een soort uitschuif steel die je in dit geval niet gebruikt anders kan je maar 30 kilo liften.
Plaatsen opdraaien en voilá!!!! (voor nog geen 16 euro!)
Uh je moet natuurlijk wel een middenbok hebben!

Zie foto en filmpje (lijkt wel telsell )

http://www.youtube.com/watch?v=goen5TLBt8U

Ja dat stukje heb ik ook gelezen toen ik vorig weekend hetzelfde probleem had. Heb ook zo'n ding gekocht maar die bleek niet sterk genoeg te zijn bij een zwaardere motor. Tenminste niet bij die XJ van mij.

Normaal gebruik ik trouwens een spanband door het plafond om de voorkant op te tillen. Alleen hing op die plek al een andere motor met het voorwiel in de lucht.. :D
 
Het gewicht is niet zo spannend als de meeste denken... je moet alleen niet het telescopische gedeelte gebruiken.. dus de stang in kortste stand..

Gebruik het zelf als het maar kort nodig is.. voor langer heb ik dit..past niet altijd, afhankelijk van het frame
Ook wel eens een spanband.. maar meestal niet ivm de garagedeur..die kan dan niet meer helemaal open.

full

full

full

full

full
 
Gewoon melden dat als ze tijdens het sleutelen niet op de motor wil zitten, dat ze het voor de rest (meerijden) ook kan vergeten......

(werkt alleen als ze graag achteropzit - tijdens het rijden)
 
Terug
Bovenaan Onderaan