Moto swap

Umop3p1sdn

MF veteraan
17 mrt 2021
2.177
1.569
Mss wil je eens iets anders rijden. En zijn er mensen die dat ook willen. Samen middagje touren en even ruilen van motor.

Iedereen is bewust van de risico’s die er bij horen. We weten ook hoe mensen hun motor vertroetelen en anderen er niet op willen laten rijden. Die hoeven hier niet te reageren.

Wie weet is hier wel publiek voor.
 
Er zijn ook wel motoren te bedenken waar je niet zomaar even op weg rijdt. En dan gaat het er niet om dat je het iemand niet gunt om een stukje te proberen.
En dan uitlenen aan degene die denkt dat ie daar wel even op wegrijdt…..

1687458073650.gif
 
Om even serieus te reageren… ik vind het toch wat anders dan met de auto, daar laat ik jan en alleman in rijden en ik rijd in alle auto’s. Terwijl de auto toch een stuk duurder is dan de motor.
Toch zal ik niet snel op de motor van een vriend stappen, er zal wat gebeuren en hij is niet allrisk verzekerd… daarbij komt dat verschillende motoren vaak veel neer hun eigen karakter, eigenaardigheden en zithouding hebben dan bij een auto. Dan maar liever wat huren of een proefrit maken als je wat anders wilt proberen.
 
Wij wisselden all the time. Potje breken is potje betalen.
Sommigen van de bende hebben geen motoren meer, die leen ik wel eens eentje uit de roedel voor een rondje.
Ik hoor het op het werk ook hoor. Vrienden die motoren lenen van vrienden.

En ja, breken is betalen;)
 
Het is ook een gentle man’s thing. Je gaat extra voorzichtig om met elkaars spul. Netjes rijden en goed opletten.

Het is daarom ook niet weg gelegd voor iedereen:)
 
En je kan dit totaal niet vergelijken met een motor huren. Alle bij komende hoge kosten. Ipv een vrienden dienst en beide partyen die samen touren en motor wisselen. Het is ook een gevoel-ding. Je hoeft niet de hele dag je motor uit te lenen. Je bent er ook zelf bij.
 
Ik snap wel wat er bedoeld wordt. Heb met vrienden ook wel eens geruild van motor. Maar om met een vreemde te gaan ruilen gaat me te ver...
Ik heb een motor met een droge koppeling en als je dat niet gewend bent dan brand je daar zo doorheen. Ik weet nog hoe de motor rook toen ik voor het eerst erop reed. Dat kost best even tijd voordat je door hebt hoe dat werkt. Ze kunnen gelukkig wel wat hebben, de koppeling is nog perfect.
 
Ik heb een motor met een droge koppeling en als je dat niet gewend bent dan brand je daar zo doorheen. Ik weet nog hoe de motor rook toen ik voor het eerst erop reed. Dat kost best even tijd voordat je door hebt hoe dat werkt. Ze kunnen gelukkig wel wat hebben, de koppeling is nog perfect.
Dat komt vooral omdat een BMW zo weinig koppel heeft onderin, kennelijk laat je dan je koppeling slippen, bij een Guzzi heb je ook een droge plaat maar kun je weg in de 2de versnelling. Maar ik snap wat je zegt en heb vaker geroken dat er een bruut op gereden heeft. Dat soort verschillen zijn groot. Een universele Japanse 4 cilinder was nooit een probleem om op weg te rijden..
 
Het is ook een gentle man’s thing. Je gaat extra voorzichtig om met elkaars spul. Netjes rijden en goed opletten.

Het is daarom ook niet weg gelegd voor iedereen:)
Nee, mijn kameraden vertrekken meestal al op het achterwiel...
Gelukkig kunnen ze stuk voor stuk nog steeds een heel eind beter rijden dan ik.
 
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar andere dingen maar m'n eigen brommer onder een ander zitvlak vindt ik dan weer niks haha.
Dus wisselen doe ik zelden, proefritje of zoals ik eens hoorde en nooit meer vergeet, ' Framegaan', is op z'n tijd wel leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan