Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

MJ-Works Mono GP / Supermono

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat schiet heel mooi op!

Krijgt het frame nog wel een coating voor hij de baan op gaat?

het frame blijft kaal in het begin want ervaring leert dat er al wel eens iets extra op gelast moet worden. en het is dik balen als je daarvoor de verf moet verwijderen.

uiteindelijk wordt het uiteraard gespoten

hier mijn eerder getoonde schets al wat verder uitgewerkt:



subframe blijft normaal wel alu kleurig, de tank en voetsteun "driehoeken" worden zwart. wielen en frame worden blauw. (kan allemaal nog veranderen uiteraard)

en Gino, GRdesign sta hier nog ni op maar komt nog

grtz!

MJ
 


Mooi maarten ! Ziet er fraai uit zo, vergeet je nummerplaat vlakken niet.
Ik heb nu alles in paint gedaan en sins ik windows 7 heb is paint ook verandert en kan me teksten niet meer schuin plaatsen, geen vooruitgang dus.
Welk programma heb jij nu gebruikt ?
 
mijn schets verder uitgewerkt door iemand op de facebook pagina (deed hij gewoon omdat hij het wel een fijn project vind...nice!)













en dit is de volgende denkpiste die wordt uitgewerkt! maar dan samen met mijn "vaste" ontwerper/designer Koen Willemsens

 
Hoei daar zitten een paar leuke tussen die 1e of die laatste uit de Facebookserie vind ik wel wat, die met al die KTM logo's ook wel maar dan moet KTM eerst maar eens met een zak geld langskomen lijkt me.....
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de onderste lijn van de witte 'driehoek' in het eerste ontwerp niet bij de lijn van de motor passen, op de een of andere manier.
Bij het tweede ontwerp vind ik de motor heel laag en lang overkomen, in elk geval op deze afbeelding.
Er staan, mijn inziens, mooiere ontwerpen hier
 

je deze van fighterfan vind ik ook erg mooi:



het worden alleszins moeilijke keuzes!
 


Ik vind deze persoonlijk erg fraai !
Maarten vraagje, zou jij eens aan die jongen kunnen achterhalen voor me met welk programma die jongen dit gedaan heeft ?
 
Als de onderste lijn van het witte vlak zo af zou buigen dat hij gelijk is aan het onderste lijntje van de grote 1 heb je een wat strakkere look vanaf het voorwiel en meer ruimte om netjes de sponsors op de onderkuip te zetten, die lijken nu vaak wat gepropt. Onderkuip is een van de duidelijkst zichtbare plekken op bochtenfoto's dus kan je het beste optimaal gebruik van maken.
 
deze kant is klaar



deze moest ingekort worden dus op zoek gegaan naar de juiste verbindinstekkers en gevonden



en ingekort



nu nog een tang voor de deutsch stekkers krijg er stress van die stekker
 
Vanwaar eigenlijk een Deutsch connector gebruiken? Waar komt die tussen? Je gebruikt de originele kabelboom dus voor de ECU aansluiting (waar over het algemeen een high-density stekker gewenst is) heb je hem niet nodig lijkt me?
 
maarten wil hem tussen de kabelboom en dashboard

eigenlijk niet nodig aangezien je de stekker uit het dash kan pluggen , maar maarten wil hem ertussen
 
Ik zou toch lekker de originele connector gebruiken. Geen gehannes met speciale crimptools en overbodige connectoren...

Ik heb ook gekeken naar de toepassing van deze specifieke ronde aluminium gesealde Deutsch connectors om in een custom ECU box te plaatsen. Maar de kosten wegen gewoon niet op tegen de voordelen. Superseal stekkers zijn een betrouwbare, goedkope optie om onderling kabels te verbinden. De crimptool is ook goedkoop te verkrijgen. Voor de ECU gebruik ik nu een 36pins Econoseal III stekker. Niet zo compact als een ronde Deutsch connector. Maar met 18 AWG bedrading, en het lage aantal draden (voor een mono) vanuit de ECU voldoet een plastic connector ook nog wel.

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
 
Heb je hier dadelijk ook een complete elektrisch schema van?
Het standaard schema van KTM zal wel niet kloppen.
Dat storingzoeken lijkt me niet direct een pretje, voor mij lijken die stekkers allemaal op elkaar.

Misschien eens zo een foto in "het grote soep topic" zetten.
Die gasten zijn ook erg creatief en maken soms hele mooie ontwerpen.
 

is ondertussen overlegt met maarten en we zetten hem er niet tussen

ook omdat het onmogelijk was de draden in de pennetjes te krimpen , pennetjes zijn zelfs dunner als de draad
 

schema klopt nog volledig en alle kleuren zijn gebleven en moest ik een draad verlengen is het begin en uiteinde nog steeds dezelfde kleur
 
dit moeten we nog doen



kopframe gemonteerd met wat tie raps om de sensors een plaats geven



airbox gedemonteerd met alle componenten



en zo is het dan



en na een telefoontje met maarten zijn we terug bij af



deze sensor moest achteraan blijkbaar

 
Status
Niet open voor verdere reacties.