Zeker qualitytimeJT Sprockets is altijd een goede bron voor maten, scheelt me weer opmeten.
Bekijk bijlage 1653718
Dus een 134 mm gat in het midden, zes gaten voor de bouten, die ik lekker 10 mm hou i.p.v. 10,5
Bekijk bijlage 1653719
En verder wat speedholes naar keuzen, uiteindelijk 19 gaten gemaakt totaal, echte quality time met m'n verdeeltafel en de rekenmachine.
Bekijk bijlage 1653720
En dan alleen nog het middenstuk dunner maken, ik is mijn geval niet optioneel want het achtertandwiel zit bij mij achterstevoren om de kettinglijn goed te krijgen, anders zou ik de PVM velg of tandwieldrager aan moeten passen en daar zit weinig extra vlees aan, het is niet voor niets zo licht!
Bekijk bijlage 1653721
Daarna twee laagjes velgenzilver en klaar! Ketting had genoeg lengte dat had ik al gecheckt, en niet vergeten een beetje Loctite op de titanium boutjes te doen .
Bekijk bijlage 1653722
Dank je!Mooi toch als je zo'n positief verschil merkt?
In dit geval maakt het zeker verschil, en de nieuwe Aprillia Shiver die ik had waar een Hyperpro Streetbox setje (voorveren en achterveer) onder kwam knapte er ook zeker van op. Maar je kan niet zeggen dat het altijd de beste oplossing is, op mijn racer heb ik lineaire veren op mijn gewicht en rijstijl afgestemd.
Ik was eigenlijk van plan de Martin dit jaar stil te laten staan vanwege andere projecten...maar ik was toch benieuwd of hij het zou doen na de winter stilstand, en hij starte nogRij je nog op de Martin? Of zit er 10cm stof op?
Vraagje, de Martin, als je flink op het gas gaat, blijft het voorwiel een beetje aan de grond?
Sinds ik een groter voortandwiel er op heb zitten komt mijn voorwiel wat te vaak van de grond, in het begin is dat wel leuk, maar hier raak je je rijbewijs er om kwijt.
Ik voel het eigenlijk nooit aan komen, in de eerste en tweede versnelling gebeurd het makkelijk, maar die van mij trekt hem in de 4 omhoog vanaf zo'n 120km/h.
Nu dacht ik eerst dat mijn zitpositie een oorzaak kon zijn, maar ik zit lager dan standaard, en met mijn edele delen bijna op de tank, dus daar kan ik weinig aan veranderen.
We weten allebei dat de 2 juiste oplossingen, geen oplossingen zijn
Hoe zit dat met die van jou?
Ik dacht dat jij genoeg ervaring had dat het leuk boven het vernuftige gaat..Ik was eigenlijk van plan de Martin dit jaar stil te laten staan vanwege andere projecten...maar ik was toch benieuwd of hij het zou doen na de winter stilstand, en hij starte nogMaar de carburateurs moeten wel weer even schoon. Daarna heb ik de A/F meter even geleend om een andere motor van me af te stellen en dat moet nu weer terug gebouwd worden, dus op het moment ben bezig met een andere kont er op te bouwen, kwestie van de leuke klusjes verkiezen boven de nuttige
Wat het wheeliën betreft, ja dat doet ie! In zo'n 1e en 2e versnelling kan je niet volgas, vanaf z'n drie als je helemaal naar voren gaat hangen maar die loopt dan al tot 200 km/h, hoewel ik nu een paar tandjes achter er bij heb gedaan dus misschien doet hij het nu ook in zijn vierde.
Ik ben ook iemand die eerst het lekkere vlees van het bord eet en dan met tegenzin de bloemkool.Ik dacht dat jij genoeg ervaring had dat het leuk boven het vernuftige gaat..Stond ie nog niet goed afgesteld?
Die van mij heeft nu 2 keer gehad tijdens het rijden dat ie op 3.5 cilinder ging lopen. Carbs uit elkaar, stationair sproeiers uitblazen, en hij gaat weer.
Damn, die van jou gaat dan aardig wat sneller in de versnellingen, dan dat stuk antiek van mij.
Maar ik bedoel meer, voel jij het aan komen? Die van mij dus niet echt, das meer het problem.
Ik draaide laatst van de ene highway een andere highway op, stevig optrekken, doorschakelen naar zn 4, en dan zit je zo op, of net over de max. snelheid aan, en dan komt het voorwiel een halve meter omhoog, dat kost me nog eens mn rijbewijs, heb ik geen zin in. Ik voel het niet aan komen
Iets van 3700/3800 rpm.Hoeveel toeren draait de Martin ongeveer als je 100 rijdt in de hoogste versnelling?
Wat voor kontje ga je maken?
Ik hoop niet te veel veranderen, want de "imperfecties" geven dat ding nou juist de perfecte looks.
* Bouwt een 1200cc turbo met 175 pk voor op straat *
* Huilt dat z'n rijbewijs in het gedrang komt *
Huh? Ik lees deze post nu pas...Ik ben ook iemand die eerst het lekkere vlees van het bord eet en dan met tegenzin de bloemkool.
De motor stond goed afgesteld... is alleen vervuild, doe ik wel weer een keer.
Het is goed aan te voelen wanneer het voorwiel omhoog wilt, door de ervaring met de motor maar ook omdat de turbodruk mooi stabiel is bij de mijne door de grote externe wastegate, als je af en toe overboost heb je spontaan enkele tientallen PK's extra bovenop wat je gemiddeld hebt.
Heb jij een externe wastegate? Het klinkt wel alsof die GS van jou leuk rijdt