ff je accountant of boekhouder bellen?Hallo,
Ik heb fireblade uit 1997 gekocht.
Deze wil ik bedrijfsmatig gaan rijden.
Om de kosten, benzine onderhoud en banden verzekering vanuit de zaak te betalen.
Ik heb een eigen BV.
Wie weet hoe het zit met de bijtelling.
Voor auto's van 16jr en ouder is dit de dagwaarde.
Hoe zit dat bij een motor.
Ik heb de motor particulier gekocht en een bon laten schrijven.
Is dit voldoende voor de boekhouding?
Weet niet hoe het met een motor zit.Hallo,
Ik heb fireblade uit 1997 gekocht.
Deze wil ik bedrijfsmatig gaan rijden.
Om de kosten, benzine onderhoud en banden verzekering vanuit de zaak te betalen.
Ik heb een eigen BV.
Wie weet hoe het zit met de bijtelling.
Voor auto's van 16jr en ouder is dit de dagwaarde.
Hoe zit dat bij een motor.
Ik heb de motor particulier gekocht en een bon laten schrijven.
Is dit voldoende voor de boekhouding?
Hey,
Ik weet er eigelijk helemaal niets van maar, (komt ie hè) ik heb horen zeggen...
Dat je jezelf beter een belastingvrije kilometervergoeding kunt betalen, dan heb je de bijtelling niet, je moet nog wel al je kilometers bijhouden natuurlijk, dat wel.
Gr. vier
Denk dat BoosB onderstaande ondernemer bedoeldeBelasting "Tillen"!!??
Ik moet veel naar de randstad, aangezien ze in Den Haag er vakkundig voor gezorgd hebben dat delen van het land op sommige tijden met de auto volstrekt onbereikbaar zijn geworden, ben ik dus aangewezen een levensgevaarlijk voertuigals de motor om ergens nog op tijd te komen.
Wie tilt nu wie?
Ik leg vrijwillig mijn leven in de waagschaal door een motor te gebruiken om op tijd te komen.
Persoonlijk vind ik dat ik dat ieder motorrijder geld toe moet krijgen, elke motor tussen de file door is toch weer een auto minder.
He He ff lekker ongenuanceerd mijn mening spuwen.
Groet van een gefrustreerde ondernemer en motorrijder.
Zie link:http/www.motor-magazine.nl/uploads/downloads/files/425200722954PM185.pdf
Als je af en toe dus naar (niet bestaande) klanten in het buitenland rijdt, kun je dit wegstrepen tegenover je ´fun´kilometers!
Denk dat BoosB onderstaande ondernemer bedoelde
Ik zou trouwens niet uitgaan van een online motormagazine, belastingdienst veranderd regelmatig dingen dus lekker kort houden en boekhouder of belastingdienst om raad vragen
Belasting "Tillen"!!??
Ik moet veel naar de randstad, aangezien ze in Den Haag er vakkundig voor gezorgd hebben dat delen van het land op sommige tijden met de auto volstrekt onbereikbaar zijn geworden, ben ik dus aangewezen een levensgevaarlijk voertuigals de motor om ergens nog op tijd te komen.
Wie tilt nu wie?
Ik leg vrijwillig mijn leven in de waagschaal door een motor te gebruiken om op tijd te komen.
Persoonlijk vind ik dat ik dat ieder motorrijder geld toe moet krijgen, elke motor tussen de file door is toch weer een auto minder.
He He ff lekker ongenuanceerd mijn mening spuwen.
Groet van een gefrustreerde ondernemer en motorrijder.
Een vriend van mij, met een eigen BV, doet het als volgt.
Koop op het bedrijf een nieuwe motor en schrijf die versnelt af. Na de afschrijfperiode verkoop je de motor aan jezelf (voor weinig).
Verkoop de motor voor de werkelijke waarde en steek de centjes in je zak.
En weer van voren af aan.
Op deze manier betaalt de belasting mee.
Voorbeeldje:
Nieuwe motor 15.000 euro
Afschrijving 3 jaar keer 3600 euro = 10800 euro(aftrekbaar als bedrijfskosten)
Verkoop 'm aan jezelf voor 15.000 - 10800 = 4200 euro.
De werkelijke waarde is veel hoger bij zo'n jonge motor, het verschil is voor jou en nog zwart ook.
Een vriend van mij, met een eigen BV, doet het als volgt.
Koop op het bedrijf een nieuwe motor en schrijf die versnelt af. Na de afschrijfperiode verkoop je de motor aan jezelf (voor weinig).
Verkoop de motor voor de werkelijke waarde en steek de centjes in je zak.
En weer van voren af aan.
Op deze manier betaalt de belasting mee.
Voorbeeldje:
Nieuwe motor 15.000 euro
Afschrijving 3 jaar keer 3600 euro = 10800 euro(aftrekbaar als bedrijfskosten)
Verkoop 'm aan jezelf voor 15.000 - 10800 = 4200 euro.
De werkelijke waarde is veel hoger bij zo'n jonge motor, het verschil is voor jou en nog zwart ook.
De belasting maakt er geen probleem van tot nog toe. Je moet het natuurlijk niet te gek maken.Tot je controle krijgt
Dan mag je een objectief taxatierapport overleggen dat de waarde waarvoor hij naar prive is gehaald wel de werkelijke waarde is. Zo niet: alsnog naheffing/navordering + boete.
~[/size]
Is een zakelijke motor dan anders dan een zakelijke auto??Tot je controle krijgt
Dan mag je een objectief taxatierapport overleggen dat de waarde waarvoor hij naar prive is gehaald wel de werkelijke waarde is. Zo niet: alsnog naheffing/navordering + boete.
Er is geen bijtelling. De werkelijke privekosten moet je tot je loon rekenen. Dus als de motor per jaar 5000 kost en je rijdt van de 15000km er 3000 prive, moet je 20% van 5000 = 1000 tot je loon rekenen.
voor wie me niet gelooft: ik ben universitair afgestudeerd fiscalist en NOB lid en motor-op-de-bv-rijder
De belasting maakt er geen probleem van tot nog toe. Je moet het natuurlijk niet te gek maken.
Is een zakelijke motor dan anders dan een zakelijke auto??
Prima. Dat ze een aangifte/jaarrekening volgen betekent echter nog niet dat ze deze ook gecontroleerd hebben. Het meerendeel wordt digitaal afgehandeld, hetgeen betekent dat er nauwelijks een persoon aan te pas komt. Het kan lang goed gaan. Weet wel dat ze tot 5 jaar terug kunnen navorderen.
Ik heb de motor particulier gekocht en een bon laten schrijven.
Is dit voldoende voor de boekhouding?
Belasting "Tillen"!!??
Ik moet veel naar de randstad, aangezien ze in Den Haag er vakkundig voor gezorgd hebben dat delen van het land op sommige tijden met de auto volstrekt onbereikbaar zijn geworden, ben ik dus aangewezen een levensgevaarlijk voertuigals de motor om ergens nog op tijd te komen.
Wie tilt nu wie?
Ik leg vrijwillig mijn leven in de waagschaal door een motor te gebruiken om op tijd te komen.
Persoonlijk vind ik dat ik dat ieder motorrijder geld toe moet krijgen, elke motor tussen de file door is toch weer een auto minder.
He He ff lekker ongenuanceerd mijn mening spuwen.
Groet van een gefrustreerde ondernemer en motorrijder.