Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Merkwaardig hoe goedkoop een liter benzine dan nog is, zeker als je de belasting niet meerekent.
De prijs voor elektriciteit is voor bedrijven beduidend lager dan voor particulieren.

Maar ik heb een fout hgemaakt in deze bewering, het gaat niet om liters maar om Gallons. Dat scheelt factor 3,9 voor een US gallon.
Rectificatie dus, je had het al geciteeerd dus ik kan het niet meer aanpassen.
Het betekent dat ik op de energie benodigd voor de raffinage van één liter benzine 15 km kan rijden, en geen 60. Nog steeds bijna net zover als een benzinemotor komt terwijl die de brandstof wél verbrandt.

Mijn opmerking over de praatjes over de energie blijft staan want dit gaat puur over de bewerking.
 
Ik denk er net zo over Swetty ,ik hoop ook nog 10 jaar maar ben bang dat ik met een jaar of 5 mijn been niet meer over de buddysit krijg,ik word in mei 70 jaar,als ik het mag beleven
 
Dank voor de tip maar als bejaarde zie ik het niet gauw gebeuren. Mijn beide motoren kunnen nog heel wat jaren mee, ik ben van de generatie als iets ‘op’ is dan pas een andere en niet omdat het ‘mode’ is.

Kortom, zo lang mogelijk met de zooi doen en daardoor zo min mogelijk het milieu belasten agv onze consumptie/wegwerp maatschappij...bovendien ben ik met de nadagen van mijn motor carrière bezig...dus een andere kopen heeft geen zin. Ik geef mezelf nog 10 jaar en die dingen van mij houden dat wel uit... 8-)
Een lange proefrit maken kan altijd toch ?
 
En al die oeverloze discussies met die batterij/herrie topics zal me werkelijk een reet roesten, beetje drammen en zeuren...en verder kachel ik hopelijk op mijn dingen nog jaren door.

Mag de jeugd of anderen zich druk over maken, ik niet....Ohja ik spring straks op de e-bike en ga de natuur in...:W
 
Ja, idd je zegt 't goed: Het is een KIND.
Beter is daarom dat dat blaag, gewoon thuis blijft, haar lesjes doet op school en zich bezig houdt met haar poppenhuis!
Ergste is nog dat deze snotaap een podium wordt geboden.................... :X
Het is een extreem slim kind,..
 
Ik heb onlangs een andere 4 wielen aangeschaft, heb wel gekeken naar elektrisch maar vind ze simpelweg nog te duur voor mezelf. Dus maar weer een Volvo met 2,5 liter 5 cilinder aangeschaft. En zolang iedereen maar consumenten (kinderen)blijft produceren voel ik me daar niet schuldig over. En er zullen toch ook aanpassingen aan het elektriciteitsnet moeten komen als ze iedereen aan een ev willen hebben.
Of je zou zelfvoorzienend moeten zijn dat je je voertuig oplaad met eigen opgewekte energie.
Mijn motorfietsen heb ik puur voor de hobby, en ik vind nou eenmaal oud spul veel leuker dus die zal ik nooit elektrisch gaan rijden.
 
Ik denk dat het verzekering technisch,straks ook wel moeilijker wordt als de verzekering een paar keer heeft moeten betalen voor zo,n uitgefikt ding dat niet te blussen is,en dan ook nog veel milieu schade veroorzaakt
 
En vergeet de bomen en het delven van grondstoffen niet hè?

Onzin natuurlijk, kijk eens bv in Nigeria wat Shell en de olie daar achter laten?
Alles vervuild zeker wanneer het de grond uit moet.

Het heeft sowieso geen zin om zo een rigide stelling in te nemen.

Olie stopt, hoe dan ook. (uiteindelijk is het ook nog eens gewoon op)

Dus we moeten wat:
Elektrisch -> zeker lijkt nu een beter alternatief dan olie, is dat ook? misschien de toekomst zal het leren.
Waterstof -> zeker, moeilijker te verwerken maar volgens mij goed toepasbaar bij grote apparaten, scheepvaart, vrachtwagens.
vul iets in -> zeker, blijven zoeken en rondkijken.

Stilstand is geen optie.

En ja er moeten oplossingen komen anders krijgen we ellende.
En @IndianScout roept dan wel 1 kerncentrale, klaar alles kan weg, maar daar klopt niets van. Voor ons huidige energie verbruik heb je een hele rits kerncentrales nodig (pak even de getallen van de grootste ter wereld in Japan erbij, lang niet genoeg)
Naast complex, duur en ook weer afhankelijk van een zeldzame grondstof zijn er een aantal misschien een tussenoplossing maar zeker geen eindoplossing.

Dus we kunnen alle nieuwe oplossingen wel afbranden en belachelijk maken maar ik ben er blij mee.

En zoveel branden er niet af, ja gebeurd af en toe, en wordt dan uiteraard dik uitgemeten.
Accu's gaan al lang mee, en het rijd gewoon heerlijk.
Ja ik kan het weten, de Energica rijd heerlijk en voldoet in mijn rijbereik. Ik vind het mijn mijn 40 jaar motorervaring een heerlijke motor.
Dus zeker een goed alternatief nu.

Let op, voor nu lijkt het beter, ik zeg niet dat het dat op de lange duur is, ik weet niet wat er allemaal nog komt.
Super oplossing voor accu's -> zou heel mooi zijn
Hele nieuwe grondstof? -> prachtig laten we het hopen/

Maar de haat naar EV is nergens voor nodig en ICE zit in de eindfase, hoe dan ook. (en ja het is er nog wel een poos)
Ik vind dat we blij moeten zijn met ieder alternatief en die toejuichen ipv belachelijk maken.

En ja het kan niet de oplossing voor je zijn, jammer dan niet. Het blijft een eigen keuze.

Het grappige is ook dat alle tegenstanders van alles roepen over accu's maar wel allemaal een telefoon/laptop/gereedschap op accu's hebben.
Dat is dan weer geen probleem. Wat denk je dat dat aan grondstoffen kost?

Elke oplossing vergt grondstoffen, we moeten de juiste vinden met de minste impact.
 
  • Leuk
Waarderingen: lapo
Nee dat is alleen maar het probleem op het bordje van de buren kwakken. Zelf lekker zogenaamd schoon rijden terwijl er bij de buren heerlijke fijne vervuilende bruinkool in de ovens wordt geflikkerd voor jou stroom
Ik zeg goed bezig

Even een weetje:
Van 15 mei tot 7 juni 2019 heeft Engeland al zijn kolencentrales stilgelegd. In die drie weken heeft Nederland 40,4 GWh, 40.400.000 kWh dus, aan stroom geproduceerd en geëxporteerd naar Engeland. En dat is opgewekt door onze kolencentrales. De Engelsen betalen door hun verouderde kolencentrales tweemaal zoveel CO2 heffing dan de moderne Nederlandse kolencentrales. Dan is stroom inkopen in Nederland goedkoper dan zelf produceren. Niemand in Nederland heeft daar iets van gemerkt.

Dat betekend een aantal dingen:
- goed verdienen ergens aan zal sowieso altijd voorgaan.
- voorlopig is er genoeg overcapaciteit op het net om een aardige groei van het EV park toe te laten
- die vervuiling is er toch wel, dan verkopen we toch.

Het is nogal complex om de verschillen te zoeken wanneer ik of ICE of EV rij.
Duidelijk is wel dat wanneer ik door een zone in Amsterdam rij de directe omwonenden daar iig geen last van hebben dus dat is winst.
(vul een willekeurige stad in)

En het totaalplaatje is complex en jou stelling te simpel om het zo neer te zetten.
 
Eigen kerncentrale eerst 👊

Ik ben btw niet tegen kerncentrales.
Als ondersteuning een klein aantal is misschien een aardige tussen oplossing. (zeker qua CO2)
Het zal duur worden en zeker geen eindoplossing. Ons verbruik is sowieso te hoog hiervoor.

Maar het zal ook veel kennis opleveren en dat is ook mooi, kunnen we goed gebruiken.
Ik hou wel van zoveel mogelijkheden open houden.

Domme oplossingen zoals bomen kappen in Canada en hier verbranden moet je dan wel vergeten.
Het zou toch niet te moeilijk moeten zijn om hier mensen die er echt verstand van hebben bij te betrekken ipv een paar zwevers en een enkele geldwolf.
 
Ik ben btw niet tegen kerncentrales.
Als ondersteuning een klein aantal is misschien een aardige tussen oplossing. (zeker qua CO2)
Het zal duur worden en zeker geen eindoplossing. Ons verbruik is sowieso te hoog hiervoor.

Maar het zal ook veel kennis opleveren en dat is ook mooi, kunnen we goed gebruiken.
Ik hou wel van zoveel mogelijkheden open houden.

Domme oplossingen zoals bomen kappen in Canada en hier verbranden moet je dan wel vergeten.
Het zou toch niet te moeilijk moeten zijn om hier mensen die er echt verstand van hebben bij te betrekken ipv een paar zwevers en een enkele geldwolf.
Dat bedoel ik maar👍met alleen de zon en de wind gaan we t ook niet redden ,t zgn groene moet er iig uit
 
Onzin natuurlijk, kijk eens bv in Nigeria wat Shell en de olie daar achter laten?
Alles vervuild zeker wanneer het de grond uit moet.
Zeker is het onzin, vandaar de sarcastische ondertoon. Ongeacht wat we doen we blijven een stel vervuilende wezens.
Het heeft sowieso geen zin om zo een rigide stelling in te nemen.

Olie stopt, hoe dan ook. (uiteindelijk is het ook nog eens gewoon op)
Ik ben ook niet zo halsstarrig en ja op gegeven moment is de citroen leeggeknepen. Dertig jaar geleden zeiden ze dat het nog dertig jaar zou duren en niet lang geleden werd dat nog eens herhaald. En dat terwijl het oliegebruik is toegenomen tov de eerste keer dat ze dat zeiden.
Dus we moeten wat:
Elektrisch -> zeker lijkt nu een beter alternatief dan olie, is dat ook? misschien de toekomst zal het leren.
En hier zet ik dan toch een serieuze kanttekening bij, die accu’s is wel een ding waar we rekening mee moeten gaan houden gaat het om veiligheid en de winning. Ze zijn bezig met elektrisch aangedreven zeeschepen en dat vind ik een mooie ontwikkeling. Het vooruitzicht dat of andere domme sukkel/doos met z'n/d’r oplaadbare auto achterop een file klapt is veel zorgwekkender.
Waterstof -> zeker, moeilijker te verwerken maar volgens mij goed toepasbaar bij grote apparaten, scheepvaart, vrachtwagens.
vul iets in -> zeker, blijven zoeken en rondkijken.

Stilstand is geen optie.

En ja er moeten oplossingen komen anders krijgen we ellende.
En @IndianScout roept dan wel 1 kerncentrale, klaar alles kan weg, maar daar klopt niets van. Voor ons huidige energie verbruik heb je een hele rits kerncentrales nodig (pak even de getallen van de grootste ter wereld in Japan erbij, lang niet genoeg)
Naast complex, duur en ook weer afhankelijk van een zeldzame grondstof zijn er een aantal misschien een tussenoplossing maar zeker geen eindoplossing.

Dus we kunnen alle nieuwe oplossingen wel afbranden en belachelijk maken maar ik ben er blij mee.

En zoveel branden er niet af, ja gebeurd af en toe, en wordt dan uiteraard dik uitgemeten.
Accu's gaan al lang mee, en het rijd gewoon heerlijk.
Ja ik kan het weten, de Energica rijd heerlijk en voldoet in mijn rijbereik. Ik vind het mijn mijn 40 jaar motorervaring een heerlijke motor.
Dus zeker een goed alternatief nu.

Let op, voor nu lijkt het beter, ik zeg niet dat het dat op de lange duur is, ik weet niet wat er allemaal nog komt.
Super oplossing voor accu's -> zou heel mooi zijn
Hele nieuwe grondstof? -> prachtig laten we het hopen/

Maar de haat naar EV is nergens voor nodig en ICE zit in de eindfase, hoe dan ook. (en ja het is er nog wel een poos)
Ik vind dat we blij moeten zijn met ieder alternatief en die toejuichen ipv belachelijk maken.

En ja het kan niet de oplossing voor je zijn, jammer dan niet. Het blijft een eigen keuze.

Het grappige is ook dat alle tegenstanders van alles roepen over accu's maar wel allemaal een telefoon/laptop/gereedschap op accu's hebben.
Dat is dan weer geen probleem. Wat denk je dat dat aan grondstoffen kost?

Elke oplossing vergt grondstoffen, we moeten de juiste vinden met de minste impact.
Verder is het me allemaal een vette worst wat er gebeurd. Wat er gaat gebeuren zien we nog wel. Ik heb geen haat jegens de elektrische voertuigen maar ik begin nu wel een zekere antipathie jegens het jehova gedrag van de gebruikers te ontwikkelen. Met zulk gedrag ben je bij mij verzekerd van een zware deur tegen je neus.

En als het er dan op aankomt dat ik straks alleen nog maar mag verplaatsen om naar en van het werk te kunnen omdat ik mij geen voertuig meer kan veroorloven en we dus aangekomen zijn dat de normale arbeider zijn vrijheid verliest dan mag van mij de wereld an alles wat daarop leeft in de fik vliegen.
Ik werk niet alleen maar om mijn hartslag gaande te houden, vele met mij denken er net zo over.
 
Ik ben ook niet zo halsstarrig en ja op gegeven moment is de citroen leeggeknepen. Dertig jaar geleden zeiden ze dat het nog dertig jaar zou duren en niet lang geleden werd dat nog eens herhaald. En dat terwijl het oliegebruik is toegenomen tov de eerste keer dat ze dat zeiden.

Klopt, maar op gaat het sowieso, daarnaast wordt het steeds duurder om uit de grond te halen.
En gevaarlijker, ik zie nu al spanningen rond de noordpool, groenland enz. iedereen wil wel wat, zeker de grootmachten.

En hier zet ik dan toch een serieuze kanttekening bij, die accu’s is wel een ding waar we rekening mee moeten gaan houden gaat het om veiligheid en de winning. Ze zijn bezig met elektrisch aangedreven zeeschepen en dat vind ik een mooie ontwikkeling. Het vooruitzicht dat of andere domme sukkel/doos met z'n/d’r oplaadbare auto achterop een file klapt is veel zorgwekkender.

Eens, er zullen meer veiligheidssystemen moeten komen in accu's en dat zal er vast komen.
Verder is het me allemaal een vette worst wat er gebeurd. Wat er gaat gebeuren zien we nog wel. Ik heb geen haat jegens de elektrische voertuigen maar ik begin nu wel een zekere antipathie jegens het jehova gedrag van de gebruikers te ontwikkelen. Met zulk gedrag ben je bij mij verzekerd van een zware deur tegen je neus.

Jehova gedrag is sowieso irritant, dat zit ook bij de ICE kant ;)
In het midden blijven is zoveel beter.

Ik probeer wel zo neutraal mogelijk te blijven.
Ja klopt, de EV is niet heiligmakend en zeker nog niet geschikt voor iedereen.

Maar, de EV is zeker geen speeltje meer en je hebt er zogenaamd niets aan en het rijd ook niet. Die stellingen zijn echt achterhaald.
Mijn Energica past perfect bij mijn doelstellingen en stuurt heerlijk. Je gaat op een andere manier rijden.
Het koppel is ook verslavend. Het rijd gewoon anders. Dat ligt je wel of niet.

En als het er dan op aankomt dat ik straks alleen nog maar mag verplaatsen om naar en van het werk te kunnen omdat ik mij geen voertuig meer kan veroorloven en we dus aangekomen zijn dat de normale arbeider zijn vrijheid verliest dan mag van mij de wereld an alles wat daarop leeft in de fik vliegen.
Ik werk niet alleen maar om mijn hartslag gaande te houden, vele met mij denken er net zo over.

Zou idd een slechte zaak zijn. Eens.
Maar ok de EV daalt snel en de ICE wordt duurder dus het omslag punt komt er wel.

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat zeker bij motoren de oude ICE beestjes er nog jaren en jaren zullen zijn.
Dus daar zou ik me niet druk om maken.

Wel om al die afsluitingen idd en daar ben ik ook faliekant tegen, ondanks dat ik er met mijn EV minder last van heb.
 
14 dagen geleden een ritje door Nederland gedaan van bijna 500km en dat in 5,5uur. Succes met welke ev dan ook :W
 
Die krijg je sowieso wel bij jou, je kunt gewoon niet tegen een andere mening.
Ik kan slecht tegen onophoudelijk gezeur over iets wat onomkeerbaar is en we allemaal aan kapot zullen gaan, het menselijke ras. En verder kan ik prima tegen iemand anders zijn of haar mening, ook de jouwe. Zelfs tegen jouw volledig foute indruk van mij. Want als je verder had gekeken dat je citaat lang was dan had je dat er wel uitgehaald. Of je doet het expres, lekker de confrontatie aangaan om te kijken of ik jou een pretentieuze zak vind. Ook goed. Al honderdduizend keer meegemaakt dus je maakt mij de pis niet lauw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan