Moto inporteren uit Engeland

YaroWeise

Rookie
30 jul 2018
1
0
Oelegem
Dag mensen,

Ik zoek mezelf een Triumph Thruxton 1200r te kopen in Engeland (2ehands) aangezien het aanbod in Belgie zéér beperkt is voor deze motor in occasie.

De hoofdvraag; Wie kan mij meer informatie geven ivm 'het papierwerk' dat gepaard gaat wanneer men een moto wil importeren?
Wat moet ik juist doen, waar moet ik dit inorde maken en wat is de kost en wachttijd voor deze documenten?

Is dit hetzelfde in Belgie als voor Nederland?

bedankt!

Yaro Weise
 
zal weinig verschillen,
hou er welrekening mee dat de motor erg naar links trekt (dat is ie gewend)

(....)

maar je zal een andere koplamp moeten plaatsen.. in engelnad "schijnt" deze naar links, in NL/ vaste land EU moet deze naar rechts schijnen..

verder zal er geen verschil tussen zitten, je hebt wel een bepaald (officieel) papiertje uit de UK nodig, waarop staat dat jij deze van de eigenaar hebt overgenomen,
heeft een speciale naam, kan de huidige eigenaar op zn papieren schrijven.

zie: How do I transfer ownership and tax for a used car I've bought?

is uiteraard hetzelfde als voor motoren...

suk7
 
Ik zou dat van die koplamp niet zomaar aannemen. Waar je als je met je auto van die plakkertjes op je koplampen moet plakken als je in Engeland gaat rijden, ben ik daar met de motor nooit over lastig gevallen.

Verder zijn de douane en de RDW misschien nuttiger instanties om je vraag te stellen. Je kan ze bellen of een email sturen.

Succes, en het is misschien voor andere handig als je na afloop hier vertelt wat er allemaal bij komt kijken!
 
Heb je trouwens de zoekfunctie met "importeren uit Engeland" geprobeerd? Ale informatie die hierover op het forum te vinden is, ook over de koplamp, in 1 klik onder handbereik.
 
Ik zou dat van die koplamp niet zomaar aannemen. Waar je als je met je auto van die plakkertjes op je koplampen moet plakken als je in Engeland gaat rijden, ben ik daar met de motor nooit over lastig gevallen.

Verder zijn de douane en de RDW misschien nuttiger instanties om je vraag te stellen. Je kan ze bellen of een email sturen.

Succes, en het is misschien voor andere handig als je na afloop hier vertelt wat er allemaal bij komt kijken!


ik geloof niet dat de RDW een motor voor NL goedkeurd met plakkertjes op de lampen...
hoe lang denk je dat die blijven zitten?
je zal met een aan de NL-se (inrichting) eisen/ EU eisen motor op de keuring moeten komen opdagen..
anders is de motor bijvoorbaat afgekeurd!
 
Er zijn motoren met een flat beam koplamp. Bij een motor met een koplamp die aan de bermkant hoger schijnt zul je inderdaad de koplamp moeten verwisselen naar een rechts exemplaar.

Voor de rest even aan een moderator vragen of de titel aangepast kan worden naar "Moto iMporteren vauit Engeland naar België". De regels en kosten in BE kunnen namelijk behoorlijk afwijken van NL, al was het maar vanwege onze BPM.

Zoekfunctie zal zoals gezegd al veel informatie boven water kunnen halen.
 
Er zijn motoren met een flat beam koplamp. Bij een motor met een koplamp die aan de bermkant hoger schijnt zul je inderdaad de koplamp moeten verwisselen naar een rechts exemplaar.

Voor de rest even aan een moderator vragen of de titel aangepast kan worden naar "Moto iMporteren vauit Engeland naar België". De regels en kosten in BE kunnen namelijk behoorlijk afwijken van NL, al was het maar vanwege onze BPM.

Zoekfunctie zal zoals gezegd al veel informatie boven water kunnen halen.


dat is ook interessant..
ik ging idd uit van importeren vanuit UK naar NL..
 
Let op dat hij minstens 6 maand oud is EN 6000 km heeft,of hij wordt als nieuw aanzien en je betaalt 21% BTW bij invoer.
Eigenaar moet een verkoopsovereenkomst maken met alle gegevens v/d motor,km stand,en naam + adressen van kopen en verkoper.
Blad 1 van V5 (kentekenbewijs) moet jij meenemen,hij moet op blad 2 een stuk invullen en terug sturen naar DVLA in UK.
Ga met alle documenten naar een plaatselijk douanekantoor,zonder motor,kosten €0. :t
Met roze formulier en V5 ga je naar je verzekering en vraag je je plaat aan bij de DIV.

In UK gebruiken ze geen COC,in Belgie moet je dat wettelijk hebben,maar de DIV vraagt er niet meer naar,je kan hem dus zo inschrijven.
Als je er toch graag één hebt,vraag het dan aan bij Triumph in UK.
Ik weet niet hoe het bij Triumph zit,maar mijn ervaring met het aanvragen van een COC bij eender welke Belgische invoerder is dat ze heel moeilijk doen,omdat de motor niet door hun geleverd is.
Aanvragen in het land van herkomst liep altijd heel soepel.
 
Kan je het glas vd koplamp niet 180 graden draaien.......

Rijdt dat nog een beetje?

85534.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan