Molenjagers-topic!!

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.046
7.264
Veluwe
Prima voorstel uit het wolkenjagers-topic.

Hier alvast een aftrap.
Mijn brommerd staat nu nog te slapen, maar hier effe een foto van afgelopen najaar.................. 🤪

Molen 'de Hoop' in Garderen. (9-11-2020)
20201109_122206.jpg
 
Met de GSX 750 F (nr.6), TRG punt 926. Geen idee hoe lang geleden, maar jammer hoe ze die molen jarenlang lieten verkrotten. Maar hij is intussen opgeknapt, want bij het laatste SV beeld waarin deze molen te zien is als op mijn foto, was het juli 2018. In juni 2019 is op SV te zien dat de kop eraf was, er staan stellingen rond de molen, die daar "uitgekleed" is tot op de blote stenen, op het SV beeld van oktober 2019 is de body alweer mooi wit, de stellingen zijn weg, maar nog een hijskraan die er wel staat. Op het SV beeld van juli 2020 staat de kop er weer op, en zijn ze precies terug begonnen met de wieken te monteren. Het komt dus eindelijk goed met deze molen.

Het betreft "De Witte Molen" in Aarschot, op de Herseltsesteenweg.
TRG 0926.png


Nou, door dit topic ben ik nu getriggerd om zodra ik de kans heb, er nog eens te gaan passeren. Hopelijk ook met mooie wolken, dan kan de foto in beide topics geplaatst worden 🤗

Wij hebben sowieso al heel wat minder molens dan onze noorderburen, en nog meer jammer is, dat er slechts weinigen mooi bewaard zijn gebleven.

... to be continued ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij enkele molens die ik onderweg op de plaat gezet heb.
De molen op de groen heuvel is in Zeddam, in het Montferland.
De molen met de witte omloop is in Maasbommel, in het Land van Maas en Waal, beide najaar 2020.
 

Bijlagen

  • IMG-8297.jpg
    IMG-8297.jpg
    228,1 KB · Weergaven: 20
  • IMG-7620.jpg
    IMG-7620.jpg
    207 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan