Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

Goedendag mede moto morini rijders,

Dit weekend voor het eerst problemen gehad met mijn Corsaro.
Bij het stuur draaien ging de teller aan/uit. Ik dacht gelijk aan een kabelbreuk oid.
Bij nader onderzoek bleek dat de stekker van het contactslot corrosie bevatte, en hierdoor geen mooi contact te maken.
Ik heb er nu een waterdichte AMP stekker aan gezet. En de problemen zijn nu volledig verholpen (zie foto's en video's)

1406825





1406826



 
Goedendag mede moto morini rijders,

Dit weekend voor het eerst problemen gehad met mijn Corsaro.
Bij het stuur draaien ging de teller aan/uit. Ik dacht gelijk aan een kabelbreuk oid.
Bij nader onderzoek bleek dat de stekker van het contactslot corrosie bevatte, en hierdoor geen mooi contact te maken.
Ik heb er nu een waterdichte AMP stekker aan gezet. En de problemen zijn nu volledig verholpen (zie foto's en video's)

Bekijk bijlage 1406825




Bekijk bijlage 1406826



Goed zo Bas, Wel alles weer netjes gemaakt?
 
Goedemorgen Morinisti,

Sinds 2012 de trotse bezitter van een Corsaro, en lees sindsdien op onregelmatige basis mee.
Recent kennis gemaakt met Marc welke de MoMo heeft voorzien van verse klepgeleiders etc.

Datumprikker voor meet & greet ingevuld. Lijkt me leuk er een keer bij te zijn!

Mvgr,
Jan

Vakantie 2012. Momo in zijn natuurlijke habitat. :-)
Bekijk bijlage 1361566
Hey hallo, wat een mooi rek heb je! Hoe kom je daar aan?
 
Wat betreft het rekje, ik gok Kees van Startwin. (Loenen). (Hij maakt voor iedere gewenste motor een fuctioneel (vakantie) rekje.
Op de Morine dezelfde constructie als het rekje wat hij kortgelden voor mijn Hypermotard 950 SP gemaakt heeft.
Gemaakte bevestigingspunten kunnen gemonteerd blijven en daarna zit het rekje er iedere keer in 5 minuten op en af!!!
De hele campeeruitrusting kan op deze manier mee.!!

IMG_20190629_080950.jpg
IMG_20190625_111912.jpg
IMG_20190629_111007.jpg
IMG_20190628_213632.jpg
IMG_20190710_135135.jpg
IMG-20190704-WA0002.jpg
IMG_20190703_182437.jpg
 
Als jezelf lassen kunt is het duur, als je niet lassen kunt zoals ik, ben je blij dat een ander zoiets functioneels kan maken. € 225. Keurig afgewerkt, middelste spijltje precies in het midden en gepoedercoat.

Hier nog een creatie van Kees op één van mijn vorige motoren. (Het is Italiaans, dus het mag hier) 8-)
Deze had ik overigens nooit weg moeten doen.:N

DSCN4422.JPG
 
Als jezelf lassen kunt is het duur, als je niet lassen kunt zoals ik, ben je blij dat een ander zoiets functioneels kan maken. € 225. Keurig afgewerkt, middelste spijltje precies in het midden en gepoedercoat.

Hier nog een creatie van Kees op één van mijn vorige motoren. (Het is Italiaans, dus het mag hier) 8-)
Deze had ik overigens nooit weg moeten doen.:N

Bekijk bijlage 1413290

Ik zou het niet in 2uur kunnen maken dat rekje, 225 niet veel geld voor een stukje maatwerk..
 
Het rekje in wording.
Afspraak gemaakt met Kees en ter plekke wordt het rekje gemaakt. Je bepaalt zelf de hoogte en hoever het rekje naar voren/achteren komt. Bij mij bijna boven de achteras. Ook het zadel moet genoeg ruimte hebben om gedemonteerd te worden.
Het moffelen is altijd op een vrijdag klaar.

IMG_20190625_104836.jpg
IMG_20190625_105431.jpg
IMG_20190625_110002.jpg
IMG_20190625_111736.jpg
IMG_20190625_111746.jpg
IMG_20190625_111912.jpg
IMG_20190625_112508.jpg
IMG_20190625_122536.jpg
IMG_20190625_131304.jpg
Resize of IMG_20190625_135905.jpg
IMG_20190628_213956.jpg
Resize of IMG_20190629_081326.jpg
 
Ha ha. :+ Nou al dat eten zat de hele heenreis in mijn roltas, en op de terugweg zat de groene tent weer bij mij achterop 8-) 😉


Bekijk bijlage 1413413

Nee hoor, eerste dag op de heenweg toch gestopt bij de plaatselijke supermarkt om wijn, bier eieren, Franse worst en toetjes in te slaan :Y en dat heeft allemaal niet in jouw roltas gezeten;)

Maar al met al inderdaad super handig, dat rekje
 
Dinsdag meteen gebeld met Startwin en inmiddels een rek in de maak. De mal had hij nog. Ligt nu bij de poedercoater en vrijdag kijken of hij past. Hij wist niet meer precies hoe de bevestiging was en of hij wat had liggen. Anders maakt hij dat te plekke.
 
tssss nergens voor nodig zo'n kofferbak. Zelfs reserve accu (dynamo kaputt) gewoon erop gefrot.
Nog nooit zo'n comfortabele vering gehad, goeie upgrade ;)

bepakking-no-problem.jpg
 
Dat is een Matchless, legendarisch Brits merk in het rijtje: BSA, Norton, Triumph en nog meer (vergane) Britse glorie.

