Dan ga ik hem op 3.5 slagen uit zetten om te zien welk effect dit heeft. Is er nog een manier om stationair de beste afstelling van deze mengselschroeven te vinden? De tank, airbox en carbs zelf moeten namelijk los om bij deze schroeven te komen. Het is dus lastig om na elke verandering een proefrit te maken.het zijn geen luchtschroeven.
uitdraaien is rijker stationair mengsel.
het knallen in de uitlaat komt door een te arm mengsel.
Dat zal met een standaard uitlaat zijn.Twee slagen uit dus.
Zit er origineel geen koperen ringetje bij de aansluiting van de bochten op het blok?Uitlaat zit zonder pakking bevestigd, stalen taps toelopende krans die in het blok valt. Is ook is niets bij te horen, heb ik stationair gecontroleerd. Daarnaast met remmenreiniger de aansluiting van carbs op blok gecontroleerd, geen verandering in stationair toerental.
Je motor moet warm zijn voordat je gaat afstellen.Blijven 2 vragen over: Als je naar de foto's kijkt, draai ik aan de juiste schroeven? En is er een manier om stationair de beste afstelling van deze mengselschroeven te vinden? De tank, airbox en carbs zelf moeten namelijk los om bij deze schroeven te komen. Het is dus lastig om na elke verandering een proefrit te maken.
Nieuwe dempers = afstellen. Dat ga je denk ik niet kunnen oplossen met het draaien aan die schroeven. Hoofdsproeier zal groter moeten en je stationaire mengsel klopt niet. Je gasnaald zal een andere vorm moeten om meer mengsel onderin te krijgen. Dynojet kitje oid en afstellen door de specialist is denk ik de beste oplossing.
Half gas (gasnaald) en vol gas (hoofdsproeier) loopt de motor goed. Alleen het stationair toerengebied lijkt te arm. Heb dus nog geen reden om aan andere hoofdsproeiers te denken.Grotere hoofd sproeiers erin kun je eerst ff proberen
De oude uitlaat is zonder deze ringen los gekomen. Dus die ringen hebben daar nooit gezeten of zitten nog in het blok en heb ik op deze manier onwetend hergebruikt. Ik heb een foto gemaakt van de oude bochten (nieuwe zijn vergelijkbaar) en even een filmpje van hoe hij klinkt bij de aansluiting. Ik hoor geen getik of gesis, zie ook niets opspuiten of gebeuren als ik met een spuitbus op de aansluiting van uitlaatbochten op blok spuit.Athena Uitlaat pakking
Koop de Athena Uitlaat pakking 1999 Yamaha TDM 850 voor een goedkope prijs. Groot assortiment van Athena Voorvorkkeerringen met een unieke Laagste Prijs Garantie.www.nr1motor.nl
Zoiets als de ring uit dit voorbeeld.
Je motor moet warm zijn voordat je gaat afstellen.
je draait de mengsel schroef rijker.
Zet de luchtfilter er weer op, want zonder luchtfilter loopt die armer.
Dan geef je kort gas, en kijk je hoe snel het toerental weer zakt.
Zakt het toerental iets onder ingestelde stationair, en gaat daarna weer naar ingestelde stationair, dan staat die iets te rijk.
Nu ga je 1 kwart slag armer draaien, en weer testen net zo lang tot die niet meer onder stationair zakt, en gelijk blijft staan op ingestelde stationair.
Nu staat die goed.
Toerental die langzaam zakt of blijft hangen is te arm mengsel.
Succes