Mille aanduwen...

Ik ging eens een proefrit maken op een Honda VTR1000, bleek de accu leeg. Acculader brande (ter plekke) door, 2 setjes startkabels op een accu van een dikke diesel bedrijfswagen gaven geen uitkomst (kabels niet goed), aanlopen en met 2 man op de achterkant hangen, resultaat: compleet vergalde BT012 achterband en vloekende monteurs :+

Ze hebben uiteindelijk van een andere Firestorm de accu overgezet (dat had ik al iets eerder gedaan denk ik 8-) ) en ik heb een heeele gave proefrit gehad.

Conclusie: dikke V-twin niet aanduwen

Heb het met mijn SV nog niet geprobeerd, scheelt weer 350cc
 
Hahaha, ik kreeg mijn Duc 996 ook niet aangelopen. Ik erop, maatje van me duwen de hele wijk door werkte ook niet. M'n R1 had ik zo aan.
 
Mille aanduwen? Neuh lukt niet en is zeer slecht voor het blok!

Ik heb eens een voorbeeld gezien van een blok dat daardoor in de soep is gedraaid.

Dus NIET aanduwen maar accu opladen.

Gerrit
 
Ken iemand die een XJR1300 wel is aanduwde, en toen die dat eenmaal doorhad ging dat erg gemakkelijk.

Ook wel eens me GPZ600r samen met me pa aangeduwd, 1 duwen 1 dr op en dan in ze 1 sodemieteren. Maar toch liever met accu starten..

50 cc aanduwen is dan toch ff iets makkelijker.
 
BETER NIET AANDUWEN!! Mijn dealer (Ruud postma motoren, die er echt wel wat van weet) vermelde mij dat dit slecht voor de spanningsregelaar is! Ik neem aan dat hij weet waar hij over praat.


En die dealer weet ook dat dit eenmalig was? |(

Een motorblok kan echt wel wat hebben, tis je schoonmoeder niet :X

:+
 
M'n buurman duwt z'n Duc 888 SP4 ook zo in z'n eentje aan, ff het blok tegen de compressie aandrukken (zo noemt ie het) en binnen een aantal meter..... BROAAAA
En zo'n makkelijk blokkie is het niet van die 888....
 
Terug
Bovenaan Onderaan