Van internet: "In 1878, the English brand was created. From the very beginning, the company released bicycles. The first Matchless motorcycle was manufactured in 1899, and the serial production was established two years later. For all the time, the firm produced a lot of models under the Matchless brand, including the small two-stroke and four-stroke motorcycles equipped with two cylinders. But the company didn’t cope with strong competitors and stopped the releasing of motorcycles in 1967.

In 2012, the brand was bought by Italian businessman Franco Malenotti and his sons. Now the Matchless brand releases men’s and women’s leather jackets and other clothes. But in the near future, according to Michele, the Franco`s son, company is going to manufacture motorcycles (in England)."
 
Ff vraagje; Ik heb al heel snel tijdens het rijden pijn/kramp in mijn linkerhand/pols van het koppelen. Met de morini moet ik met koppelen relatief veel meer kracht zetten dan in vergelijking met andere motoren en alle eerdere motoren die ik heb gehad. Heb dit echter (nog) niet kunnen vergelijken met andere Corsaro's.
Zijn er meer mensen dit dit ervaren? En belangrijker nog, kan dit lichter gemaakt worden?
 
Ff vraagje; Ik heb al heel snel tijdens het rijden pijn/kramp in mijn linkerhand/pols van het koppelen. Met de morini moet ik met koppelen relatief veel meer kracht zetten dan in vergelijking met andere motoren en alle eerdere motoren die ik heb gehad. Heb dit echter (nog) niet kunnen vergelijken met andere Corsaro's.
Zijn er meer mensen dit dit ervaren? En belangrijker nog, kan dit lichter gemaakt worden?

Heb ik niet echt last van, maar gaat inderdaad heel wat zwaarder dan bijvoorbeeld mijn multistrada of mijn oude cb1300. Of het lichter gemaakt kan worden eigenlijk geen idee omdat het mij nooit gestoord heeft
 
Dat is een Matchless, legendarisch Brits merk in het rijtje: BSA, Norton, Triumph en nog meer (vergane) Britse glorie.

Van internet: "In 1878, the English brand was created. From the very beginning, the company released bicycles. The first Matchless motorcycle was manufactured in 1899, and the serial production was established two years later. For all the time, the firm produced a lot of models under the Matchless brand, including the small two-stroke and four-stroke motorcycles equipped with two cylinders. But the company didn’t cope with strong competitors and stopped the releasing of motorcycles in 1967.

In 2012, the brand was bought by Italian businessman Franco Malenotti and his sons. Now the Matchless brand releases men’s and women’s leather jackets and other clothes. But in the near future, according to Michele, the Franco`s son, company is going to manufacture motorcycles (in England)."

Bedankt voor je reactie. Matchless, had ik al meermaals van gehoord maar kende het logo niet. Ik dacht eerst een beetje kort door de bocht dat het een Morini kon zijn maar dan zou het op zijn minst MM geweest zijn in het logo.
 
Ff vraagje; Ik heb al heel snel tijdens het rijden pijn/kramp in mijn linkerhand/pols van het koppelen. Met de morini moet ik met koppelen relatief veel meer kracht zetten dan in vergelijking met andere motoren en alle eerdere motoren die ik heb gehad. Heb dit echter (nog) niet kunnen vergelijken met andere Corsaro's.
Zijn er meer mensen dit dit ervaren? En belangrijker nog, kan dit lichter gemaakt worden?
In het begin reed ik nog met de standaard axiale koppelingspomp en herinner me idd dat hij duidelijk zwaarder was dan wat ik gewend was op mijn Kawasaki's (kabelsysteem). Kort erna heb ik rem -en koppelingspomp op de Morini vervangen door Beringer radiale pompen waarbij op zijn minst wat minder handkracht nodig zou zijn voor hetzelfde resultaat. Die lijken ook een langere hefboom te hebben. Het is te lang geleden en ik kan niet meer niet eenduidig zeggen of het nu aan de effectief verminderde handkracht ligt of puur gewenning, van beide een beetje neem ik aan. Zo snel even proberend in de garage lijkt me dat het toch nog wat zwaarder is dan van andere motoren maar wel soepel werkt. Ik rij wel met de verkorte hendels maar ook dat lijkt geen probleem te zijn.
Ook heb ik de motor-mapping aangepast zodat hij onderin soepeler loopt en ik bijgevolg minder de koppeling moet gebruiken in traag verkeer. Helpt ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan