Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou zeg, dat gaat snel!
Die heeft maar 1 cilinder btw.- BMW Scarver + erg mooie looks, hier kan ik wel verliefd op worden, - 2 cilinder…hoe remt zij op de motor? Schokkerig? Hoe zit BMW in onderhoud t.o.v. Suzuki, Kawa etc.
Die heeft maar 1 cilinder btw.
Zoek er een met een goede kuip. Rij de proefrit op een koude, regenachtige dag en rij een flink stuk. Met mooi weer is elke motor geschikt, voor het mindere weer blijven er maar weinig over.- Moet geschikt zijn van middellange afstanden, ik rijd vaak van de Randstad naar het Noorden.
De kleinste mannekes rijden soms op de grootste motoren. De hoogte van het zadel en jouw beenlengte, dat is van belang.- Niet te zwaar, ben zelf ook maar een licht mannetje, 180cm, 65 kg.
Het gebulder van 120 km/uur constant klinkt op iedere motor hetzelfde.- Mooi geluid, daar houd ik echt van!
Verstandig. 50 pk is voldoende, meer is meegenomen.- Ik hoef geen turbo supersport kanon met afterburners.
- Maar wil wel lekker pittig kunnen optrekken en goed op snelheid kunnen komen.
Zoek het niet te klein (de maat van de motor, niet het motorblok) en in de toersector. Veel van de moderne motoren zijn eigenlijk anderhalf-zitters; de tweede zitplek is een nood-oplossing. Vooral de benen van de doupassagier moeten vaak in een soort kikkerhouding opgevouwen worden en als je dat twee uur lang moet volhouden is dat niet leuk.- Mogelijkheid tot buddy achterop.
Moderne japanse nakeds, superbikes, crossers en SM's zijn het wendbaarst. Maar voor snelwegkilometers is zelfs de wendbaarheid van een zweedse chopper voldoende.- Ik ben geen bochtenheld dus wentbaar zou lekker zijn.
Ivm de prijs?- Occasion uit het middensegment.
Weer de goede kuip. Er is doorwaaikleding in de handel die nog steeds comfortabel is met +30, er is vrijwel niets wat na twee uur op een naked in een hoosbui rijden nog volledig droog is aan de binnenkant.- Gebruik 70% zomer + 30% winter
Typisch hoe veel mensen japans blijven plakken. Ik heb er zelf ook jaren mee gereden, niets mis mee. Maar er zijn toch merken die net iets extra's hebben.
Triumph bijvoorbeeld. De driecilinder heeft de voordelen van de twee en de vier cilinder en niet de nadelen van de twee en vier cilinder. Trekken als een vier pitter, op de motor afremmen als een tweecilinder en klinken als een driecilinder. Ze zijn zo betrouwbaar als een jap, hebben het design van een Italiaan..............
Je moet eens een japanner en een Engelsman naast elkaar op een pleintje zetten en eens zien wat de grootste eyecatcher is..................
De Sprint is mijn "alltimefavorit". Snel, wendbaar, bescherming tegen wind en regen door zijn kuip,
uiterst betrouwbaar, voldoende kofferruimte, plaats voor twee. Je kunt er een stuk mee boenderen, maar ook een dagtrip van 1000 km doe je zonder zadelpijn of andere problemen.
Ik zou zeggen, zeker eens een proberen