minimale leerdikte motorjas

Willemvu

MF veteraan
12 jan 2013
1.842
31
Den Haag
Ik ben al enige tijd op zoek naar een iets stijlvollere vorm van een motorjas, en wilde graag een leren jack aanschaffen. Nu vind ik zoiets wel mooi en de prijs is natuurlijk lekker hollands, maar er staat bij dat het rundleder maar 1.2 mm dik is. Van wat ik hier heb gelezen (ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt) is dat wat aan de dunne kant.

verder heeft ie dus:
- Material: 1,2 mm starkes Rindleder
- Hochwertige Sportjacke mit ergonomischem Schnitt
- CE-Protektoren an Schultern und Ellbogen
- Foameinsatz im Rücken
- mit auszipbarem, waschbarem Thermo-Innenfutter
- Langer Reissverschluss zum verbinden mit Hose
- 2 Aussentaschen
- 1 verschliessbare Innentasche + Handytasche

nu heb ik 2 vragen:

- zou dit een veilige jas zijn, vergeleken bij mijn budget textiel motorjas? En zo nee, wat is wel een goeie leerdikte?

- weet iemand een goeie winkel waar ze (wellicht voor iets meer knaken) dikkere leren jassen verkopen van hetzelfde soort model?

merci! :]
 
Laatst bewerkt:
1.2 mm leerdikte is vrij gangbaar. Op plaatsen waar een jas sterker moet zijn, i.v.m. bescherming, brengen ze vaak meer lagen leer aan.

Maar ik zou geen jas via Ebay kopen, eerst passen.
 
Laatst bewerkt:
ok nou dat is gunstig. Maar wat betreft passen, ja daar heb je een punt. Beetje jammer dat het aanbod jassen vaak beperkt is bij de motorzaken in de buurt, en ze dan ook nog aanzienlijk duurder zijn. Lijkt me dat als het de juiste maat is, en je het terug kan sturen, dat het geen probleem moet zijn toch?
 
Als je echt wat goeds wilt , dan laat je er 1 maken op maat natuurlijk .
En dan gelijk met goed spul , leer word gesplitst , hoe vaker gesplitst hoe dunner .
Ik weet niet waar je vandaan komt , maar kijk eens op tijgerleathers,nl , die maken ook jassen en complete pakken of ze vermaken je huidige pak .
Ligt er helemaal aan wat jouw budget is natuurlijk .
 
En dan ga je over tot de koop zonder te passen en dan blijkt het, met de kosten voor het retourneren, net zo duur te zijn als de motorzaak. Al helemaal nu je blijkbaar niet zo bekend bent in de wereld van de leren (motor)kleding zou ik niet overgaan tot het online aankopen van je outfit.

Ga eens kijken bij Termaat in Nijmegen: veel aanbod en voor wat ik kon overzien schappelijke prijzen.
 
Of t zit toch net niet goed genoeg , ga je t laten vermaken en tot slot kost t net zo veel als in 1x een goed passend iets kopen/laten maken .
 
Niet alleen het leer is belangrijk maar ook de stiksels deze houden heel de jas bij elkaar, als deze slecht zijn heb je kans dat je jas uit elkaar scheurt bij een crash en heb je nog niks aan het leer, ook kan leer qua kwaliteit enorm verschillen net als de verf en de manier van verven.

Ik zou altijd passen staand en op een motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan