Nog een puntje, de remklauwen op zijspan en achterwiel.
Ik was van plan om de Brembo klauw van de BMW daarvoor te gebruiken. Maar daar heb ik er maar eentje van en dat is best wel een gedateerd modelletje.
Van de voorkant van de Triumph heb ik er nog wel 2, met zgan remblokken erin.
Deze remklauwen zijn iets minder compact dan de Brembo maar het past wel.
Dus de keuze viel op de Triumph (Nissin) remklauwen. De plunjers eruit gehaald, een beetje aanslag eraf gepoetst en voor de rest zijn ze helemaal prima
Om ze mooi uitgelijnd te krijgen heb ik een stalen plaat op de naaf gelast met daarin gaten om de klauw op de juiste positie t.o.v. de as te krijgen.
In deze platen heb ik busjes geplaatst waarmee ik de remklauw in de breedte kan positioneren
Er heb er ook nog een dwarse rib aangelast voor extra stijfheid en om de spatborden aan te bevestigen maar die staat nog niet op de foto
Met voelermaatjes heb ik de klauwen parallel en symmetrisch tov de schijf gezet.
En daarna de boel afgelast
En dan ziet het er zo uit
Triumph dus
Weer een puntje afgevinkt.