MotoGP naar Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik kan me voorstellen dat een race met huidige WSBK fietsen ook niet mag ivm testrestricties en dat de kosten van het runnen van een stuk of 20 WSBK fietsen best oplopen. Het zullen vrij "standaard' V4's S of R geweest zijn. Ik meen ook achterlichten gezien te hebben. Het waren in elk geval helaas geen motogp fietsen ;)
 
Heb net nog wat beelden ervan gezien. Het waren volgens de commentatoren V4S'en met alleen een andere uitlaat en andere electronica. Snelste tijd was een 1.36.nogwat, maar een kleine 4 sec langzamer als de MotoGP quali vorig jaar 😲

De fietsen worden na deze race geveild.
 
Heb net nog wat beelden ervan gezien. Het waren volgens de commentatoren V4S'en met alleen een andere uitlaat en andere electronica. Snelste tijd was een 1.36.nogwat, maar een kleine 4 sec langzamer als de MotoGP quali vorig jaar 😲

De fietsen worden na deze race geveild.
Dus die peperdure Motogp fietsen naar het museum en met zijn allen knallen met die veel goedkopere V4 sjes :+
Van de Mark reed met een standaard BMW op Assen een 1.41 toch??? kan sneller .....1.37/8 ?als hij er echt voor gaat zonder langzaam(beetje ruim zien) rijdend verkeer.
 
daar zit vdm toch niet echt ver vanaf als je er rekening mee houdt dat naast het verkeer op trackdays de langzame ruskenhoek wordt genomen.
 
Waarom niet?

(nee geen sarcasme, gewoon een eerlijke vraag;))
Quartararo had een circuitdagje op een race spec R1 (onder meer andere kabelboom, wielen en dikke remmen) gedaan en mocht bij Dorna op de blote knieën. :+

Het voldoet niet aan de marge in de regelgeving omtrent testen/trainen buiten de wedstrijden en aangestelde testdagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
Quartararo had een circuitdagje op een race spec R1 (onder meer andere kabelboom, wielen en dikke remmen) gedaan en mocht bij Dorna op de blote knieën. :+

Het voldoet niet aan de marge in de regelgeving omtrent testen/trainen buiten de wedstrijden en aangestelde testdagen.
Ik kan mij ook nog een GSXR 1000 herinneren met GP voorvork en carbon remmen.
Ik weet alleen niet meer wie het was, Aleix?

Wat er wel/niet mag is door de FIM vast gelegd.
Als ik het goed komt het neer Superstock 1000 regelementen.
 
Waarom niet?

(nee geen sarcasme, gewoon een eerlijke vraag;))
Als je volstaat met het idee van de regel ipv de volledige uitleg: GP-coureurs mogen niet onbeperkt testen, omdat dat rete duur is. Niet iedereen zou evenveel kunnen testen, en daardoor is het ook nog eens behoorlijk oneerlijk. Dus ze mogen wel racen, maar dan op materiaal dat voor iedereen behapbaar is. Dat komt inderdaad neer op ongeveer Superstock-machines: wel opgesoepte sportmotoren, maar niet tot WSBK-niveau.
 
Als je volstaat met het idee van de regel ipv de volledige uitleg: GP-coureurs mogen niet onbeperkt testen, omdat dat rete duur is. Niet iedereen zou evenveel kunnen testen, en daardoor is het ook nog eens behoorlijk oneerlijk. Dus ze mogen wel racen, maar dan op materiaal dat voor iedereen behapbaar is. Dat komt inderdaad neer op ongeveer Superstock-machines: wel opgesoepte sportmotoren, maar niet tot WSBK-niveau.
Helder:t..

Heb het al vaker voorbij zien komen, de WSBK's.
Ik heb altijd gedacht dat dit 'gewone straat fietsen' waren (met lichte aanpassingen) die je 'zo' bij de dealer kon bestellen..
 
Wat ik wel mis zijn de live WSBK wedstrijden. Nu krijg je in de loop van de week een soort samenvatting.
 
Helder:t..

Heb het al vaker voorbij zien komen, de WSBK's.
Ik heb altijd gedacht dat dit 'gewone straat fietsen' waren (met lichte aanpassingen) die je 'zo' bij de dealer kon bestellen..

Dat zijn de Superstocks.
De Superbikes zijn wel gebaseerd op een straatfiets, maar dat zijn meestal homologatie specials waar er net genoeg van gemaakt worden dat het een 'productie' motor genoemd mag worden. En dan nog worden ze grondig aangepast...

Pasgeleden hebben ze bij 44teeth een item gedaan waarbij ze naar de R1 van Toprak keken, en daar is weinig standaard meer aan ben ik bang.
(moeite waard:
)
 
Gewoon geen coverage vanuit de studio.
Er zijn meer presentatoren mogelijk en geweest dan Rob Kamphues.
Al mag die van mij ook blijven.
Maar ik heb er waarschijnlijk net zo weinig over te beslissen als jullie. ;)
 
Pff wat erger ik me aan die Rob Kamphues… Die praat gewoon maar wat mee, heeft echt geen idee waar hij het over heeft geloof ik.

Gisteravond schakelde ik toevallig in tijdens dat Ziggo sport Race Cafe. Ging het over de welbekende crash tussen Zarco en Morbidelli wat de aanleiding was voor de aanpassing van het lange rechte stuk op de Red Bull ring. Tot mijn grote verbazing (en ook die van Barry Veneman) konden die Rob en anderen in de studio zich niet voorstellen dat die crash zo’n grote impact had op o.a. Rossi. Leek wel of ze geen idee hadden welke crash bedoeld werd:')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan