motor gaat hoger in toeren bij afremmen

Vinnie165

MF veteraan
5 apr 2005
2.823
1
Helchteren
Ik heb hier een cx 500 die hoger gaat in toeren bij het afremmen. Ik rij bv 20 km/h en bij het afremmen gaat deze hoger in toeren.
Als de motor in de vering duikt merk je het heel goed. Bij het rijden merk je het niet..
Precies of je gas geeft....
Gaskabels knellen nergens , dit zijn ook nieuwe.
Carburator is volledig ultrasoon gereinigd.
Er staan wel open uitlaten open.

Iemand een idee ?
 
dan zal ik hem eigenlijk van voor eens moeten op bokken. Of op een helling gaan staan.;
Huh..

Als je remt, duikt de motor toch in de voorvering dus komt de achterkant in verhouding hoger te staan dan de voorkant?

Dus je moet de achterkant juist omhoog brengen om hetzelfde effect te hebben (de G krachten even daar gelaten)
 
Laatst bewerkt:
laat ik me nu hier een hellende inrit hebben... Bij het omlaag rijden en remmen net hetzelfde als omhoog rijden en remmen.

Vreemd ...

Als ik het stationair toerental minder draai wordt het probleem ook minder. Maar dat is logisch veronderstel ik;
 
is heb hem vanachter eens opgebokt maar dan is het heel moeilijk om hem in de voorvork te duwen. Dan duikt hij niet genoeg in de vork.

Het is echt het "schudden" van de motor wat het veroorzaakt..

Kan het ook niet aan de benzine tank liggen ? Niet vol genoeg ??
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het gesteld met de vervroeger/vervroeging van de ontsteking ?

Misschien even om te testen, kijk eens in verschillende versnellingen of er hetzelfde gebeurd rond hetzelfde toerental.

Dus in zijn 1 rijden, het probleem 'veroorzaken' , en kijken naar het toerental.

En nu proberen in zijn 2e versnelling, en kijken of je dan rond hetzelfde toerental hetzelfde hebt.

Ook verschillende toerentallen proberen, als het altijd rond hetzelfde toerental is, zou ik willen gokken op de vervroeger van de ontsteking.

Wat ook kan :

Wat gebeurd er als je hem stationair in de toeren gooit (6k ofzo) , en dan het gas loslaat ?
Als het goed is moet hij mooi lineair (ofzo :+ ) in de toeren zakken naar stationair.

En niet dat hij blijft hangen rond de 2500rpm.

Klinkt misschien allemaal een beetje stom, (ik type gehaast wat ik moet schijten :+ ) , maar probeer dit eens. :)

En nu ga ik schijten :(
 
Tijdens het kakken had ik nog een idee :+

Hoe is de tankdop ontluchting ?

Als de benzine heen en weer klotst (dus bij inveren), heeft dat ook een behoorlijke werking op de dampen/druk in de tank.
Bij me oude brommertje en me CB77 hoor ik de tankdop altijd sissen (van de druk) als ik rem, vooral op warme dagen.

Controleer dat eens, hele kleine moeite ook :)
 
Dat van de gaskabels kan je uitsluiten.
Als de motor stationair draait kan ik de kabels heen en weer bewegen in alle richtingen zonder dat er ook maar iets veranderd aan het toerental..


Ik zat ook aan de benzinetank te denken. Maar ik heb geen tank ontluchting op de stop.
 
Laatst bewerkt:
Hij zakt mooi lineair..


Hoe is het gesteld met de vervroeger/vervroeging van de ontsteking ?

Misschien even om te testen, kijk eens in verschillende versnellingen of er hetzelfde gebeurd rond hetzelfde toerental.

Dus in zijn 1 rijden, het probleem 'veroorzaken' , en kijken naar het toerental.

En nu proberen in zijn 2e versnelling, en kijken of je dan rond hetzelfde toerental hetzelfde hebt.

Ook verschillende toerentallen proberen, als het altijd rond hetzelfde toerental is, zou ik willen gokken op de vervroeger van de ontsteking.

Wat ook kan :

Wat gebeurd er als je hem stationair in de toeren gooit (6k ofzo) , en dan het gas loslaat ?
Als het goed is moet hij mooi lineair (ofzo :+ ) in de toeren zakken naar stationair.

En niet dat hij blijft hangen rond de 2500rpm.

Klinkt misschien allemaal een beetje stom, (ik type gehaast wat ik moet schijten :+ ) , maar probeer dit eens. :)

En nu ga ik schijten :(
 
full


Waarom dienen deze slangetjes en moeten deze aangesloten worden ? Ontluchting?

Ik heb geen vacuumkraan maar een handmatige benzinekraan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan