Mn broertje vliegt tegen de rails...

100 op een brommer :?
nou moe

ben benieuwd wat de verzekering daarvan zegt als je broertje zichzelf in een karretje rijdt door onder een vangrail te mikken ...

|(
 
100 op een brommer :?
nou moe

Jah, een schande idd :) .

Volgens mij begin je al te ijlen |( Scooters kunnen harder omdat ze in ANDERE landen harder mogen. In NL hebben ze vast gesteld dat de max. snelheid gewoon 45 is. Waar kun je nog 80 rijden in NL op het fietspad :? Elk fietspad zit onder de gaten en de hobbels en dan heb ik het nog niet gehad over alle drempels :X

Het gaat volgens mij over Belgie en daar zijn fietspaden niet zo algemeen als hier geloof ik.
Daarnaast, liever 80 op de weg dan op het fietspad lijkt me, als je dan toch 80 gaat rijden (of harder, wat ik dan ook geregeld deed, je kan niet echt geflitst worden, maak dr gebruik van ook als brommer zijnde)
 
helemaal niet,
zoals al gezeged was,
stonden aan het rood licht,
grote broer stond 10meter verder aan andere lichten,
en optrokken deden we zowiezo niet, omdat ik toch zeker wist dat er een bocht kwam.
Dus geen doekskes om winden, het is gewoon zo...
Je moet niet gaan denken dat wij constant zitten op te trekken he,
gemiddeld rijden we 65-70 per uur, en als er dan eens een rechte baan is zonder kruispunten of voorliggend verkeer, trekken we eens op naar de ( bijna ) 100.

Ok.Ik geloof je

Dus dan is er nog maar één conclusie mogelijk. Hij kan niet rijden en kan beter ff tegen lagere snelheden bochtjes oefenen.

Nog veel rijplezier.
 
Ok.Ik geloof je

Dus dan is er nog maar één conclusie mogelijk. Hij kan niet rijden en kan beter ff tegen lagere snelheden bochtjes oefenen.

Nog veel rijplezier.

Er zijn 2 broertjes
Dujosh = de oudste, met Aprilia, hij kende de baan, en wist dat er een bocht zou komen.

Duonger88 = de jongste, met Yamaha, wist niet dat er een bocht ging komen...
ging dus effe te snel..
 
Jullie lijken die gassies uit de JOE BAR strip wel. :} :} :}
Gewoon doorgaan ,oefening baart kunst.....maar probeer jullie wel heel te houden. :] :] :]
 
Nadat ik dit verhaal heb gelezen kan ik maar een conclusie doen:

Met elkaar "sportief" rijden zorgt ervoor dat je de grenzen gaat opzoeken. Je wilt tof gevonden worden. En als je dan over die grens gaat krijg je dit. Brommer of niet, in een tourtocht moet je op jezelf letten, rijden zoals je zelf lekker vind, en niet meegaan in praktijken die je niet onder de knie hebt.
 
Nadat ik dit verhaal heb gelezen kan ik maar een conclusie doen:

Met elkaar "sportief" rijden zorgt ervoor dat je de grenzen gaat opzoeken. Je wilt tof gevonden worden. En als je dan over die grens gaat krijg je dit. Brommer of niet, in een tourtocht moet je op jezelf letten, rijden zoals je zelf lekker vind, en niet meegaan in praktijken die je niet onder de knie hebt.
:^ hehe eindelijk een normale reactie

Mijn brommurt (Yam FS50) liep ook +/-100, en dat was in het jaar zwartwit tv *D en toen moesten we overal nog op t fietspad }) enja dat vondt ik toen best veilig :+

Ik geloof best dat die moderne dingen ff beter zijn als daar waar ik op gereden heb.

Sluit me aan bij vorige post, beter ff niet in groep "touren" dat veroorzaakt bij "volwassenen" als mannetjes putters gedrag laat staan bij je broertje ;)
Ik zou dan eerder proberen is met zijn 2en te gaan rijden ipv met zijn 3en.

Suc6 en veel plezier nog :}
 
Brommer rijden samen met een motorrijder, zeker als de brommerrijdertjes nog maar net de 16 jaar zijn gepasseerd is meestal toch vragen om moeilijkheden. Ze trekken zich dan toch op aan de snelheid van een motor..dat moet gewoon een keer verkeerd gaan. Het is algemeen bekend dat jochies van die leeftijd graag "de blits" willen uithangen, zeker ten opzichte van een grotere (en snellere) broer.

Dus laat die bravourboys lekker zonder de oudere broer + motor op pad gaan, lopen ze vast en zeker minder risico om er gekreukeld uit te komen.
Het is fijn dat hij ongedeerd is gebleven, maar hopelijk heeft ie de volgende keer ook weer zoveel geluk.
 
Ach joh gewoon lekker iedereen laten lullen en doorprutsen!
Het is misschien de leeftijd idd, en van deze dingen ga je meestal wel ff nadenken! :)
Zolang het bij eigen schade en vangrails blijft! ;)
Je leert er alleen maar van!
Zolang je er maar op een beetje normale manier mee om gaat en niet met 100 door het centrum knalt.
En al die figuren die lopen te zeiken dat het levensgevaarlijk is om zo verschrikkelijk hard op een brommer te gaan zijn allemaal vergeten dat zij ook eens jong geweest zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat iedereen hier op een puchje reedt die precies 45 liep....
Ik heb een Suzuki TSX gehad en die liep ook 90, maar dat wil toch nog niet zeggen dat ik overal 90 reed(!), ik rij met mn motor toch ook niet overal 300?
 
Laatst bewerkt:
Brommer rijden samen met een motorrijder, zeker als de brommerrijdertjes nog maar net de 16 jaar zijn gepasseerd is meestal toch vragen om moeilijkheden. Ze trekken zich dan toch op aan de snelheid van een motor..dat moet gewoon een keer verkeerd gaan. Het is algemeen bekend dat jochies van die leeftijd graag "de blits" willen uithangen, zeker ten opzichte van een grotere (en snellere) broer.

Dus laat die bravourboys lekker zonder de oudere broer + motor op pad gaan, lopen ze vast en zeker minder risico om er gekreukeld uit te komen.
Het is fijn dat hij ongedeerd is gebleven, maar hopelijk heeft ie de volgende keer ook weer zoveel geluk.


Valt best mee hoe erg dit is hoor mijn bromme reed vorige zomer ook zon 100 kmpu. Ben toen samen met mijn vader(motor) en mijn neef (brommer) van amsterdam naar belgie gereden, af en toe mooie wegen met glad asvalt liet me vader ons ff gaan dus wij mooi bochtjes pakken. En vervolgens wachten wij weer gewoon op mijn vader, waarna we weer rustig verder reden op normaal tempo.

Hoe zijn broertje zich dan op zon punt gedraagt is te wijten aan gebrek aan ervaring.

Ik heb nu denk zon 30000 km gereden op mijn brommer en ik heb nog nooit een ongeluk gehad, Als ik wil red ik ong de 120 maar rij dat toch niet 24/7??
Tis niet wat de brommer kan of aankan, maarw at de bestuurder ermee doet. O-)

Zal het maar metteen zeggen; mijn brommer gaat uit de verzekering, wordt hobby geval voor sprint kampioenschappen, ik wordt toch wel verstandigger...
 
Ach, opgevoerde brommers en motor rijders, dat schijnt niet samen te gaan op de 1 of andere manier ;)

Maarre, heb je dan niet een geweldig pak boter op je hoofd, denk dat de meeste onder ons dan wel of niet met een (opgevoerde) brommer begonnen zijn ;)

Heb vroeger zelf ook bromfiets gereden, van simpele puchies tot aan schakelbrommers en scootáhs aan toe :)

En sommige daarvan waren ook opgevoerd, sow what :P

Maare, back to the topic .... gelukkig datie het nog na kan vertellen vangrails en 2 wielers dont mix ;)
 
Mischien ligt het aan mij maar heb laatst op een opgevoerde scooter gereden.
Alles erop en eraan, marzochi (of zoiets) voorvork, brembo remmetjes, stalen leidingen enz.

Ik kon er niet op rijden, totaal geen gevoel in da ding. Geen gevoel in de remmen, sturen was ook vaag, gas reageerde k*t. Eigenlijk durfde ik er na een rondje niet meer op te rijden en hij liep maar 70. Had er gee vertrouwen in zeg maar. en hij was toch verder in goede staat.
Terwijl ik dat op mijn soes helemaal niet heb

Misschien een reden?
 
Mischien ligt het aan mij maar heb laatst op een opgevoerde scooter gereden.
Alles erop en eraan, marzochi (of zoiets) voorvork, brembo remmetjes, stalen leidingen enz.

Ik kon er niet op rijden, totaal geen gevoel in da ding. Geen gevoel in de remmen, sturen was ook vaag, gas reageerde k*t. Eigenlijk durfde ik er na een rondje niet meer op te rijden en hij liep maar 70. Had er gee vertrouwen in zeg maar. en hij was toch verder in goede staat.
Terwijl ik dat op mijn soes helemaal niet heb

Misschien een reden?

MM, ik denk niet dat je een scooter kan vergelijken met een scahkelbrommer.
dat rijdt en stuurt wel stukjes beter als een scooter..
MAar toch bedankt voor de reactie
 
Ach, opgevoerde brommers en motor rijders, dat schijnt niet samen te gaan op de 1 of andere manier ;)
:^

Veel motorrijders komen toch ook van brommers? Zundapp of Kreidler voor de veteranen hier? Die reden zeker wel netjes 40 bbk?

De snelheid lijkt mij geen probleem, het is de bestuurder die een fout maakt. Op zo'n ding kun je best 100 rechtuit, en ik neem aan dat je het ook alleen bij rechtuit houdt. En als je een brommer vergelijkt met een motor is het ook prut, maar een motor loopt dan ook weer 3x zo hard toch?

Ik denk dat je het beste je broertje weer kunt helpen z'n brommer op te lappen. Niet boos zijn, werkt toch niet. Ga anders is alleen met hem rijden op de brommer van je andere broertje? Of neem hem is mee naar een parkeerterrein zonder auto's en laat hem met lage snelheid een blokkerend achterwiel voelen oid?

In ieder geval sterkte ermee.

[me]Freaky Maus heeft zelf ook een keer gelegen door gladheid, te breden banden op die k*tscooter, slaperig hoofd, ochtend. Dus weet hoe het voelt. Is daarna lange tijd bang geweest in elke bocht, maar dat gaat wel over. Alleen bij gladheid nog niet.. :( [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan