Dvg_Z750
MF'er
Graag wil ik mijn verhaal delen, om te horen wat jullie er van vinden en gedaan zouden hebben in mijn positie.
Eind maart 2020 haalde ik mijn gekochte Kawasaki Z750 uit 2007 en 38k op teller op bij de dealer.
Voor ik deze ophaalde heb ik contact gehad over de ketting en tandwielen (zagen er toch wel redelijk versleten uit, mijn mening). Maar de verkoper vertelde mij dat de art zo goed als nieuw ‘was’. En was zeker nog niet nodig om te vervangen.
Na wat kilometers gereden te hebben (500km) ketting gesmeerd en kwam erachter dat de ketting bedroefd slap hing. Op deze ben ik langs geweest bij de dealer en hebben deze gespannen ‘letterlijk gespannen’ ik hoorde de ketting kraken bij wegrijden. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat dit niet goed kon zijn en zag dat m’n wiel niet recht zat.
Samen met een maat deze fouten zelf hersteld.
Inmiddels 2 maanden later 2000km verder, regelmatig de ketting bij moeten stellen en langs een andere dealer geweest. Deze vertelde mij dat het een oude ketting was en al op was, incl tandwielen (ook al waren deze in betere staat)
Hier over in beklaag geweest bij mijn dealer en op afspraak een nieuwe set laten monteren. Echter vroeg hij wel €150,- af te rekenen dan delen we de kosten. Echter hebben wij geen afspraak gemaakt hoe we het nu zouden oplossen, behalve de afspraak en dat er een nieuwe set onder ging. (Een set van hun keuze, heb hier geen inspraak gehad).
Bij het ophalen vandaag, heb ik niet betaald omdat diegene van “de afspraak“ er niet was. Hij zal mij later contacten hierover.
Met rijden naar huis merkte ik dat mijn motor naar rechts trok en bij thuiskomst gelijk na gekeken. En ja hoor, van achter naar voor 1,5 cm!! Scheef!!!
Bij het herstellen van deze fout, bij verwijderen van mijn borgpin, de moer met een vuist los te draaien is.
Wat moet ik doen??? Ben en was sws al niet van plan te betalen. Maar vinden jullie?
Eind maart 2020 haalde ik mijn gekochte Kawasaki Z750 uit 2007 en 38k op teller op bij de dealer.
Voor ik deze ophaalde heb ik contact gehad over de ketting en tandwielen (zagen er toch wel redelijk versleten uit, mijn mening). Maar de verkoper vertelde mij dat de art zo goed als nieuw ‘was’. En was zeker nog niet nodig om te vervangen.
Na wat kilometers gereden te hebben (500km) ketting gesmeerd en kwam erachter dat de ketting bedroefd slap hing. Op deze ben ik langs geweest bij de dealer en hebben deze gespannen ‘letterlijk gespannen’ ik hoorde de ketting kraken bij wegrijden. Bij thuiskomst kwam ik erachter dat dit niet goed kon zijn en zag dat m’n wiel niet recht zat.
Samen met een maat deze fouten zelf hersteld.
Inmiddels 2 maanden later 2000km verder, regelmatig de ketting bij moeten stellen en langs een andere dealer geweest. Deze vertelde mij dat het een oude ketting was en al op was, incl tandwielen (ook al waren deze in betere staat)
Hier over in beklaag geweest bij mijn dealer en op afspraak een nieuwe set laten monteren. Echter vroeg hij wel €150,- af te rekenen dan delen we de kosten. Echter hebben wij geen afspraak gemaakt hoe we het nu zouden oplossen, behalve de afspraak en dat er een nieuwe set onder ging. (Een set van hun keuze, heb hier geen inspraak gehad).
Bij het ophalen vandaag, heb ik niet betaald omdat diegene van “de afspraak“ er niet was. Hij zal mij later contacten hierover.
Met rijden naar huis merkte ik dat mijn motor naar rechts trok en bij thuiskomst gelijk na gekeken. En ja hoor, van achter naar voor 1,5 cm!! Scheef!!!
Bij het herstellen van deze fout, bij verwijderen van mijn borgpin, de moer met een vuist los te draaien is.
Wat moet ik doen??? Ben en was sws al niet van plan te betalen. Maar vinden jullie?