Met de carbtune kun je de gasklephuizen prima synchroniseren.
In het algemeen: onderhoud uitvoeren volgens voorschrift. (zie instructieboekje).
Bij de 50.000 km beurt ook:
- het benzinefilter in de tank vervangen
- de aandrijfriem van de dynamo vernieuwen
- linksysteem van de achtervering onderhouden/smeren
- lagers van de swingarm/achterbrug smeren
Als je de laatste twee punten nog nooit eerder hebt gedaan zou je daar wel eens een grote chaos tegen kunnen komen. Zeer zwaar lopende lagers, vuil/zand/roest, enz. Ik heb ervaring, ook bij een lagere km-stand.
Zelf doe ik het nu elke 2 jaar. Moet er wel bij zeggen dat ik onder alle weersomstandigheden rij, behalve zout.
Het is best veel werk om de swingarm er helemaal uit te halen.
Hou ook de conditie van de balhoofdlagers in de gaten. Het beste is om ook deze nu te voorzien van nieuw vet. De Italianen zijn hiermee tijdens de productie zeer zuinig geweest.
SUCCES!