Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Ja dat sluipen is ook meteen het grootste probleem. Ze rijden massaal te langzaam in de stad omdat anders de brandstof motor aan gaat en op de provinciale wegen rijden de ev's tegenwoordig voorop in de file omdat als ze gewoon met het verkeer mee rijden ze te weinig stroom overhouden om weer thuis te komen.
En dan nog langzamer als vragtwaggels he.
Dat probleem is bij ons getackeld, de Max snelheid is nog maar dertig...
 
Ja dat sluipen is ook meteen het grootste probleem. Ze rijden massaal te langzaam in de stad omdat anders de brandstof motor aan gaat en op de provinciale wegen rijden de ev's tegenwoordig voorop in de file omdat als ze gewoon met het verkeer mee rijden ze te weinig stroom overhouden om weer thuis te komen.
En dan nog langzamer als vragtwaggels he.
Nou, ik rij anders gewoon met het verkeer mee hoor, ‘go with flow’.....ding is zo slim dat de electronica het voor mij uitzoekt.
 
Vroeger toen een brommer per definitie een tweetakt was noemden ze de eerste viertakten ook “stofzuigers”...

Als jij denkt dat een tweetakt toekomst heeft moet je dat vooral blijven geloven, ik geloof al niet meer in de viertakt.
Oh ja joh, jouw vroeger heb ik nog nooit van gehoord.....
Als jij denkt dat stofzuigers zaligmakend zijn moet je dat vooral blijven geloven.....elektrisch alleen geloof ik al jaren niet in!
 
Laatst bewerkt:
Oh ja joh, jouw vroeger heb ik nog nooit van gehoord.....
Als jij denkt dat stofzuigers zaligmakend zijn moet je dat vooral blijven geloven.....elektrisch alleen geloof ik al jaren niet in!

Nee dat is alleen maar het probleem op het bordje van de buren kwakken. Zelf lekker zogenaamd schoon rijden terwijl er bij de buren heerlijke fijne vervuilende bruinkool in de ovens wordt geflikkerd voor jou stroom
Ik zeg goed bezig
 
Ze kappen er bossen voor in Zuid Amerika, groen hout komt met groene zeilboten hierheen. We hebben echt groene stroom voor iedereen.
En voor de accu's graven ze een groen regenwoud af goed bezig! En maar hard optrekken want dan rijd hij zo groen.
Blijf geloven in het knollenland maar zet er eerst groen voor dan is het goed en kom je in de groene hemel.
 
Het is vaak genoeg aangetoond dat zelfs met die extra uitstoot tijdens de productie en de productie van elektriciteit volgens de huidige energiemix een elektrische auto na 30 tot 40k km's schoner is. Gedurende de levensduur is een EV zo'n 55 procent schoner.

Daar komt nog bij dat accu- en stroomproductie nog veel schoner kunnen en er dus nog genoeg winst te halen is. De brandstofmotor zit al veel dichter tegen het optimum.

Ik ben ook dol op m'n stampende Duc, maar voor de langere termijn is elektrische aandrijving toch echt de toekomst.
 
Het is vaak genoeg aangetoond dat zelfs met die extra uitstoot tijdens de productie en de productie van elektriciteit volgens de huidige energiemix een elektrische auto na 30 tot 40k km's schoner is. Gedurende de levensduur is een EV zo'n 55 procent schoner.

Daar komt nog bij dat accu- en stroomproductie nog veel schoner kunnen en er dus nog genoeg winst te halen is. De brandstofmotor zit al veel dichter tegen het optimum.

Ik ben ook dol op m'n stampende Duc, maar voor de langere termijn is elektrische aandrijving toch echt de toekomst.
Tot het volgende schandaal.
 
Tot het volgende schandaal.
Precies, en nu wachten op de volgende beerput.....

En van zones in steden heb ik geen last van, bordje einde bebouwde kom staat hier op 100m, desnoods met de duc duwen of de Honda stofzuiger pakken....of in stijl vanwege de milieu terroristen in EV mode... _O-
 
Laatst bewerkt:
Oh ja joh, jouw vroeger heb ik nog nooit van gehoord....
Als jij denkt dat stofzuigers zaligmakend zijn moet je dat vooral blijven geloven.....elektrisch alleen geloof ik al jaren niet in

En zometeen komt die oude Mercedes diesel weer langs met die sticker, “Elektrisch rijden doen we op de kermis”.

Dat is wel zo’n beetje de strekking hier. Gewoon dom doorgaan, niet kijken naar de omgeving, je vooral niet afvragen of we slim bezig zijn, of het wel zo slim is om alle kennis te negeren; nee, vooral dom doorgaan.

Zelf heb ik niet de illusie dat ik het kan veranderen, sommigen zien het nog niet als ze er tegenaan lopen.
Ik heb het hier toch vaak genoeg ontkracht maar het heeft bij sommigen geen nut, het komt niet aan, ze zitten blijkbaar vast in een aangegroeide overtuiging.

Ik ben opgegroeid met dieseltrekkers, heb er heel veel mee gewerkt en ik vond diesel altijd fijn rijden, ook in de auto. Maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor verbeteringen, stilstand is achteruitgang en als je domweg bij het oude blijft loop je binnen de kortste keren jammerlijk achter. Vooruitgang is mooi, het kan immers altijd slimmer.

Bijna iedereen die nu loopt te mopperen op elektrisch heeft er geen ervaring mee, velen hebben zich er niet in verdiept en blaten alleen maar na wat ze in die sensatieblaadjes lezen, en sommige grote kranten vallen wat dat aangaat ook onder sensatieblaadjes.
Ze denken ook vanuit het oogpunt van wat ze gewend zijn, daarom komen ze ook telkens weer met die opmerkingen over actieradii en milieutoestanden terwijl iemand die wél elektrisch rijdt wel beter weet. Ze denken nog vanuit het tanken wat ze gewend zijn maar tanken is oud denken.

En of je het leuk vindt of niet, milieuzones zijn er en worden alleen maar meer, en groter, en strenger. Net zolang tot heel het land een milieuzone is.
Daar kun je je tegen verzetten, je kunt doorgaan met tweetakten, lawaaiuitlaten...
Je kunt je ook verdiepen in alternatieven en er dan achter komen dat die beter rijden dan wat je gewend bent....
 
In elk geval stiller,beter betwijfel ik,mijn ktm rijd heerlijk
Met die instelling maakte ik ook m'n eerste meters op de HD LiveWire: conclusie, ook elektrisch rijden kan leuk zijn. Ik zie het allemaal niet meer zo somber in.


IMG_20201129_095655.jpg
 
Heren wen er maar aan de plofbrommer is dood :Y
over 5/10jaar is peut op de bon en alleen vrij te koop op een woonwagenkamp of een wijk met de naam geitenkamp
het wordt elektrisch zo slecht is 't niet
 
Ondertussen zie je die Zero’s, niet te verwarren met de jappen, steeds meer verschijnen....in de showroom dan van Motoport Zelhem/Hengelo bijv,

In het wild nog nooit eentje tegengekomen....jezus ik vind 24k voor zo’n accu-blok vreselijk duur. Stond een Yamaha Tracer ernaast die een stuk goedkoper is en meer ‘motor’ uitzag.
 
Ondertussen zie je die Zero’s, niet te verwarren met de jappen, steeds meer verschijnen....in de showroom dan van Motoport Zelhem/Hengelo bijv,

In het wild nog nooit eentje tegengekomen....jezus ik vind 24k voor zo’n accu-blok vreselijk duur. Stond een Yamaha Tracer ernaast die een stuk goedkoper is en meer ‘motor’ uitzag.
Vier jaar geleden kocht ik er eentje voor zo’n 40% van dat bedrag. Maar als ik je een raad mag geven, ga voor Energica. Die is toch wat serieuzer en -belangrijker- kan echt snelladen.

Eerst dan maar even kernfusie uitvinden, en een beetje opschieten.
Om één liter benzine te raffineren is 6 kWh aan elektriciteit nodig. Let wel, dat is alléén voor het bewerken tot die brandstof, nog niet eens de energie die in de olie zelf zit.
Mijn motor kan op 6 kWh ongeveer 60 km rijden, een doorsnee elektrische auto ook wel 40 km. Op de energie puur nodig voor het raffineren van één liter. Dan is die olie nog niet eens gebruikt.

Dit toont al aan dat al die praatjes over energieverbruik nergens op slaan.
 
Om één liter benzine te raffineren is 6 kWh aan elektriciteit nodig. Let wel, dat is alléén voor het bewerken tot die brandstof, nog niet eens de energie die in de olie zelf zit.
Mijn motor kan op 6 kWh ongeveer 60 km rijden, een doorsnee elektrische auto ook wel 40 km. Op de energie puur nodig voor het raffineren van één liter. Dan is die olie nog niet eens gebruikt.

Dit toont al aan dat al die praatjes over energieverbruik nergens op slaan.
Merkwaardig hoe goedkoop een liter benzine dan nog is, zeker als je de belasting niet meerekent.
 
Vier jaar geleden kocht ik er eentje voor zo’n 40% van dat bedrag. Maar als ik je een raad mag geven, ga voor Energica. Die is toch wat serieuzer en -belangrijker- kan echt snelladen.


Om één liter benzine te raffineren is 6 kWh aan elektriciteit nodig. Let wel, dat is alléén voor het bewerken tot die brandstof, nog niet eens de energie die in de olie zelf zit.
Mijn motor kan op 6 kWh ongeveer 60 km rijden, een doorsnee elektrische auto ook wel 40 km. Op de energie puur nodig voor het raffineren van één liter. Dan is die olie nog niet eens gebruikt.

Dit toont al aan dat al die praatjes over enegieverbruik nergens op slaan.
Dank voor de tip maar als bejaarde zie ik het niet gauw gebeuren. Mijn beide motoren kunnen nog heel wat jaren mee, ik ben van de generatie als iets ‘op’ is dan pas een andere en niet omdat het ‘mode’ is.

Kortom, zo lang mogelijk met de zooi doen en daardoor zo min mogelijk het milieu belasten agv onze consumptie/wegwerp maatschappij...bovendien ben ik met de nadagen van mijn motor carrière bezig...dus een andere kopen heeft geen zin. Ik geef mezelf nog 10 jaar en die dingen van mij houden dat wel uit... 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan