De "midden demper" is geen demper maar een collector,waar de beide voor-bochten samenkomen en de lamda sonde in is gemonteerd en er vervolgens 1 pijp naar de uitlaat gaat.
Heb ik ook al een keer laten lassen, dat gaat prima! Moet er wel eerst af om dit te kunnen doen. Maar ben wel een keer aan een nieuwe toe.... Wordt erg dun...
Deze collector zit eigenlijk te laag, waardoor je gemakkelijk de bodem kunt raken, zeker als je ergens overeen rijdt, of scheef in de bocht hangt en een kuiltje moet nemen....
Een strakkere achterveer (heb ik laten monteren in Rijssen) geeft je ook hier iets meer bodemvrijheid.
De rode alarmlamp heeft meerdere functies en signaleert dat je moet stoppen vanwege : niet laden accu, te weinig oliedruk, of een lamda probleem. Uitlezen van de computer levert dan de echte melding op. Foutcodes gaan redelijk diep! Dus uitlezen moet wel even om zeker te weten of het de oliedruk, of lamda sonde is. Deze kunnen beiden voor aan / van de rode lamp zorgen. Bij een defect dynamo blijft de lamp echt wel branden...
Overigens heb ik de ECU software opnieuw laten laden zonder de lamda sonde parameter, deze had al een paar keer gezorgd voor een rode lamp. Dat gebeurd dus nu niet meer.
Merk je niets van , blijft mooi lopen en prima trekken.
De genoemde oliedruksensor is een erkend probleem. Ik heb al eens 2 maanden (!) gereden met een defecte oliedruksensor terwijl nergens een nieuwe te koop was... Bij Guzzi te Rijssen is in die tijd een alternatief bedacht dat inmiddels ook door TLM Nijmegen wordt gebruikt....
Het af en toe aangaan van deze rode lamp is dus 90% een oliedruksensor die niet goed werkt (als je tenminste voldoende olie hebt en dit ook de juiste olie is 10W60 !! of 5W60
Dus olie die bij warme motor relatief dik blijft, anders wordt er boven de 5000 toeren echt wel wat gebruikt...