"Je wordt niet minder zichtbaar als iedereen zijn licht aan heeft. Doordat je licht aan hebt, kom je los uit de achtergrond waardoor je dus zichtbaar bent. Of de rest van de weggebruikers hun licht wel of niet aanheeft veranderd daar niks aan.
"
In bepaalde gevallen absoluut onjuist.
Wanneer je tussen een file door rijdt en jij hebt je licht aan en de atomobilisten niet, dan val je daartussen op.
Wanneer iedereen zijn licht aanheeft ziet een automobilist voor je, wanneer hij in zijn spiegel kijkt, alleen maar koplampen en niet meer dat een van
die lichtjes van een motorfiets is!
ik vind het een goed "plan" van de regering. erger me er elke dag aan als ik iemand zonder licht ineens in mn spiegel op zie duiken. personen met licht zie je gewoon al van veel verder aankomen.
verbaas me er ook telkens weer over hoeveel mensen er met slecht zicht (stromende regen bijvoorbeeld) toch nog geen licht aan hebben. in zulke situaties moet het iig verplicht zijn...
Fuck het milieu, zolang de regeringen steeds maar blijven verdienen aan de verkoop van fossiele brandstoffen!
Licht of geen licht? Who cares? mensen doen uiteindelijk maar wat in het verkeer....
Ze hebben toch al eens onderzocht dat het juist gevaarlijker was met licht aan te rijden, speciaal voor de (motor-)fietsers.
En het kost extra brandstof. Absoluut onzinnig, jaren geleden al een stevige discussie over gehad en mijn standpunt is rotsvast, Geen licht overdag.
Bovendien zie je op dit gebied juist een grote discipline bij donker weer/regen, polderwegen enz. dat men daar en dan massaal het licht wel aandoet.
Waarom dan een wet maken. Onzin.
Kan Mr. Speeweer een punt aan de bonnenmachine toevoegen.
Wees nou slim en ben daar niet voor, schijnveiligheid!
En hoe veilig kunnen we danfileren/ doing a Moses, door een zee van geparkeerd dimlicht?
Gemiddeld 0,07 liter per uur als je je licht aan hebt.Citaat uit het SWOV rapport:
Heeft MVO ook minpunten?
MVO-gebruik heeft nadelen. Als de lampen branden wordt de dynamo extra ingeschakeld waardoor meer brandstof wordt verbruikt. Per auto is het meerverbruik weliswaar gelijk, maar relatief gezien zijn er grote verschillen. Bij een zuinige personenauto met een verbruik van 6,7 l per 100 km (1:15) is het meerverbruik door MVO 3%. Het meerverbruik is 2% voor bijvoorbeeld een personenauto die 10 l/100 km (1:10) gebruikt en 1% voor een vrachtauto met een verbruik van 33 l/100 km) (ETSC, 2003). Meer brandstofverbruik geeft ook meer uitstoot van schadelijke stoffen hetgeen slechter is voor het milieu.
Ook ik rijd altijd met licht aan en heb al vaker beweerd om desnoods motorrijders met een andere kleur licht uit te voeren. Dit is overigens ook zelf te doen, dus...
En idd, bij Volvo is standaard het licht aan, ookal staat ie op 'uit' (in dat geval kan het groot licht niet gebruikt worden).
En voor tussen de files doorrijden heb je nog je knipperlichten.
In alle andere gevallen zijn voertuign met lichten aan beter zichtbaar.
En als je je auto, motor, bakfiets of truck geparkeerd hebt ben je weer voetganger, zelfs op rollerskates of skateboard.En voor tussen de files doorrijden heb je nog je knipperlichten.
In alle andere gevallen zijn voertuign met lichten aan beter zichtbaar.
shit, het bier is sneller op dan ik d8,
Ik ga me niet helemaal aankleden om ff op de motor boodschappen te doen.
Ik stap er zo op en ga wel ff op mijn teenslippers dat korte stukje.....
Ben niet de enige...
www.mag-nl.org/verkeer/verlichting.htm KLIK!
J**** C*******, het begint hier steeds meer op belgenland te lijken.
Die foto's erbij spreken inderdaad wel boekdelen. Als je dit ziet weet je meteen waarom verplichting geen handig idee is.