MotoBatt ervaringen?

Un-X

Die hard MF'er
22 jul 2008
968
4
Rotterdam
Hola,

In mijn zoektocht naar een nieuwe accu voor mijn Suzuki SV650S kwam ik
een MotoBatt accu tegen.
Bij Martijns heb ik deze nu voor 48 nog wat besteld.

Een Varta zou ik voor de SV voor 124 meekrijgen en een Yuasa heb ik ergens anders voor 89 gezien. Toch aardige verschillen.

Op de MotoBatt site staat er 'Cover 156 part numbers with just 28 MotoBatt batteries'.
Misschien is dat deels een reden waarom de prijs een stuk lager ligt en ook betaal je waarschijnlijk niet voor de naam, maar volgens Martijns is dit wel gewoon een A-merk.
Iemand die dit kan bevestigen?

Heeft iemand ervaring met dit merk of ben ik de proefkonijn?
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik onlangs ook de accu van mn SV650 vervangen, toch maar voor het vertrouwde Yuasa gekozen. 79,- euro valt best wel mee.

Heel het MotoBatt merk zegt mij niks. Dus proefkonijn, laat ons je bevindingen horen. :)
 
motobatt nieuw universeel nog niet passend als vervanger voor elke batterij maar wel een goed en netjes product ziet er goed uit en de accu`s zijn meteen uit de verpakking te gebruiken.
Voor een dealer, webshop wat dan ook erg makkelijk product je hoeft maar 28 batterijen op voorraad te hebben ipv van 156 types.
En vooral ze zijn scherp geprijsd tegenover sommige andere typen accu@s
 
Laatst bewerkt:
Sjoppen loont zoals je ziet!
Ik ben in mijn omgeving via importeur Hefra,.... hier bij Jongeneel terecht gekomen.
Voorbeeld: accu TDM 60€, kawa750 40€,...bromfiets accu's 30/40€...
= gewoon de helft, voor hetzelfde,.. als je het bijv bij een dealer vandaan haalt..
 
Laatst bewerkt:
interessant, dit zijn onderhoudsvrije accu's toch?


De MotoBatt is een onderhoudsvrije accu ja.


Ik ben zelf erg benieuwd.
Hij zou woensdag bij Martijns binnen moeten komen en dan haal ik hem vrijdag op.
 
Laatst bewerkt:
accu kiezen die de fabrikant voorschrijft .

reden >>
rotte accu of een verkeerde keuze maken een breuk in de gouden 3 hoek van de precies op elkander afgestemde onderdelen>

de Accu
Je spannings regelaar
De dynamo.

rommel je aan 1 van die 3 dan kom je geheid later terug om 1 van die 2 andere onderdelen te vervangen.

en uiteindelijk blijf je in die cirkel zitten tot je alles weer fabrieks origineel maakt.

bron vermelding:
Ritzen motoren weert , Paul Ritzen .
 
De accu werkt prima.
Niks aan de hand, maar ik heb hem natuurlijk pas 2 maanden.

Ik ben benieuwd hoe de accu over een jaar presteert, maar ik voorzie geen problemen.
 
De accu werkt prima.
Niks aan de hand, maar ik heb hem natuurlijk pas 2 maanden.

Ik ben benieuwd hoe de accu over een jaar presteert, maar ik voorzie geen problemen.
Hoe bevalt de accu tot zo ver?
 
Ik vraag mij dat af, als je een accu hebt met hetzelfde aantal Amp/uur dan moet er toch geen probleem zijn? Als ik deze redenatie zou volgen zou ik ook geen vervangende (niet originele) spanningsregelaar mogen monteren omdat dan op termijn ofwel mijn accu ofwel mijn dynamo stuk zou gaan?

Ik kan het uiteraard ook verkeerd zien.

accu kiezen die de fabrikant voorschrijft .

reden >>
rotte accu of een verkeerde keuze maken een breuk in de gouden 3 hoek van de precies op elkander afgestemde onderdelen>

de Accu
Je spannings regelaar
De dynamo.

rommel je aan 1 van die 3 dan kom je geheid later terug om 1 van die 2 andere onderdelen te vervangen.

en uiteindelijk blijf je in die cirkel zitten tot je alles weer fabrieks origineel maakt.

bron vermelding:
Ritzen motoren weert , Paul Ritzen .
 
Hoe bevalt de accu tot zo ver?


Me fiets waar de Motobatt accu in zit, staat sinds november stil.
Ik heb er niet zoveel mee gereden. Van juli t/m november om de 2 a 3 weken een keer.
Na die tussenpauzes startte hij zonder problemen. De accu ligt momenteel aan de beademing (Opt. 4) en daar zal hij nog wel een tijdje liggen.

Echte uitgebreide ervaringen heb ik niet, maar ik weet wel dat ik ook voor me woonwerk fiets een Motobatt accu zal kopen wanneer dat nodig is.
Ik heb er wel vertrouwen in.
 
