Motoman inrijden Ja/Nee?

280 km/h R-6

Die hard MF'er
19 jan 2004
761
2
LIEREN
Kan iemand mij verheldering geven of het verstandig is de motor op de motoman manier in te rijden.

Volgens mij is dit warm rijden vanaf de 3e volgas tot max. koppel tot en met de 6e. en dit een paar X herhalen.
wat moet ik doen ja/ nee?

Morgen haal ik m'n nieuwe R6 op. :Z
 
Zouden fabrikanten niet het best weten hoe hun geproduceerde motorfiets ingereden dient te worden :? Lijkt me wel, dus gewoon aanhouden wat de fabrikant voorschrijft.

fabrikanten gaan op safe! Alles om aansprakelijkheid te voorkomen, dus erg conservatief.....

technisch gezien is het laten inlopen van een blok (althans de zuigerveren tov de cylinderwand) met maximale gasdruk op de zuigerveren tov de cylinderwand het beste. En dit is het geval zo ongeveer net boven je maximum koppel. De inrijtoerentallen van mijn motor, volgens het boekje, lagen daar ver onder....
 
Nog een geintje: Als je afwijkt van de voorgeschreven inrij methode door de fabrikant, dan verlies je het recht op garantie over de geraakte onderdelen.
Dus ik kies voor de voorgeschreven methode van de fabrikant:
0 - 1000km: max 6.000 rpm
1000 - 1500km: max 7.500 rpm
Daarna is het vrij-rijden.!! (sta nu op 1200km, ben ver op weg dus)

Wat ik opmaak uit bovenstaand verhaal, is dat niemand precies kan zeggen of de methode goed is voor je blok, wat ik wel lees is de gok van vele dat het niet goed hoeft te zijn!!
En bij twijfel ga ik voor de beproefde methode.!

Hoe moeten de andere (japanse of Duc ed) fietsen eigenlijk ingereden worden????
Ben benieuwd
 
Nog een geintje: Als je afwijkt van de voorgeschreven inrij methode door de fabrikant, dan verlies je het recht op garantie over de geraakte onderdelen.
Dus ik kies voor de voorgeschreven methode van de fabrikant:
0 - 1000km: max 6.000 rpm
1000 - 1500km: max 7.500 rpm
Daarna is het vrij-rijden.!! (sta nu op 1200km, ben ver op weg dus)

Wat ik opmaak uit bovenstaand verhaal, is dat niemand precies kan zeggen of de methode goed is voor je blok, wat ik wel lees is de gok van vele dat het niet goed hoeft te zijn!!
En bij twijfel ga ik voor de beproefde methode.!

Hoe moeten de andere (japanse of Duc ed) fietsen eigenlijk ingereden worden????
Ben benieuwd

Boekje van mijn gsx600f geeft hetzelfde aan, zit toevallig
ook rond de 1200 km!
 
Ik weet niet hoe het zit bij de andere merken, maar bij triumph wordt er met elke fiets een test run gemaakt.
Dus als ik het goed begrijp heeft het weinig zin om een triumph in te rijden op de motoman manier??
 
Terug
Bovenaan Onderaan