Motor-broek als Skibroek

Motor-broek als sneeuw broek

  • Ik ski in mijn motor-broek

    Stemmen: 5 10,4%
  • Ik board in me motorkloffie

    Stemmen: 1 2,1%
  • Ik ben een bikkel, ik ski in mijn onderbroek

    Stemmen: 8 16,7%
  • Nee joh ik heb een echte skibroek

    Stemmen: 13 27,1%
  • Allez...ski wasda?

    Stemmen: 21 43,8%

  • Totaal aantal stemmers
    48

Moebius_Sandman

Die hard MF'er
12 dec 2002
841
0
Amsterdam
Wie gebruikt er allemaal zijn motor-broek als ski broek of voor het snowboarden (met name dan ivm de bescherming lijkt me dat erg fijn...)

Nadeel van motorbroek kan zijn dat ze wat stijver zijn, en geen keer rand bij de zoom hebben (tegen "opkruipende" sneeuw)
 
heel goed te doen, ze worden niet nat en niet nat = niet koud, ik heb dus Clint AX zomerbroek van DIFI in tijdens snowboarden aangehad, het was -15 met gevoels temp van -30, no problemo.
 
Ik ben weleens na een wat minder goed gelukte sprong met mijn knie op mijn ski geklapt. Toen zouden de knie-protectors van mijn motorbroek goed van pas gekomen zijn. Verder lijkt het me toch wat stijf, maar zonder protectors is zou het vast wel goed te doen zijn.
 
Zie mij niet in cros broek naar beneden suizen.

Maar heb wel de motorjas vaak aan gehad.

zo maar iets.
 
Vaak is de kwaliteit van motorkleding beter dan die van de gemiddelde wintersport(mode)kleding. Alleen de duurdere wintersportkleding heeft de kwaliteit die je van je motorkleding gewend bent.
En voor die twee weken per jaar kwaliteits wintersportkleding aanschaffen.

Gewoon de motorbroek voor mij dus.
 
Op m'n snowboard in m'n Damen-all-weather (wel de protectie eruit, want da's niks!)
 
Laatst bewerkt:
Snowboarden in je motorbroek is KL :( :( te.

Motorkleding ademt slecht, als je flink te keer gaat word je hele broek klam van binnen, en als je dan in de lift staat of zit, krijg je het snel koud.

Daarnaast is motorkleding erg glad.
Als je met je board op je kont of knieen wil zitten glij je steeds weg.

Ik heb meestal we m'n motorbroek bij me voor het geval dat er iest mis zou gaan met m'n snowboardbroek. Ik heb hem eens geprobeert, maar het is echt geen pretje.

Maar als je het geld hebt, koop dan voor 200 pleuros een snowboardbroek, hievan heb je in de zneeuw vele malen meer lol als van een motorbroek van 500 Euro.

PS: Skieers zijn de koekblikkers van de Sneeuw. :+
 
Ze hoeven iig niet steeds in de sneeuw te gaan zitten.

Ha ha ha, ja das zo'n echte skier opmerking. De koekblik equivalent is: "Maar ik word tenmisnte niet nat als het regent"

Heb ik er nog een voor je:

Skier zegt:"Snowboarders gaan altijd veel te hard"
Koekblikker zegt:"Motorrijders gaan altijd veel te hard"

S:"Ik zou best willen snowboarden, maar dan denk ik dat ik doodblijf"
K:"Ik zou best willen motorrijden, maar........"

S:"Snowboarders zijn voorkruipers..."
K:"Motorrijders zijn voorkruipers...."

En zo kan ik er nog wel 10 opnoemen.
In de 14 jaar die ik nu snowboard, heb ik ze allemaal wel gehoord.
 
Ha ha ha, ja das zo'n echte skier opmerking. De koekblik equivalent is: "Maar ik word tenmisnte niet nat als het regent"

Heb ik er nog een voor je:

Skier zegt:"Snowboarders gaan altijd veel te hard"
Koekblikker zegt:"Motorrijders gaan altijd veel te hard"

S:"Ik zou best willen snowboarden, maar dan denk ik dat ik doodblijf"
K:"Ik zou best willen motorrijden, maar........"

S:"Snowboarders zijn voorkruipers..."
K:"Motorrijders zijn voorkruipers...."

En zo kan ik er nog wel 10 opnoemen.
In de 14 jaar die ik nu snowboard, heb ik ze allemaal wel gehoord.


Ah jongens toch,
waar is da allemaal voor nodig.

Ik doe het allebei. Paar daagjes skieen, paar dagen snowboard.
'k ski al veel te lang om het op te geven, en de kick van het snowboarden (hors piste :P ) wil ik der ook bij.

Bij het skieen mis ik soms het buiten de piste gaan wat met snowboard veel leuker is. Met het snowboard mis ik de snelheid en de fun van een ECHTE zwarte piste met hellingsgraag én bulten.
 
Ik ga mijn motorbroek wel gebruiken met te skiën. Ik heb geen leren broek maar eentje van cordura (voor de lichte schuivers). Ben blij te horen dat het wel geschikt is.
 
belangrijk puntje is de breedte van je broekspijpen, ik heb het ooit geprobeerd, maar ja, je wilt je broek over je softboots, dus die rits moest dicht, maar die ging niet dicht, dus mocht moeders achter de naaimachine voor een nieuwe rits in de broek.

Daarnaast is het puntje van niet ademen(al eerder genoemd) ook niet onbelangrijk, kan erg tegenvallen als je net een superlange afdaling hebt gehad en je moet de lange stoeltjes weer naar boven en het begint echt te stormen.....

investeer 70 euro in een broek, dat zou ik doen, je losse rugprotector is wel een goede om mee te nemen!!!!!!!!!
 
Wat is eigenlijk een leuke leeftijd voor kids om te gaan wintersporten?????

Heb het vroeger aardig fanatiek gedaan (scheenbeen op 3 plaatsen gebroken }) ), maar alweer een aantal jaren niet (7), en begint toch wel weer een beetje te kriebelen.
 
Wat is eigenlijk een leuke leeftijd voor kids om te gaan wintersporten?????

Heb het vroeger aardig fanatiek gedaan (scheenbeen op 3 plaatsen gebroken }) ), maar alweer een aantal jaren niet (7), en begint toch wel weer een beetje te kriebelen.

Vanaf 3-4 jaar kan je er mee beginnen.
's ochtens in de "sneeuw-creche" en zelf lekker de piste op, en 's middags zelf met de kinderen bezig zijn.

Ik ben zelf pas vanaf m'n 6e echt met mn ouders meegeweest, want 25 jaar geleden had men nog niet zo'n goede voorzieningnen voor kleine kinderen. Maar m'n neefje nemen we ook al vanaf z'n 3e meer.
 
Motor broek als ski broek kan wel. Ik heb het 2 jaar gedaan. Het ademt niet. Het neemt vocht op. Als je intensief bezig bent en veel transpireerd, raad ik het af. Ik ben eens onderkoeld geraakt, omdat na een pauze mijn broek was bevroren.

Ennuh boarders, zijn de daffies op de piste. Ze zijn te langzaam })
 
Andersom lijkt me fijner, m'n snowboard broek zit op de motor erg lekker alleen echt veilig is het niet. Ik heb net een nieuwe all-weather broek van Rev It, lijkt me opzich een prima broek om in te boarden alleen het ademt idd niet.
 
Ennuh boarders, zijn de daffies op de piste. Ze zijn te langzaam })

:Z
bij mij gaat het snowboarden helemaal niet om snel gaan. Offpiste en het funpark zijn veel leuker, en natuurlijk een beetje pielen op de piste.

Je gaat trouwens pas snel als je jas begint te wapperen.

ontopic: ik zou gewoon ff bij de aldi of de lidl kijken naar wat wintersportkleren daar je thermo ondergoed onder aantrekken. Als je meerdere lagen gebruikt krijg je het mindersnel koud en het vocht gaat meestal in een andere laag zitten als degene die net op de huid zit.

het scheelt natuurlijk ook wanneer je gaat. Ik heb eens bij -25 graden in de sneeuw gezeten, en een keer in de zomer op de gletsjer in mijn T-shirt.
 
Snowboarden in je motorbroek gaat prima,

Bovendien is een motorbroek slijtvast en een snowboardbroek niet echt.

Grtz.

ELF76
 
Tja , als we dan toch over kleding gaan hebben .
Ik rijd op de motor rond in een brandweerpak , waarom?
A: het is heerlijk warm
B: je valt verschrikkelijk op
C: het zijn stevige en water/winddichte pakken die je berschermen tijdens een schuiver.

Ik zal wel eens een foto maken.
 
Tja , als we dan toch over kleding gaan hebben .
Ik rijd op de motor rond in een brandweerpak , waarom?
A: het is heerlijk warm
B: je valt verschrikkelijk op
C: het zijn stevige en water/winddichte pakken die je berschermen tijdens een schuiver.

Ik zal wel eens een foto maken.

WAT WIJS!!! :} Maar heb je dan geen last dat het onwijs wappert want zo'n brandweerpak sluit niet echt strak aan toch?!
 
Het is hele stugge stof , dus het wappert wel wat , maar het is heel wat anders dan wanneer je met een regenbroek rijdt hoor :]
 
Het transpireren kan idd een probleem zijn met niet ademende kleding.

Maar die ademende motorbroeken die je over je gewone broek heen aantrekt werken heel erg goed.
 
Kheb in m'n motorbroek geboard vorige week, ging perfect, voorral plastic voering op de kont is lekker bij het vele zitten, en de knielappen zijn heerlijk om op te vallen! En totaal niet koud.
 
Hmmmz zou het ook mogelijk zijn om mn skibroek als motorbroek te gebruiken? ;) .

Trouwens als je een motor van een paar duizend euro + benzine + verzekering kan bekostigen is een skibroek van 50 euro een kleinigheidje :P .
 
Terug
Bovenaan Onderaan