Bedankt :)
Ik heb een nieuwe YUASA besteld, maar mocht ik wederom problemen krijgen, ga ik voor de motobatt :Y
 
accu kiezen die de fabrikant voorschrijft .

reden >>
rotte accu of een verkeerde keuze maken een breuk in de gouden 3 hoek van de precies op elkander afgestemde onderdelen>

de Accu
Je spannings regelaar
De dynamo.

rommel je aan 1 van die 3 dan kom je geheid later terug om 1 van die 2 andere onderdelen te vervangen.

en uiteindelijk blijf je in die cirkel zitten tot je alles weer fabrieks origineel maakt.

bron vermelding:
Ritzen motoren weert , Paul Ritzen .


Meh, heb nu een accu die niet geen Yuasa is, werkt nog steeds perfect in m'n Duc. De fabriek van laten we zeggen Ducati maakt afspraken met Yuasa om accu's voor hen te maken, maar dat wil niet zeggen dat accu's van fabrikant X er pardoes in kapot gaan of niet werken.
 
Het maakt echt niks uit of je nou een accu hebt van 12V 7AH (bijvoorbeeld) van fabrikant A of B hebt.
Beide horen hun werk te doen, tuurlijk.. de fabrikant wil dat je een accu aanschaft die hun voorschrijven, logisch! Als ik als ondernemer een deal kan sluiten met een fabrikant waarvan de accu's voor mij en mijn dealers zeer laag geprijsd zijn en een goed ontwikkelt product zijn waarom niet! Echter zijn bijna ALLE accu's van zeer goede kwaliteit tegenwoordig. En dit beïnvloed zeker niet je spanningsregelaar of dynamo.. het word toch te gek voor woorden..
 
Ohja tipje van mij,

Kijk even naar de datum die op de accu staat gestempeld.
Dit is de datum wanneer hij uit de fabriek gaat, en een accu is daarna 3 tot soms zelfs 5 jaar prima te doen.
 
Idd, bijna alle alle accu's.
Helaas ben ik er nu 2 tegen gekomen die niet goed zijn. B-merk dat dan weer wel.

Beste accu die ik tot nu toe heb is een QMP die in de XJ zit :Y
 
Ohja tipje van mij,

Kijk even naar de datum die op de accu staat gestempeld.
Dit is de datum wanneer hij uit de fabriek gaat, en een accu is daarna 3 tot soms zelfs 5 jaar prima te doen.
En net voor die tijd gaan in ene dergelijke accu's in de reclame ;)
 
Kan zijn dat de accu een flink 'diepte ontlading' heeft gehad, van onder de 10.5V hierdoor zakt de levensduur met 20%
 
Het lijkt me dat een accu van dezelfde capaciteit (Ah) altijd kan, ongeacht het merk.
Welke merken dan eventueel beter zijn dan andere merken weet ik niet.
Iets anders is de onderhoudsvrije accu, zoals b.v. op de KLE.
Voor wat ik weet, uit het handboek, heeft die een ander laadcircuit o.i.d, daar kan je dan niet zomaar een "gewone" accu opzetten, en voor wat ik weet kan je ook niet zomaar een onderhoudsvrije accu op je motor steken, als de motor daar niet voor gemaakt is.
Misschien dat iemand op het forum daar meer van weet.
Je kunt vaak wel een paar Ah meer monteren met gewone accu's, m'n MZ heeft af fabriek een 9 Ah, maar er wordt vaak een 12 Ah gemonteerd, ook door mij, die past ook nog mooier in de accubak! De dynamo van de MZ, 210 Watt, kan dat wel hebben als het hele circuit verder in orde is.
Groeten,
Eduard
 
Ik vraag mij dat af, als je een accu hebt met hetzelfde aantal Amp/uur dan moet er toch geen probleem zijn? Als ik deze redenatie zou volgen zou ik ook geen vervangende (niet originele) spanningsregelaar mogen monteren omdat dan op termijn ofwel mijn accu ofwel mijn dynamo stuk zou gaan?

Ik kan het uiteraard ook verkeerd zien.


De fabrikant/dealer moet ook zn knaken verdienen ;) Beetje wij van WC eend adviseren wc eend :X
 
En we zijn weer een tijdje verder.

Tot zo ver zoals verwacht geen enkel probleem.
Met de motor waar de MotoBatt accu in zit wordt maar 1x in de paar weken
gereden, maar keer op keer start hij perfect.

So far so good dus.
 
Vriendje van mij heeft hem in zn ducati 900ss gestopt..
Erg teverde mee..

Voordeel: zijn accu was niet onderhouds vrij, had 16a..
Deze is wel onderhouds vrij en 20a.. als ik me niet vergis tenminste..

Start weer als een tierelier..
for the time being... :) tis en blijft een ducati natuurlijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan