Mooiste bergpassen

Ik heb zelfs lijsten bijgehouden in Excel met het aantal en hoogtemeters van de passen. :P

Voor inspiratie, kijk even hier: De mooiste bergpassen van de Alpen
Op zich zijn dit idd wel mooiere passen.
Ikzelf zou de Col de la Cayolle er nog bij willen zetten.

De Stelvio is op zich wel mooi maar helaas ook erg druk. (té druk?)
Als je van de Stelvio beneden bent in Bormio kan je aan de andere kant van het dorp direct omhoog naar de Gavia.
 
Sella-ronda + alle passen in die omgeving al genoemd?
Machtig mooi gebied :}
Ook net iets zuidelijker, dus misschien iets eerder open.

Straks asfalt zal volgens mij per jaar wisselen. De winters tasten daar het asfalt harder aan als hier in NL.
 
leuk initiatief maar een mooie routes website bestaat al. Je moet wel registeren, gratis en niks geen reklame. Pordoi waren ze vorig jaar aan het asfalteren. Website en idee van hoe het eruit ziet (je kunt eindeloos in en uit zoomen)

edit: zit zelf nog wat te kijken en de Mendola staat er niet op:(. Perfect is het niet maar hangt dus af van wat gebruikers erop zetten
edit2: Mendola staat er nu in

Roads - Discover the best motorcycle roads | Motorcycle Diaries

1708803214126.png
 
Laatst bewerkt:
V
leuk initiatief maar een mooie routes website bestaat al. Je moet wel registeren, gratis en niks geen reklame. Pordoi waren ze vorig jaar aan het asfalteren. Website en idee van hoe het eruit ziet (je kunt eindeloos in en uit zoomen)

edit: zit zelf nog wat te kijken en de Mendola staat er niet op:(. Perfect is het niet maar hangt dus af van wat gebruikers erop zetten
edit2: Mendola staat er nu in

Roads - Discover the best motorcycle roads | Motorcycle Diaries

Bekijk bijlage 1977338
Volgens mij gaat het hier om eigen ervaringen, er is voor alles wel iets te vinden op het grote WWW. Neemt niet weg dat het misschien een leuke site is.
 
col de la coyole idd geweldig !
col de la bonet...ook geweldig, col de roselend....grand st bernhard, of de san bernardino...lekker lang :)...de oude tremola....zoveel moois om te bezoeken!
 
col de la coyole idd geweldig !
col de la bonet...ook geweldig, col de roselend....grand st bernhard, of de san bernardino...lekker lang :)...de oude tremola....zoveel moois om te bezoeken!
Col de la Bonnette is GEEN col.

Dat is een bergtop en heet daarom ook Cime de la Bonnette.
Op ca 1km voor de top heb je een doorsteek en die heet Col de Restefond.
Helaas is die niet op 2802m maar op 2680m.

Deze top heb ik meermaals gefietst, dan heb je alle tijd om alles goed in je op te nemen.
Ik heb 'm 1x met de motor gedaan. (dat is voor mij wel genoeg)
Toen kon ik op de Cime bijna niet verder omdat de hele weg stond vol geparkeerd met motorfietsen.
 
Helemaal mee eens.
De Roseland en Izoard horen idd bij de mooiere passen.
Gavia vooral mooier dan Stelvio omdat je de weg voor jezelf VRIJ hebt. (en niet tig treuzelaars :X voor je)

Dat Transalpina mooier is dan Transfagarasan ga ik in de zomer uitvinden.
En dan kijk ik op de Transfagarasan vooral uit om enkele beren te zien. (op afstand, dat dan wel)
Wij hebben weken in Roemenië rond gereden zonder ook maar één beer in het wild gezien te hebben. Wel veel honden die je proberen bij te houden onder het blaffen...
Voor de beren zijn we naar het Bearsanctuary gegaan, bij Zarnesti.
 
Wij hebben weken in Roemenië rond gereden zonder ook maar één beer in het wild gezien te hebben. Wel veel honden die je proberen bij te houden onder het blaffen...
Voor de beren zijn we naar het Bearsanctuary gegaan, bij Zarnesti.
Je moet een beetje geluk hebben, ik heb er op de Transfagarasan binnen een paar kilometer wel een stuk of 5 gezien.
 
Je moet een beetje geluk hebben, ik heb er op de Transfagarasan binnen een paar kilometer wel een stuk of 5 gezien.
Dan moeten we dus gewoon nog een keer gaan 😄 daar heb ik geen moeite mee, anders dan dat mijn lijstje van te (her)bezoeken plekken steeds langer wordt...
 
mee maken ga je het zeker op de Stelvio houd afstand en let op de Nederlanders die komen al kruipend met de voeten op de grond buiten dan wel in de binnenbocht door naar beneden dan wel naar boven toe.

Stil staan in de bocht omdat men niet gekeken heeft en als jij er net achter zit veel plezier.
Imbecielen op een GS, die denken alles en iedereen links en rechts voorbij te moeten met een rotgang.
 
Ook die pak ik mee dit jaar in juni.
Ik ben vorig jaar via Zwitserland naar Frankrijk gereden en heb een aantal passen gedaan:
- Col de la Forclaz
- Col des Montets
- Col des Saisies
- Col du Méraillet
- Cormet de Roselend
- Col d'Iseran
- Col du Télégraphe
- Col du Galibier
- Col du Lautaret
- Col d'Izoard
- Col de Vars
- Col de Faye
- Col de la Saulce
- Col de Palluel

En toen was het wel tijd voor een sinas :+
 
Ik ben vorig jaar via Zwitserland naar Frankrijk gereden en heb een aantal passen gedaan:
- Col de la Forclaz
- Col des Montets
- Col des Saisies
- Col du Méraillet
- Cormet de Roselend
- Col d'Iseran
- Col du Télégraphe
- Col du Galibier
- Col du Lautaret
- Col d'Izoard
- Col de Vars
- Col de Faye
- Col de la Saulce
- Col de Palluel

En toen was het wel tijd voor een sinas :+
Dan denk ik wel eens: vroeger was het van dorp naar dorp door de passen een levensgevaarlijke wereldreis, nu gaan we voor de lol ze allemaal af op een dagje en dan een sinas drinken 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan