Het lijkt wel besmettelijk. Ik zit alles van onderen te bekijken (bij de motor) valt me op dat er een scheurtje in diezelfde bocht zit maar dan aan de binnenkant.....
@ Rik: Waar heb je een nieuwe besteld? Zie dat TLM niet op voorraad heeft.
Misschien kan ik het nog laten lassen maar goed, of dat kan en hoe lang dat houdt....
Bij mij alles weer netjes dichtgelast. Zit er weer onder. Wel even pielen om t netjes er onder te hangen. Linker uitlaat bocht even moeten lossen om t in elkaar te schuiven.
Tja Niwa is officieel dealerbedrijf voor Italiaanse motoren. Je krijgt toch garantie op de motor neem ik aan? Dan is het toch geen probleem. Modificaties zijn voor een dealer na te gaan, kennelijk is dit gebeurd.
Ik heb er mijn Breva 2006 gekocht jaren geleden. Ze kunnen wat stug en moeilijk in de omgang zijn maar er is daar een oudere monteur die erg goed is met Italiaanse motoren. Ze maken altijd even een proefritje voordat de motor weggaat na een beurt.
Ik vroeg toen of bij mijn motor de serie was met het slechte cardanlager, er werd toen gezegd dat de mijne daar ruim buiten viel met serienummer en dat klopt na al die jaren ook wel.
Kun je die modificatie controleren door het klepdeksel los te halen en te kijken? Dat is namelijk in 5 minuten gefixt.
3 maanden garantie. dus kan altijd zelf controleren en zodoende nog garantie claimen. Ik heb er ook wel een goed gevoel over zeker gezien de prijs die ik betaal.
3 maanden garantie. dus kan altijd zelf controleren en zodoende nog garantie claimen. Ik heb er ook wel een goed gevoel over zeker gezien de prijs die ik betaal.
Je zou ook overeen kunnen komen dat ze die motor afleveren inclusief modificatie. Je hebt drie maanden garantie maar die problemen hoeven zich niet altijd direct voor te doen. En volgens mij is de MG policy dat je de onderdelen wel vergoed krijgt uit een soort van coulance maar het arbeidsloon niet.
Kijk anders eens op mgcn.nl daar staan wel draadjes over dit onderwerp.
Tja, we begrijpen het allemaal, maar het is een probleem dat je deze motor heel graag wilt. Daar zijn ze bij NIWA intussen ook wel achter. Maar het model met de verkeerde nokkenas constructie heet toch 8v?
En verder, wat is het ergste dat er kan gebeuren...misschien dat je uiteindelijk de modificatie zelf moet (laten) doen. Dat is toch wel te overzien?
Die heb ik gezien ja. Ik was daar omdat ik ook n hele mooie Cali Stone zag staan. Volge s mij komen beide uit Italie.
Maar ze zeggen dat het zo druk is dat er alleen na een koopovereenkomst pas kan worden proefgereden.
Dat doe ik dus niet want ik wil eerst weten hoe iets rijdt. Ook al is t ook n Guuz.