minder vermogen VFR 750F

Status
Niet open voor verdere reacties.

het bosch 2

MF'er
25 apr 2005
85
0
bemmel
Hallo!

Sinds kort merk ik dat mijn Honda VFR '91 niet meer zo snel richting topsnelheid gaat, eenmaal op 140 kmph loopt hij niet hard meer weg. Eerder was dit veel beter. Ook heb ik ontdekt dat aan de voorzijde van het motorblok, een van de twee uitlaatstukken, er nat uit ziet..Wie heeft een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn????

Bedankt & groeten,

Hans
 
G*tverdeg*tver.. balen zeg, zou bijvoorbeeld de kleppen polijsten geen resultaat op leveren??
In de service manual zie ik staan dat de comression ratio 11:1 is. Betekent dat dat in elke cilinder de compressie 11 bar moet zijn :?
 
Eerder 12-13 dacht ik.
Ik zou uitgaan van een meetfout (voor 4 niet perse, maar voor de andere 3 wel).
En voor 4 denk ik, als je goed gemeten hebt, dat je een klep oid gemold hebt.

Simpel alternatief: trek de carburateurs dr af, leg je hand vlak op de inlaat en laat m een paar keer rondgaan.
Als er geen onderdruk is is er ook geen compressie :P
 
:9 Ja Hans... wanneer zijn die klepjes voor het laatst gesteld?
Maar er kan inderdaad verschil zijn in compressie door niet correct afgestelde kleppen of soms door vuil of aanslag op de klepzetting.
Al met al balen! :N

Weer een project erbij... :}
 
@gsx-roy: dat weet ik niet, wie hebben dat gesjoefeld?

Net even een geinformeerd bij vfroem, een blok met 55.000 km kost 175 euri. Tjonge zeg toch wel weer een hoop geld, ik denk dat ik eerst maar de boel moet bekijken om te achterhalen wat precies het probleem is :Y

Bij een ander blok, weet je tenslotte ook niet wat je krijgt..
 
Beste P.H.C. Ritzen Het kan altijd sneller,

De discussie over wat veel of weinig geld is, voegd weinig nuttigs toe aan dit topic. Ik heb nu eenmaal niet veel geld en wil toch graag rijden, omdat ik net een set nieuwe banden heb gemonteerd zit ik nu wat krap bij kas..


Een goede oplossing hoeft bovendien niet altijd een dure te zijn! :W
 
Beste P.H.C. Ritzen Het kan altijd sneller,

De discussie over wat veel of weinig geld is, voegd weinig nuttigs toe aan dit topic. Ik heb nu eenmaal niet veel geld en wil toch graag rijden, omdat ik net een set nieuwe banden heb gemonteerd zit ik nu wat krap bij kas..


Een goede oplossing hoeft bovendien niet altijd een dure te zijn! :W

Maar als je je kop(pen) gaat demonteren dan heb je toch minimaal al 2 koppakkingen nodig, en dan hebben we het nog maar niet over wat je tegen gaat komen in je blok.

175 euro voor een blok is echt peanuts, of je nu wel veel te besteden hebt of niet. (tevens krijg je er ook nog garantie op van hem)

Grootste voordeel is dat je vlug weer mobiel bent, kwestie van motor ombouwen en afstellen.

:)
 
Beste P.H.C. Ritzen Het kan altijd sneller,

De discussie over wat veel of weinig geld is, voegd weinig nuttigs toe aan dit topic. Ik heb nu eenmaal niet veel geld en wil toch graag rijden, omdat ik net een set nieuwe banden heb gemonteerd zit ik nu wat krap bij kas..


Een goede oplossing hoeft bovendien niet altijd een dure te zijn! :W
Zoals al eerder vermeld, 175 euro is inderdaad gewoon peanuts als je zoiets hebt wat jij aan je blok hebt.
En nee, de toeleveranciers kijken NIET naar jouw besteedbaar geld, maar vragen gewoon wat het kost.
Als jij dat niet kunt betalen, en als dat vaker voorkomt dat dat zo is, is het gewoon een serieuze overweging om een ander vervoermiddel te gaan zoeken wat goedkoper is, en dan is een scooter helemaal zo'n gek idee nog niet :N
Nogmaals, het is niet om je te stangen of de grond in te boren, ik probeer mee te denken voordat je jezelf misschien in de schulden gaat steken, en daar ben je ook niet mee geholpen.
175 euro is in veel gevallen in de motorbranche gewoon niet veel.
 
Nogmaals, ik heb op het moment niet veel te besteden. Jullie situatie ken ik niet, jullie kennen de mijne zeker niet.. :N Om dan meteen te zeggen dat ik maar een ander vervoersmiddel moet zoeken is wel wat kort door de bocht :] . Natuurlijk waardeer ik het dat je meedenkt en dat helpt ook zeker bij het oplossen van het probleem. Maar laten we het gezellig houden en niet teveel voor elkaar invullen!
Ik ga volgende week eerst maar verder onderzoeken wat precies het probleem is, dan kan ik nog altijd beslissen of ik een donor-blok wil! :W
 
Nogmaals, ik heb op het moment niet veel te besteden. Jullie situatie ken ik niet, jullie kennen de mijne zeker niet.. :N Om dan meteen te zeggen dat ik maar een ander vervoersmiddel moet zoeken is wel wat kort door de bocht :] . Natuurlijk waardeer ik het dat je meedenkt en dat helpt ook zeker bij het oplossen van het probleem. Maar laten we het gezellig houden en niet teveel voor elkaar invullen!
Ik ga volgende week eerst maar verder onderzoeken wat precies het probleem is, dan kan ik nog altijd beslissen of ik een donor-blok wil! :W
Hoe dan ook, ik respecteer dat je motor wil blijven rijden, dat heb ik ook altijd gedaan, hoe slecht het soms ook ging.
Ik hoop dus ook voor je dat je een goede uitweg hierin vindt.
 
B| ... waar gaat dit over?
FF terug naar het blok. We gaan ervanuit dat de hele kop eraf moet. We pakken eerst alleen de voorste cilinders want daar zit de slechte zeg maar.

Koppakkingen ongeveer €45,- p.st (net ff gebeld)
Kleppendeksel pakking ongeveer €40,-
Rubbers koelingskanalen ongeveer €1,- p.st
Dan nog 4 rubbers voor de bougie-gaten, alla €2,- p.st.
(Polijstpasta voor de klepzetting te polijsten incl. schuurstok €15,-) Die heb ik nog...
Shims €0.50 p.st (indien nodig)
:9 Uurloon kratje Amstel :}

Dus als we geen kromme kleppenstelen hebben of weggelopen zuigerveren tegen komen dan zou je voor ongeveer €100,- excl. de 2 kratjes Amstel een gedeeltelijk gereviseerd koppie hebben. En behoud van eigen motor!

:Z Maar laten we gewoon eerst de kleppen deksel eraf halen daar us ff kijken :Z
 
B| ... waar gaat dit over?
FF terug naar het blok. We gaan ervanuit dat de hele kop eraf moet. We pakken eerst alleen de voorste cilinders want daar zit de slechte zeg maar.

Koppakkingen ongeveer €45,- p.st (net ff gebeld)
Kleppendeksel pakking ongeveer €40,-
Rubbers koelingskanalen ongeveer €1,- p.st
Dan nog 4 rubbers voor de bougie-gaten, alla €2,- p.st.
(Polijstpasta voor de klepzetting te polijsten incl. schuurstok €15,-) Die heb ik nog...
Shims €0.50 p.st (indien nodig)
:9 Uurloon kratje Amstel :}

Dus als we geen kromme kleppenstelen hebben of weggelopen zuigerveren tegen komen dan zou je voor ongeveer €100,- excl. de 2 kratjes Amstel een gedeeltelijk gereviseerd koppie hebben. En behoud van eigen motor!

:Z [*] Maar laten we gewoon eerst de kleppen deksel eraf halen daar us ff kijken :Z


Knappe jongen als jij alleen met een beetje polijstpasta de evt beschadigde zitting/klep weer goed krijgt! :X

[*] eens

:)
 
B| ... waar gaat dit over?
FF terug naar het blok. We gaan ervanuit dat de hele kop eraf moet. We pakken eerst alleen de voorste cilinders want daar zit de slechte zeg maar.

Koppakkingen ongeveer €45,- p.st (net ff gebeld)
Kleppendeksel pakking ongeveer €40,-
Rubbers koelingskanalen ongeveer €1,- p.st
Dan nog 4 rubbers voor de bougie-gaten, alla €2,- p.st.
(Polijstpasta voor de klepzetting te polijsten incl. schuurstok €15,-) Die heb ik nog...
Shims €0.50 p.st (indien nodig)
:9 Uurloon kratje Amstel :}

Dus als we geen kromme kleppenstelen hebben of weggelopen zuigerveren tegen komen dan zou je voor ongeveer €100,- excl. de 2 kratjes Amstel een gedeeltelijk gereviseerd koppie hebben. En behoud van eigen motor!

:Z Maar laten we gewoon eerst de kleppen deksel eraf halen daar us ff kijken :Z


Hij gaat van het goed uit, gewoon een verkoolingsdeeltje op het randje tussen de klep en de zetel even poetsen en klaar!

Maar het schijnt zo te zijn dat je met een endoscoopje ook zo even in het bougie gat kan kijken en dan weet je gelijk meer... maar dat schijnt niemand hier echt op te pikken.... ???
 
Laatst bewerkt:
Heer Flick...
:? en waar lees jij "beschadigde" klepzitting? :?

B| B| B|

We gaan hier toch geen kennisquiz houden?
Volgende week gaan we het blok rustig openen. Maar eerst a.s. zondag naar Utrecht!
www.streetfighterday.nl *O*

(en ja wij doen ook mee)

Groeten....


Een klep dient gewoon goed af te sluiten, als ie dit niet meer doet, dan heeft dit een oorzaak. Deze oorzaak is echt geen vuiltje tussen de klep en de zitting. Mocht het aan de klepspeling gelegen hebben, en er is nog steeds mee gereden, dan zal je klep en/of zitting aardig beschadigd zijn door het slechte afsluiten.

Maar open maken zou ik altijd doen, alleen ligt het probleem dus niet bij 1 cilinder (mits meter + meting goed is gedaan), 7 bar compressie is ook nog steeds te laag, dus daar zul je ook iets aan moeten gaan doen, anders zal deze motor nooit goed/mooi lopen.


Wat je wel kan doen zonder de motor uit elkaar te halen is luchtdruk zetten op de cilinder. Maak van een oude bougie een luchtnippel (lassen), zet de zuiger op de onderste stand en de kleppen dicht, zet nu luchtdruk op de cilinder en luister waar de lucht ontsnapt.

Lucht door het carter = zuiger/cilinder
lucht door inlaat = inlaatklep
lucht door uitlaat = uitlaatklep

Easy as Dell (waar het werkt wel... :P )
 
:} Kijk we zijn weer terug bij het onderwerp... :}

Dat met die luchtdruk is wel een goed idee, heb ik nog nooit aan gedacht! Ik haal 'm altijd rustig uit elkaar tot ik de oorzaak tegen kom. Dat een VFR 11 bar moet hebben vindt ik minder leuk. Dat betekend inderdaad dat de andere cilinders ook niet lekker in hun vel zitten. Maarja zoals ik al zei...
Utrecht here whe come!! *O*

Tot volgende week....
 
Laatst bewerkt:
B| ... waar gaat dit over?
FF terug naar het blok. We gaan ervanuit dat de hele kop eraf moet. We pakken eerst alleen de voorste cilinders want daar zit de slechte zeg maar.

Koppakkingen ongeveer €45,- p.st (net ff gebeld)
Kleppendeksel pakking ongeveer €40,-
Rubbers koelingskanalen ongeveer €1,- p.st
Dan nog 4 rubbers voor de bougie-gaten, alla €2,- p.st.
(Polijstpasta voor de klepzetting te polijsten incl. schuurstok €15,-) Die heb ik nog...
Shims €0.50 p.st (indien nodig)
:9 Uurloon kratje Amstel :}

Dus als we geen kromme kleppenstelen hebben of weggelopen zuigerveren tegen komen dan zou je voor ongeveer €100,- excl. de 2 kratjes Amstel een gedeeltelijk gereviseerd koppie hebben. En behoud van eigen motor!

:Z Maar laten we gewoon eerst de kleppen deksel eraf halen daar us ff kijken :Z

Kleppendeksel pakking is een rubberen, die je weer kan gebruiken. Scheelt weer 40 euries. En leen eerst eens een endoscoop, scheelt je zoals al eerder gezegd een hele hoop gepruts.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan