Motor controles mergelroute - teveel geluid, zou 900,- zijn!

Dus..... gixxer-san maakte een boete in Luxemburg mee, jij een boete in Frankrijk....en wie allemaal heb je gelezen die daadwerkelijk een boete in Nederland heeft gehad ??


vraag het anders even aan de jaarlijkse TT gangers.. en het gaat niet alleen om de pakkans, de sanctie die er in NL op staat is zoals gewoonlijk weer buiten proportie.
 
Nee je ziet dat weer helemaal verkeerd baksteen :+ (werkt zeker bij de politie, die het volgens een aantal mf-ers sowieso altijd verkeerd zien....beroepskwaaltje? :+ )

Iedereen moet rekening houden met mensen zoals Johan M, maar Johan M hoeft met niemand rekening te houden :+

Johan M.

Oke...zou dat al wat zeggen dan ?
 
vraag het anders even aan de jaarlijkse TT gangers.. en het gaat niet alleen om de pakkans, de sanctie die er in NL op staat is zoals gewoonlijk weer buiten proportie.

Dat is toch logisch? Bij zulke evenementen waarbij er toch behoorlijk wat overlast verwacht wordt (ja inderdaad, sommige zieke lui kunnen het prachtige geluid van de motorfiets niet waarderen) zullen de controles scherp zijn.
Ik weet niet wat de boetes zijn bij teveel geluid, 900 euro verwacht ik niet, maar het is altijd teveel.

hm dan kan je dus beter een staatslot kopen

en als je wint lekker op een onbewoond eiland met open pijpen gaan rijden :Y


Gelukkig woon ik op een eiland in het dunbevolkte Zeeland, dus qua woongenot hoef ik de staatsloterij niet meer te winnen *D (en met open pijpen rijden gaat hier nog prima!)
 
Mijn buurvrouw (jonge alleenstaande moeder) maakt ook veel geluid. Op de gekste tijden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ze kreunt en hijgt aanmoedigend, en wil harder en harder. Daardoor gaat het bed natuurlijk meewegen, tegen de muur aan.

En het gaat maar door, twee keer, drie keer hoogtepunt, dat ze uiteraard steeds harder joelend inluidt....

Echt, de hele straat kan het horen :X



Als dan eindelijk -na een uur of zo- de rust is wedergekeerd, en ik bij bij haar naar buiten stap om naar mijn eigen huis te gaan, kijken de meeste buren me bewonderend aan.


natte droom ? :P
 
Bij ons in de buurt rijd er af en toe ook zo'n idioot door de straat, ding maakt een enorme herrie ook als ie in zijn lage toeren rijd...

Op zich hou ik wel van een mooi motor geluid,.. de baby van 10 maanden word echter iedere keer wakker als ie langs rijd,.. kan ik minder om lachen..

Gelukkig rijd ie niet zo vaak op dat ding,..
 
Bij ons in de buurt rijd er af en toe ook zo'n idioot door de straat, ding maakt een enorme herrie ook als ie in zijn lage toeren rijd...

Op zich hou ik wel van een mooi motor geluid,.. de baby van 10 maanden word echter iedere keer wakker als ie langs rijd,.. kan ik minder om lachen..

Gelukkig rijd ie niet zo vaak op dat ding,..

Dat is inderdaad zuur :(

Bij de hond treedt echter een Pavlov-effect op, als hij een motor hoort begint hij als een debiel te kwispelen en denkt hij dat ik thuis komt. *D
 
Iedereen moet rekening houden met mensen zoals Johan M, maar Johan M hoeft met niemand rekening te houden :+


Kwats., ik begin je bijna zielig te vinden,

Mensen zoals johan m kunnen best begrijpen dat je voor sommige dingen een boete kan krijgen, was ook alleen over de idioot hoge bedragen daarvan aan het discussieren, ik rij met enigzins gedempte pijpen, zoals de meeste van ons, en dan hou ook ik nog rekening met mijn directe omgeving. ( en ik ben geen plezierrijder die dijkweggetjes pak, als ik rij dan rijd ik ergens naartoe).

En als je sommige reacties van de ridders hier leest dan vind ik nog dat IK aardig genuanceerd bezig ben geweest ( geloof me maar).

Maar goed hoor, als jij mij een grote aso vind, zal ik daar trots op wezen, ja?
 
Als je bij de TT je op geluid laat vangen dan ben je te dom om uberhaupt een rijbewijs te mogen hebben wat mij betreft |(

Huh????? Je bedoelt net zoals die Maaskantjes die juist daar te hard gaan rijden en stunts gaan uithalen? :+
 
Kwats., ik begin je bijna zielig te vinden,

Mensen zoals johan m kunnen best begrijpen dat je voor sommige dingen een boete kan krijgen, was ook alleen over de idioot hoge bedragen daarvan aan het discussieren, ik rij met enigzins gedempte pijpen, zoals de meeste van ons, en dan hou ook ik nog rekening met mijn directe omgeving. ( en ik ben geen plezierrijder die dijkweggetjes pak, als ik rij dan rijd ik ergens naartoe).

En als je sommige reacties van de ridders hier leest dan vind ik nog dat IK aardig genuanceerd bezig ben geweest ( geloof me maar).

Maar goed hoor, als jij mij een grote aso vind, zal ik daar trots op wezen, ja?

Volgens mij ben jij hier toch echt een van hen die van mening is dat het maar een beetje lawaai is, en dat het toch maar een paar seconden is en dat mensen niet zo moeten zeuren en moeten begrijpen dat je last hebt van elkaar in dit land (had geen zin om de zinnen letterlijk te gaan quoten) :')

Dus echt begrijpen dat je er een boete voor krijgt schijn je niet te snappen, tenminste lijkt het daar wel op :) En tevens wind je je op over de hoogte van een eventuele boete, terwijl iedereen in nederland gewoon weet dat de boetebedragen behoorlijk hoog zijn (onafhankelijk van de overtreding), dus onbekend is dat fenomeen nou ook niet echt.

En als een ander een mening heeft dan moet die dat toch maar naar de politie brengen toch? Dus breng wat jij van mij vindt ook lekker daarheen of zo :+

En je rijdt met enigszins gedempte pijpen, begrijp ik daaruit dat je eigenlijk ook meer geluid produceerd dan eigenlijk noodzakelijk en eigenlijk is toegestaan?

Dus uit alles wat jij hier van je geeft maak ik meer op dat je geen rekening houdt met anderen en het meer van mening bent dat anderen niet moeten zeuren om een beetje lawaai.

En als iemand het daar niet mee eens is is het een moraalridder (as usual) :')

Verder moet je misschien even kijken naar de :+ achter de zin :') Die staat er natuurlijk niet voor niets, tenzij je natuurlijk extreem lange tenen hebt :+
 
Laatst bewerkt:
Hmja, alleen verwijt de pot de ketel dat ie zwart ziet.
Moraalridders roepen dat motoren niet zoveel lawaai moeten maken en dat wordt ze verweten, dat ze anderen iets opleggen. Lawaainazi's eisen dat anderen hun behoefte aan kabaal maar moeten accepteren, anders zijn ze.... (vul maar in)

Ik heb er niet zo'n moeite mee als een motor wat meer geluid maakt dan toegestaan, ik vind dat "electrogeluid" van veel nieuwere motoren niet prettig klinken. Het geluid van zo'n ouwe Laverda bezorgt me nog altijd kippenvel, een Duc met een setje Termignoni's kan prachtig klinken.
Maar als je dan die lawaaipapegaaien rond ziet/hoort rijden met die open uitlaatbochten, dan gaan zelfs als motorrijder m'n nekharen recht overeind. Je hoort ze op vele kilometers afstand, het heeft ook niets meer met prestaties oid. te maken, alleen met het maken van zoveel mogelijk "hoor mij nou stoer rondrijden" kabaal. Gaat nergens meer over en daar mag wat mij betreft paal en perk aan worden gesteld.

:^

Jan, ik had het niet beter kunnen verwoorden...

Voor iedereen die mij een moraalridder noemt: ja, soms wel ja....

Die ene enkele keer dat ik door het heuvelland rij met de motor, wordt ik altijd geconfronteerd met veelal tupperwarehokken en rijdende spiegels, voorzien van blér- of steigerpijpen, bijna allemaal met kentekenplaathouders van dealers vér ten noorden van waar ik ze tegenkom.....

De mensen in het heuvelland zijn dit lawaai en het rijge(d)rag van de motorrijders (en wielrenners trouwens) meer dan zat en er wordt her en der al gesproken over afsluiten van wegen voor motoren in het weekend en na een bepaalde tijd 's avonds.

En bedankt dus.....

Ik zie ze elk weekend op de A2 naar het zuiden afzakken in groepen van 10 of meer.
Op weg naar Heuvelland / Eifel om daar eens lekker te gaan kneedownen, idiote inhaalacties uitvoeren, mensen lastig vallen met hun mooie uitlaatgeluid etc...

Misschien eens een idee voor een KLPD actie.....
Tankstation Het Anker, alles van de weg af en controleren.
Voldoet niet aan de typegoedkeuring? Inbeslagname...

Moraalridders vs Geluidsnazi's (vuur bestrijdt je immers met vuur, toch ;) )
 
Laatst bewerkt:
:^

Jan, ik had het niet beter kunnen verwoorden...

Voor iedereen die mij een moraalridder noemt: ja, soms wel ja....

Die ene enkele keer dat ik door het heuvelland rij met de motor, wordt ik altijd geconfronteerd met veelal tupperwarehokken en rijdende spiegels, voorzien van blér- of steigerpijpen, bijna allemaal met kentekenplaathouders van dealers vér ten noorden van waar ik ze tegenkom.....

De mensen in het heuvelland zijn dit lawaai en het rijge(d)rag van de motorrijders (en wielrenners trouwens) meer dan zat en er wordt her en der al gesproken over afsluiten van wegen voor motoren in het weekend en na een bepaalde tijd 's avonds.

En bedankt dus.....

Ik zie ze elk weekend op de A2 naar het zuiden afzakken in groepen van 10 of meer.
Op weg naar Heuvelland / Eifel om daar eens lekker te gaan kneedownen, idiote inhaalacties uitvoeren, mensen lastig vallen met hun mooie uitlaatgeluid etc...

Misschien eens een idee voor een KLPD actie.....
Tankstation Het Anker, alles van de weg af en controleren.
Voldoet niet aan de typegoedkeuring? Inbeslagname...

Moraalridders vs Geluidsnazi's (vuur bestrijdt je immers met vuur, toch ;) )
wat ben jij een zielig figuur met je aggregaat op wielen, zeker gefrustreerd dat je geen politieagent bent kunnen worden *D
 
Volgens mij ben jij hier toch echt een van hen die van mening is dat het maar een beetje lawaai is, en dat het toch maar een paar seconden is en dat mensen niet zo moeten zeuren en moeten begrijpen dat je last hebt van elkaar in dit land (had geen zin om de zinnen letterlijk te gaan quoten) :')

Dus echt begrijpen dat je er een boete voor krijgt schijn je niet te snappen, tenminste lijkt het daar wel op :) En tevens wind je je op over de hoogte van een eventuele boete, terwijl iedereen in nederland gewoon weet dat de boetebedragen behoorlijk hoog zijn (onafhankelijk van de overtreding), dus onbekend is dat fenomeen nou ook niet echt.

En als een ander een mening heeft dan moet die dat toch maar naar de politie brengen toch? Dus breng wat jij van mij vindt ook lekker daarheen of zo :+

En je rijdt met enigszins gedempte pijpen, begrijp ik daaruit dat je eigenlijk ook meer geluid produceerd dan eigenlijk noodzakelijk en eigenlijk is toegestaan?

Dus uit alles wat jij hier van je geeft maak ik meer op dat je geen rekening houdt met anderen en het meer van mening bent dat anderen niet moeten zeuren om een beetje lawaai.

En als iemand het daar niet mee eens is is het een moraalridder (as usual) :')

Verder moet je misschien even kijken naar de :+ achter de zin :') Die staat er natuurlijk niet voor niets, tenzij je natuurlijk extreem lange tenen hebt :+

Kijk, dat is opbouwende kritiek *O*

Eerste stukje, daar komt het wel een beetje op neer.

Ik snap wel dat je daar een boete voor kan krijgen, maar er zijn veel ergere overtredingen die nauwelijks of veel lager beboet worden........

Ben al naar het politiebureau geweest, wouden ze niet hebben daar, moest naar het gemeentehuis voor gevonden voorwerpen :+

Ja, mijn motoren maken meer geluid dan absoluut noodzakelijk, kwam na die opmerking van die klpd'er op t.v. Dat alle motorrijders een snelheidsbegrenzer, geel hesje en open uitlaten moesten hebben voor de veiligheid.

Volgende stukje: psies

MORAALRIDDER
1) Fatsoensrakker van adel 2) Fatsoenmaker van adel (crypt.) 3) Persoonsbenaming 4) Zedenmeester 5) Zedenpreker


:+ :+ :+ :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan