Motor-Forum richtlijnen

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.948
4.195
De Betuwe
Beste bezoeker,

Met de groei van Motor-Forum (meer dan 13.000 80.000 140.000 geregistreerde gebruikers inmiddels!) werd het noodzakelijk om bepaalde zaken eens zwart op wit te zetten. Zo ook de policy oftewel wat regels en voorschriften om Motor-Forum een beetje netjes te houden. Met deze userpolicy hopen we dat het voor de bezoeker duidelijker is wat wel en niet is toegestaan op Motor-Forum. Bepaalde zaken zullen logisch en voor de hand liggend zijn maar ik raad iedereen toch aan deze policy eens door te lezen, wellicht staan er dingen in die je nog niet wist.

Naar aanleiding van een aantal discussies de laatste tijd over het wel of niet sluiten van topics, hebben we geprobeerd de userpolicy te herzien en om een aantal richtlijnen op te stellen waar topics (ongeveer) aan moeten voldoen. We hebben geprobeerd om deze regels op te stellen op basis van hoe wij denken dat het beste in de geest van MF past, op basis van jullie reacties in die topics.
Met deze richtlijnen in de hand kun je ongeveer beoordelen of een topic al dan niet gesloten zal worden. Ook maakt dit het voor ons makkelijker om aan te geven waarom een topic gesloten wordt.

Het moge duidelijk zijn dat meningen of iets wel of niet van toepassing is kunnen verschillen, dus soms zul je het misschien hartgrondig oneens zijn met een beslissing van ons. Je bent van harte welkom om de betreffende moderator dan om een uitleg te vragen. En het kan natuurlijk ook voorkomen dat aan de hand daarvan het topic weer heropend wordt. Doe dit aub per email. Dit werkt het snelste en het voorkomt welles/nietes discussies op het forum.
Wij zouden het ook op prijs stellen als dit op een vriendelijke manier gebeurt. Wij maken ook fouten en meningen kunnen nu eenmaal verschillen. Als er op een redelijke manier om een uitleg gevraagd wordt, kan daar ook op een redelijke manier over gesproken worden. Boze reacties, of reacties in de vorm van een aanklacht of klaagzang maken het voor beide partijen niet prettiger.


De richtlijnen zijn via deze link te benaderen:
Richtlijnen


Eventuele vragen of opmerkingen horen wij graag.

De Motor-Forum crew.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die zich als nieuw aanmelden, zien die een extra scherm of een expliciete URL naar de policy/richtlijnen?

[me]Tensive heeft af en toe het idee dat de FAQ nimmer doorgelezen wordt door newbies, gezien de vele slotjes op testtopics en overig gedrag.[/me]
 
Zo, dat was een mooi beetje leesvoer om deze tijd. Kreeg ook meteen het bericht toen ik m-f opende. Maar de regels zijn duidelijk zo ;)
 
Ik heb vanochtend ook gelezen ergens in die documentatie dat jij liever naar plaatjes van mooie vrouwen kijkt dan naar de mannelijke variant hierop. :P

Was dat zo bedoelt? O-)
Dat staat nu helemaal nergens meer O-)
De heren waren vergeten dat eruit te halen maar aangezien ik liever naar mannen kijk hebben ze dat maar weggehaald :P
 
Goede zaak. Kan ook niet anders met zoveel gebruikers.

In de policy staan alleen steeds meer woorden die ik niet begrijp;

Flamewars, Warez, Cracks, zijn zo maar wat kreten die ik niet kan plaatsen.
 
Een flamewar is een scheldpartij of ruzie, warez is illegale software en een crack is een programmaatje of code om een ander programma mee te 'kraken' (en heeft dus ook betrekking op illegale software). Dit soort dingen zijn niet toegestaan op MF.
 
Terug
Bovenaan Onderaan