MJ-Works Zelfbouw topic

Ja leuk artikel, staan een paar fouten in zoals onder andere mijn achternaam (haha) en dat de 250RR voor supermono zou zijn maar toch.
Paar overdreven complimenten ook :P

Ik ben er alleszins blij mee, en deze kan mee aan de muur!

Heb nog 2 frames liggen voor de liefhebbers...(het cnc deel dan alleszins, staal moet nog gemaakt worden)

groeten,

MJ
 
@MJ even ter nieuwsgierigheid,

motoplus sta je nu dus, :D *O* *O* *O*

welke andere 2 bladen staan/ staat je project nog meer ?

ik kan mij herinnneren dat de motoren van wikced en bidle LT in de kickxstart en PB magazine hebben gestaan destijds. ( oud gediende van mf weten zeker wie ik bedoel)

mocht je nog meer in bladen willen staan kan ik je toch echt wel PB aanraden om daar eens een mailtje naar te sturen .

verder zeg ik :} :} :} :}

De vorige projecten stonden in MOTOR en 1 in het japanse magazine "2 stroke".
Ik heb nog nooit zelf naar een blad geschreven, tot nu toe werd ik gevraagd.

Anders had ik eerder eerst in België eens rondgehoord.
Veel internetartikels ook, die ik eens moet verzamelen en afprinten voor later :+
 
Jammer genoeg geen reacties of interesse in het R6 frame...Kan wel eens einde betekenen voor mijn projecten want heb er zo veel inzitten. Achja... -O-

Bij deze wat foto's van de test:

15590573_1155609764486604_7011339297918867636_n.jpg


15542225_1155609767819937_8377434431010960693_n.jpg


15590363_1155609784486602_2671908098374846313_n.jpg


15589737_1155609844486596_4947420975215279335_n.jpg


15621941_1155609957819918_3982911176625836554_n.jpg


15622175_1155609837819930_3379782584022418327_n.jpg


GRTZ,

MJ
 
Jammer genoeg geen reacties of interesse in het R6 frame...Kan wel eens einde betekenen voor mijn projecten want heb er zo veel inzitten. Achja... -O-

Bij deze wat foto's van de test:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

GRTZ,

MJ

Erg jammer, want het is visueel een fantastisch project, en we hebben allemaal kunnen zien hoe enorm veel effort er in het project is gegaan. Dat gezegd hebbende, hoop ik dat je je hierdoor niet uit het veld laat slaan en gewoon doorgaat met je fantastische werk :} het zou zonde zijn als de inventiviteit die je hier hebt laten zien verloren gaat.

Om maar even een quote te noemen:

"Many people know Henry Ford for the Ford Motor Company, one of the most successful automotive companies of all time. However, what they don’t know is that Ford failed two times before that abruptly resulted in bankruptcies, prior to successfully launching the present incarnation of his company.

Ford is no stranger to failure, but he also didn’t give up. Yet, when we think about Ford, we don’t picture the failures because all it took was just succeeding one time. However, in 1899, at the age of 36 years old, Ford formed his first company, the Detroit Automobile Company with backing from the famed lumber baron, William H. Murphy. That company went bankrupt.

His second attempt was in 1901, when he formed the Henry Ford Company, which he ended up leaving with the rights to his name. That company was later renamed to the Cadillac Automobile Company. However, it was Ford’s third try, with the Ford Motor Company, that hit the proverbial nail on the head.

After that, we all know the story.
"
 
:^ Buell net zo'n verhaal. Die is ook niet te stoppen. _O-

Een klantenkring opbouwen duurt toch jaren en jaren.
Kijk maar naar Nico Bakker. :)
 
klantenkring opbouwen...ja klopt. Maar dat beginbt met 1-tje en die mag zich dus nu wel gaan melden.

Komt trouwens naar alle waarchijnlijkheid nog een artikel in een groot nederlands blad. We zullen zien!

Had voor het volgende privé-project al dat nieuwe blok van ktm op het oog dat ze in die duke 790 presenteren. Daar die nog niet eens te koop is komt alles misschien goed uit op vlak van timing haha.

GRTZ!
 
denk eerder dat belgie en nederland geen afzet markt ervoor is

zou eerder adverteren in duitsland en verder

of een frame schenken aan een raceteam kost wat maar als dat goed uitpakt meer kans op verkoop

eerste 2 jaar van ons bijberoep ging heel veel in sponsering en speciale deals zitten en dat begint nu echt te lonen hoor

dus ni opgeven

en wat er komende is in 2017 met de euro 4 norm , denk dat het superbike aka meer als 110 kw moto's een flinke deuk gaat krijgen in belgie

weet niet hoe het in nederland juist zit met taksen enz
 
De vorige projecten stonden in MOTOR en 1 in het japanse magazine "2 stroke".
Ik heb nog nooit zelf naar een blad geschreven, tot nu toe werd ik gevraagd.

