Hallo Allemaal.
Tijdens een lang weekend in Duitsland begon de remdruk aan de zij-/ achterkant weg te vallen.
Daarbij begon ook het bakwiel steeds meer herrie te maken.
Vanmorgen heb ik het wiel er af gehaald en ben me rot geschrokken.
Van de lagers die ik er 7.000 km. geleden er in heb gezet bleek er eentje volledig aan gort te zijn. De buitenschaal was zelfs in de lengte opengebroken en de restanten van de kogels waren plat afgesleten.
De naaf is op de plek waar het lager zat uitgesleten en de schetsplaat van de rem heeft ook sporen van ingevreten lagerdelen.
Het andere lager was wel versleten, maar niet zo verwoest
(zie de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=OOIRYVG7#CYEZCVOQ
Toen ik het span net had heb ik de lagers moeten vervangen.
Bij de montage van de lagers heb ik de volgorde van de vulringen e.d. exact zo aangehouden als deze zaten.
Omdat het ook kan zijn dat het lager stuk is gegaan door verkeerde montage en omdat er tussen de schetsplaat van de remklauw en het frame een ring (met een platte kant en een bolle kant) zit met een 'handvat' (waarvan ik geen idee heb waarom dit er zo zit), vraag ik me af of de volgorde van montage wel goed is.
Nu mijn vragen:
Wie kan me dus vertellen wat de volgorde van montage moet zijn?
Wat is de functie van het 'handvat' aan de bolle ring tussen het frame en de schetsplaat?
Tijdens een lang weekend in Duitsland begon de remdruk aan de zij-/ achterkant weg te vallen.
Daarbij begon ook het bakwiel steeds meer herrie te maken.
Vanmorgen heb ik het wiel er af gehaald en ben me rot geschrokken.
Van de lagers die ik er 7.000 km. geleden er in heb gezet bleek er eentje volledig aan gort te zijn. De buitenschaal was zelfs in de lengte opengebroken en de restanten van de kogels waren plat afgesleten.
De naaf is op de plek waar het lager zat uitgesleten en de schetsplaat van de rem heeft ook sporen van ingevreten lagerdelen.
Het andere lager was wel versleten, maar niet zo verwoest
(zie de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=OOIRYVG7#CYEZCVOQ
Toen ik het span net had heb ik de lagers moeten vervangen.
Bij de montage van de lagers heb ik de volgorde van de vulringen e.d. exact zo aangehouden als deze zaten.
Omdat het ook kan zijn dat het lager stuk is gegaan door verkeerde montage en omdat er tussen de schetsplaat van de remklauw en het frame een ring (met een platte kant en een bolle kant) zit met een 'handvat' (waarvan ik geen idee heb waarom dit er zo zit), vraag ik me af of de volgorde van montage wel goed is.
Nu mijn vragen:
Wie kan me dus vertellen wat de volgorde van montage moet zijn?
Wat is de functie van het 'handvat' aan de bolle ring tussen het frame en de schetsplaat?
Laatst bewerkt: