Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, dat kan.Zag wel dat de koppelingskabel helemaal op zijn eind staat. Kan het aan de kabel liggen dat hij toch niet helemaal lekker ontkoppelt?
Draaid dan het achterwiel terwijl je koppeling hebt bediend.Maar hoe kan het dan dat als hij op de bok staat ik de versnelling wel kan bedienen. Zelfs met de hand kan ik hem vanuit de 1 in de vrij zetten?
Dan staat er amper druk op de aandrijving, met de motor uit zal hij ook heel makkelijk in zijn vrij te krijgen zijn.Maar hoe kan het dan dat als hij op de bok staat ik de versnelling wel kan bedienen. Zelfs met de hand kan ik hem vanuit de 1 in de vrij zetten?
De oorzaak is dat, om verschillende redenen, er aandrijving blijft op de tandwiel. Maakt niet uit of het motorblok of het het achterwiel de aandrijving verzorgd. Hoofdzaak is dat de koppeling er is om de aandrijving te verbreken danwel te maken. Als de koppeling door bv een te kleverige olie niet in staat is om aandrijving te kunnen onderbreken, aka er is een blijvende aandrijving. Dan blijven de tandwielen in aangrijping en kan er dus niet van tandwielen set gewisseld worden.Klopt als ik de motor uit zet dan gaat hij wel weer in de vrij. Maar wat is nu dan de oorzaak en hoe kan ik het verhelpen? Heeft toch niks met de versnellingsbak te maken toch?
Zit er nog wel vrije slag op?Vandaag het hendeltje van de koppeling 1 draai naar rechts gezet , onder bij het blok dus, kabel er weer aan en kon hem goed afstel en schakelt nu goed. Dus waarschijnlijk toch de kabel die uitgerekt was.