Anders had ik eerder eerst in België eens rondgehoord.
Veel internetartikels ook, die ik eens moet verzamelen en afprinten voor later :+


de wereld is groot geworden door de komst van het internet en de rest ..

:/
 
Jammer genoeg geen reacties of interesse in het R6 frame...Kan wel eens einde betekenen voor mijn projecten want heb er zo veel inzitten. Achja... -O-

Bij deze wat foto's van de test:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

GRTZ,

MJ



mj ..


iets wat anders is dan een "standaard ontwerp" kent men niet .


wat u doet is een segment dat een pure liefhebber kan appreciëren .. kijk naar het deel dat u al serieus volgt met de diverse projecten hier op MF.

de tijd wat u investeert valt in het niet tegen over de beloning.

men wilt tegenwoordig al het "custom"" racespul voor een prikkie ;)
en het merendeel weet niet eens hoe ze en RCS rempomp moeten instellen.
laat staan dat ze begrijpen wat een "moto2 frame"doet .. kwa gewicht, wegligging ect.....

misschien is het idee dat iemand u op weg kan helpen met meer artikelen geplaatst te krijgen.
Om zo een grotere " fan-base te krijgen "

gr hjm
 
klantenkring opbouwen...ja klopt. Maar dat beginbt met 1-tje en die mag zich dus nu wel gaan melden.

Komt trouwens naar alle waarchijnlijkheid nog een artikel in een groot nederlands blad. We zullen zien!

Had voor het volgende privé-project al dat nieuwe blok van ktm op het oog dat ze in die duke 790 presenteren. Daar die nog niet eens te koop is komt alles misschien goed uit op vlak van timing haha.

GRTZ!


zie mijn bovenstaande post :P
 
laatste aanvulling ..

kijken even op motormeuk...


oh en als je fimpjes hebt van zolder ... post ze op youtube en deel ze via motormeuk met diverse tags..

denk dan ook aan instagram, twitter, pintrest, fb, diverse fora's

geen kritiek ;) just helping :P
 
mj ..


iets wat anders is dan een "standaard ontwerp" kent men niet .


wat u doet is een segment dat een pure liefhebber kan appreciëren .. kijk naar het deel dat u al serieus volgt met de diverse projecten hier op MF.

de tijd wat u investeert valt in het niet tegen over de beloning.

men wilt tegenwoordig al het "custom"" racespul voor een prikkie ;)
en het merendeel weet niet eens hoe ze en RCS rempomp moeten instellen.
laat staan dat ze begrijpen wat een "moto2 frame"doet .. kwa gewicht, wegligging ect.....

misschien is het idee dat iemand u op weg kan helpen met meer artikelen geplaatst te krijgen.
Om zo een grotere " fan-base te krijgen "

gr hjm

-O- Spijker op zn kop hjm. :} Een groot deel weet echt niet waar ze mee bezig zijn. Maakt ook niet uit het standaard spul van de laatste jaren is vanuit de showroom klaar om mee te racen.

Alleen nog meer artikelen?.... Ik denk niet dat dat veel gaat helpen. Eerder er eens een bekende coureur of redacteur op zetten en die snelle rondetijden laten rijden op Zolder of/en Assen. En als zo'n coureur dan roept "wauw dit stuurt als een scheermes,..... hier kun je de concurrentie mee fileren....enz" Dan raken mensen geinteresseerd, maar of dat voldoende is om er een paar te verkopen?.....
Volgens mij is er met de R6 nog een probleem: rijden meestal wat jongere coureurs op met de intentie door te groeien naar de zwaardere klasse. Dus zo'n investering zat eigenlijk niet in de planning.
En de standaard fiets is al heel erg goed eigenlijk, en frames kunnen ook behoorlijk wat crashes doorstaan.

Ik denk dat je je beter kunt richten op motoren waar mensen van een jaar of veertig hun circuit-dagen op rijden. Die mensen willen wel vaak in iets exclusiefs investeren, omdat ze ook niet van plan zijn het weer snel te verkopen.
 
ik zelf ben momenteel een racer aan het opbouwen en dit betreft een RJ15 R6..

volg dit topic al een tijdje en het enige wat mij tegenhoudt is de prijs.. ik vind het frame absoluut niet duur alleen is het voor de meeste rijders als ikzelf een stapeltje geld die je óf in een frame stopt.. ofwel aan de kant zet voor evt crashes, trackdays etc..

hetgene wat mij er ook toe heeft gelet om echt met sponsoren te overleggen betrekkende dit frame ( want ik vind m geweldig mooi en hou er wel van iets unieks te hebben ) is dat het niet off the shelf is... als ik nu een frame wil hebben, wanneer heb ik het dan.. wat zijn specs.. wat is exact nodig voor de ombouw.. etc etc..

ikzelf ben een rookie, heb een technische opleiding echter is die lang niet toereikend om ook maar n beetje te onderbouwen wat dit frame wel en niet kan.. dus buiten mijn fascinatie voor dit soort projecten is voor de meeste zoals ik nauwelijks bekend waar ik dat geld in stop.

kortom.. als je gaat voor reclame maken oid.. maak een datasheet die niet al te technisch is maar wel compleet is. wat zijn de kosten, hoe snel is het leverbaar.. is het te bezichtigen ( dan wel een demo die opgebouwd is ).. kan het frame door secundaire partijen gericht worden indien nodig na een evt crash.. zit er enige vorm van garantie op.. ga zo door..

ik bedoel dit absoluut niet om af te kraken en ik zeg je toe dat als ik de kans en de mogelijkheden krijg dat ik bij jou aan de deur sta voor dit frame..
 
Dus een frame voor een paniga... Ah nee, dat heeft geen frame.

Maar wel aanbouwdelen die alles met elkaar verbinden, dus ja daar zou best naar gekeken kunnen worden of dit te verbeteren is of om nog lichter te maken, of juist crash-bestendiger.
Maar een "gedrocht" blijft het..... O-)
 
ik zelf ben momenteel een racer aan het opbouwen en dit betreft een RJ15 R6..

volg dit topic al een tijdje en het enige wat mij tegenhoudt is de prijs.. ik vind het frame absoluut niet duur alleen is het voor de meeste rijders als ikzelf een stapeltje geld die je óf in een frame stopt.. ofwel aan de kant zet voor evt crashes, trackdays etc..

hetgene wat mij er ook toe heeft gelet om echt met sponsoren te overleggen betrekkende dit frame ( want ik vind m geweldig mooi en hou er wel van iets unieks te hebben ) is dat het niet off the shelf is... als ik nu een frame wil hebben, wanneer heb ik het dan.. wat zijn specs.. wat is exact nodig voor de ombouw.. etc etc..

ikzelf ben een rookie, heb een technische opleiding echter is die lang niet toereikend om ook maar n beetje te onderbouwen wat dit frame wel en niet kan.. dus buiten mijn fascinatie voor dit soort projecten is voor de meeste zoals ik nauwelijks bekend waar ik dat geld in stop.

kortom.. als je gaat voor reclame maken oid.. maak een datasheet die niet al te technisch is maar wel compleet is. wat zijn de kosten, hoe snel is het leverbaar.. is het te bezichtigen ( dan wel een demo die opgebouwd is ).. kan het frame door secundaire partijen gericht worden indien nodig na een evt crash.. zit er enige vorm van garantie op.. ga zo door..

ik bedoel dit absoluut niet om af te kraken en ik zeg je toe dat als ik de kans en de mogelijkheden krijg dat ik bij jou aan de deur sta voor dit frame..

Hey,

Goede en terechte opmerkingen die je geeft. Ik ga proberen op allemaal te antwoorden.

De prijs is bepaald door ongeveer de helft van wat er echt in zit. Maar dat is normaal en moet ik ook beseffen natuurlijk. Ik werk zelf in een wereldleidende productieafdeling en zelfs daar moet je in je eigen vlees snijden om naam te maken. Kortom, prijs is natuurlijk nog wel bespreekbaar. Ik verkoop er liever 1 dan geen snap je wel.

Wat beschikbaarheid betreft; als je toezegt is dat volledig te bespreken. Ik kan je een frame bouwen in een periode van 2 maanden na bestelling;gepoedercoat in een kleur naar keuze. Ik kan ook de service bieden om jouw huidige R6 volledig om te bouwen naar de "moto2 versie". Dat kan dan ook met eventuele extra personalisaties (kan meer dan enkel di frame bouwen zoals in mijn topics al gebleken is). Kortom eindeloze mogelijkheden.

Wat krijg je ervoor? Een volledig frame, een subframe, een carbon luchttunnel en alles wat nodig is om je standaard (of andere indien gewenst) kuipen pas te maken. Frame werd vanaf begin ontworpen om als "kit" te werken dus waar de standaard achterbrug en vering en tank en voetsteunen enz...op passen. Zo heb je eigenlijk bijna geen extra kosten meer als je zou toezeggen.

Datasheet is zeker geen slecht idee, zal ik hier binnenkort plaatsen! Frame is een stalen trellis frame; Kan dus inderdaad gericht worden na een zware crash door bijvoorbeeld firma's die dat voor een ducati kunnen. Zelf heb ik de ervaring dat het frame zo stijf is dat het ofwel recht blijft ofwel afgeschreven is. Beetje zoals het standaard alu frame.

Heb al meerdere frames gemaakt in dit materiaal en jammer genoeg ook al zwaar gecrasht. Tot nu toe stonden de frames nog perfect recht ondanks zelfs gebroken wiel en gescheurd t-stuk wat toch wat wilt zeggen.

Garantie: JA maar natuurlijk geen "100% crash bestendig" garantie. Een grote fabrikant kan je dat zelfs niet geven. Maar stel dat je tegen problemen zou aanlopen dat er zonder te crashen ergens iets zou barsten of een passing zou uitlopen dan neem ik dat op mij. Zetten we mooi op papier.

Een demo is inderdaad te bezichtigen. Je kan komen kijken op Assen dit voorjaar als daar een bekende testrijder een paar uur er mee gaat rijden. Voor die tijd gaat hij ook tentoon worden gesteld in een winkel te Boortmeerbeek, België (motodeluxe). Of mocht je in de buurt wonen van de eigenaar van het prototype (boxmeer) valt daar ook zeker iets te regelen.
Zulke zaken kunnen we dan per PM bespreken bv.

Ik ben momenteel bezig aan een totaal ander frame voor iemand en dat moet ik opleveren in April. Daar ik nog 2 gefreesde "sets" voor de R6 heb liggen begin ik met de buizenframes om die af te bouwen eind april/begin mei 2017. Zo kan ik de commentaren van de testpiloot op Assen ook nog meenemen en dan zou ik er dus 2 "on the shelf" hebben liggen die dan enkel nog in de door de klant gekozen kleur gespoten moeten worden.

Mochten die niet verkocht geraken zet ik ze op Ebay of zo. Zoals het er nu naar uit ziet ga je dan een frame hebben waar er naast het prototype maar 2 van bestaan. Heel stuk originaliteit dat je koopt dus.



aan al de rest, bedankt voor de tips enzo. Ik heb eindelijk terug een werkplaats gevonden en mijn machines naar daar kunnen verhuizen. Deze zomer hoop ik het budget te hebben om mijn garage thuis te upgraden naar een echte werkplaats.

groeten

MJ
 
MJ waarom laat je de frames niet keuren zodat er een kenteken op kan.
Dat zou je markt toch veel groter maken...

Mvg

Roo
 
Dat keuren kan zeker, maar niet zo eenvoudig per frame (tenminste in Nederland). Dat moet uiteindelijk met een compleet opgebouwde motorfiets door de eigenaar van de motorfiets. Maar als het op die manier gaat gebeuren zal het geen enkel probleem opleveren in Nederland.

Mag je wel nog even BTW + BPM aftikken op de standaard R6 onderdelen die je eraan hangt ;) Dus goedkoop wordt het dan niet jammergenoeg....
 
Keueren kan inderdaad zeker. Zowel in NL als Duitsland maar moet met volledige motor.

Doelpubliek blijft toch echt de trackdat rijder of suppersportrijder die iets origineels wilt wat ook nog eens een stuk lichter en sneller is...

Als ik zie wat sommige jongens uitgeven aan een titanium uitlaat of carbon kuipwerk dan is dit een veel goedkopere manier om kilo's te besparen zeker als je rekening houd met wat je er nog allemaal meer voor krijgt dan enkel gewichtsverschil.

GRTZ!

MJ
 
Keueren kan inderdaad zeker. Zowel in NL als Duitsland maar moet met volledige motor.

Doelpubliek blijft toch echt de trackdat rijder of suppersportrijder die iets origineels wilt wat ook nog eens een stuk lichter en sneller is...

Als ik zie wat sommige jongens uitgeven aan een titanium uitlaat of carbon kuipwerk dan is dit een veel goedkopere manier om kilo's te besparen zeker als je rekening houd met wat je er nog allemaal meer voor krijgt dan enkel gewichtsverschil.

GRTZ!

MJ

Dat komt waarschijnlijk omdat het grootste deel van de mensen de meerwaarde er niet van in ziet en niet snapt.

En dat snappen van carbon en titanium wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan