mini-bikes

meisje

MF veteraan
21 jun 2004
32.160
0
Ik wil mijn zoontje voor zijn 4e verjaardag een mini-bike cadeau geven, om hem het gevoel van motorrijden alvast te leren.
Ik heb er al verschillende topics over gelezen maar die gingen allemaal over volwassenen met mini-bikes.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen van andere ouders, oa wat is een juiste leeftijd om te beginnen e.d.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groeten, meisje
 
Zie dit topic over kinderen met minibikes, quads en crossmotoren.

Ik heb vorige week voor mijn zoontje een Quad gekocht. Veilig en toch alle motorhandelingen. Hij is er nu al verslaafd aan en heeft het er steeds over.

(Edit: mijn zoontje wordt in april 4)
 
mijn buurjochie van 4 heeft ook zo´n quad (al 2 jaar overigens) en die kan er prima mee uit de voeten.............

nu moet hij alleen nog eens een keer leren fietsen ;)
 
Jullie hebben het nu over een quad, is het beter om te beginnen met een 4-wieler ivm met de balans?
 
ik denk van wel, mijn buurjochie kan niet eens fietsen , hoe moet hij dan op een tweewiel motor blijven zitten :?

zo´n quad kan hij prima mee overweg omdat hij er zowat niet af kan donderen.....
 
Mijn minibike gaat over de 60...De meeste gaan sowieso boven de 40...lijkt me niet erg veilig, maargoed. Als je er nog een wil, ik heb er wel een te koop ;)
 
Ik wilde in eerste instantie een crossmotor voor mijn zoontje kopen. (maar zat ook aan een minibike te denken) Nadeel daarvan is dat het wel erg moeilijk is om in los zand ook je voertuig te leren beheersen en dat er waarschijnlijk aardig wat valpartijen zullen voorkomen.

Het risico daarvan is dat hij misschien helemaal geen interesse meer zal hebben.

Voordeel van een quad is dat de overstap van speelgoed naar een motorvoertuigje een stuk kleiner is, maar dat wel alle handelingen, behalve het overeind blijven, geoefend kunnen worden. En zijn quad loopt ook harder zo'n 30-35km/u.
 
Ik wilde in eerste instantie een crossmotor voor mijn zoontje kopen. (maar zat ook aan een minibike te denken) Nadeel daarvan is dat het wel erg moeilijk is om in los zand ook je voertuig te leren beheersen en dat er waarschijnlijk aardig wat valpartijen zullen voorkomen.

Het risico daarvan is dat hij misschien helemaal geen interesse meer zal hebben.

Voordeel van een quad is dat de overstap van speelgoed naar een motorvoertuigje een stuk kleiner is, maar dat wel alle handelingen, behalve het overeind blijven, geoefend kunnen worden. En zijn quad loopt ook harder zo'n 30-35km/u.


Voordeel van zand is dat als ie valt je em ff schoon kan schudden en er weer op kan zetten...
 
Hoe zeggen ze dat... Tis voor het kind, maar papa speelt ermee...

Ik ben toch anders echt een mama hoor...
En natuurlijk speel ik er ook mee, ik moet hem toch eerst testen? :)

Maar wat ik uit de reacties begrijp kan ik beter eerst voor een quad gaan.






:+
 
He Meisje,

Leuk dat je dat wil kopen voor je zoon, hij kan er maar niet vroeg genoeg mee beginnen hahah

Groetjes,

Elly
 
Terug
Bovenaan Onderaan