RR Vliet
Drama Queen
Goedenavond,
Rij een TDM 850 4TX uit 2001. Heb er sinds kort Laser Prostocks absorptiedempers op zitten zonder DB killers. Heb de gasnaalden 2 streepjes hoger gezet en het middengebied voelt nu goed aan. Helaas knalt de uitlaat vrij veel bij gas los vanaf het middentoerengebied tot aan stationair. Dit probleem is dus ontstaan nadat ik de nieuwe dempers heb gemonteerd.
Mijn TDM heeft Mikuni BDSR38 carbs. Ik dacht dat het knallen kwam doordat het stationair gebied te arm is afgesteld. Ik heb daarom mijn airbox verwijdert en ben op zoek gegaan naar de mengselschroeven. Zie hieronder de schroeven die ik gevonden heb. Ik heb deze helemaal dicht gedraaid (3 slagen) en ze daarna op 2.25 slag weer open gedraaid. Ik heb namelijk van een specialist uit Friesland begrepen dat het luchtschroeven zijn en verder open = armer.
Na deze aanpassingen liep de motor een stuk langzamer stationair, dit weer naar ruim 1000 toeren gedraaid middels de stationair afstelling. Resultaat is dat de motor koud een stuk minder schokkerig rijdt onderin het toerenbereik, hij pakt soepeler op. Warm is er geen verschil te merken met voorheen, hij was warm altijd al soepel. Hij knalt nog wel als vanouds als ik van het gas af ga.
Dit verbaasd me een beetje en nu heb ik 2 vragen.
Klopt het dat het uitdraaien van de mengselschroeven van een BDSR38 resulteert in een armer stationair gebied en indraaien in een rijker stationair gebied?
Heb ik aan de juiste schroeven gedraaid?
Rij een TDM 850 4TX uit 2001. Heb er sinds kort Laser Prostocks absorptiedempers op zitten zonder DB killers. Heb de gasnaalden 2 streepjes hoger gezet en het middengebied voelt nu goed aan. Helaas knalt de uitlaat vrij veel bij gas los vanaf het middentoerengebied tot aan stationair. Dit probleem is dus ontstaan nadat ik de nieuwe dempers heb gemonteerd.
Mijn TDM heeft Mikuni BDSR38 carbs. Ik dacht dat het knallen kwam doordat het stationair gebied te arm is afgesteld. Ik heb daarom mijn airbox verwijdert en ben op zoek gegaan naar de mengselschroeven. Zie hieronder de schroeven die ik gevonden heb. Ik heb deze helemaal dicht gedraaid (3 slagen) en ze daarna op 2.25 slag weer open gedraaid. Ik heb namelijk van een specialist uit Friesland begrepen dat het luchtschroeven zijn en verder open = armer.
Na deze aanpassingen liep de motor een stuk langzamer stationair, dit weer naar ruim 1000 toeren gedraaid middels de stationair afstelling. Resultaat is dat de motor koud een stuk minder schokkerig rijdt onderin het toerenbereik, hij pakt soepeler op. Warm is er geen verschil te merken met voorheen, hij was warm altijd al soepel. Hij knalt nog wel als vanouds als ik van het gas af ga.
Dit verbaasd me een beetje en nu heb ik 2 vragen.
Klopt het dat het uitdraaien van de mengselschroeven van een BDSR38 resulteert in een armer stationair gebied en indraaien in een rijker stationair gebied?
Heb ik aan de juiste schroeven gedraaid?