Motor gejat, GPS tracker een oplossing?

Eerst wordt de GPS jammer aangezet en daarna nemen ze hem mee. Die jammer gaat pas uit als ze de motor hebben gestript of het apparaatje hebben gevonden. Zo werken professionals.

Voor de gelegenheidsdief is het wel effectief.
Niet aan gedacht dat er een jammer zou zijn dan word het wel een stuk lastiger ja. -O-
 
Want elke dief heeft natuurlijk zo'n jammer.

Ik denk dat het een prima middel is, echter moet je niet uitgaan dat ie door de politie teruggehaald wordt als je weet waar ie staat. Dat zul je zelf moeten doen en natuurlijk moet je dat wel snel doen. Voordat ie verscheept of gestript is.
 
Inderdaad, maar wat is dan het verschil met een échte lokfiets, en waarom wordt dit dan niet systematisch toegepast om tuig met lange vingers te klissen???

Het word naar mijn weet wel eens gedaan hoor. Maar het is een heel dure methode, daarom word ie niet systematisch gebruikt.
 
Wat betreft je 1e punt:
Dan zullen ze eerst moeten weten dat het erin zit.
Als je de track and trace (gsm-tracker) module rechtstreeks op de accu aansluit, zullen ze hem inderdaad snel vinden en deactiveren. Als je hem iets intelligenter (ergens in de kabelboom, op een constante plus) aansluit, dan vinden ze hem pas als de hele motor uit elkaar gaat. Tegen die tijd heb je hem al lang "aangepeild" en weet relatief nauwkeurig waar je hem zoeken moet. Vooropgesteld natuurlijk dat de motor niet in een stalen container oid wordt gestald, alhoewel de nieuwere trackers ook al met gprs-peiling werken, zodat je geen satellietsignaal meer nodig hebt. De peiling wordt dan minder nauwkeurig, maar je weet nog steeds in welke buurt je het zoeken moet, omdat je dan de ongevere coördinaten van de GSM-Mast krijgt.

wat betreft je 2e punt:
Als mijn motor gestolen wordt en ik kan de locatie met een gsm-tracker bepalen, is mijn eerste telefoontje naar een paar goede vrienden en mijn tweede naar de politie.
Ik zal ze dan mededelen dat ik precies weet, waar de motor zich bevindt en dat ik hem terug ga halen. Als ze dan snel genoeg zijn, kunnen ze de daders nog arresteren...Dat zal ik ze dan ook zo zeggen.
zou wel zorgen dat je goede vrienden niet te traceren zijn, en dat ze wegzijn voordat de lange arm arriveert, anders hebben je goede vrienden een grote kans dat ze tijdens de volgende douchebeurt een paar nieuwe goede vrienden krijgen ;)
 
Aargh, waarom schrijft hier iedereen op het forum hoe je een tracker moet omzeilen?

Wordt er nog niet genoeg gejat?
 
Aargh, waarom schrijft hier iedereen op het forum hoe je een tracker moet omzeilen?

Wordt er nog niet genoeg gejat?
Als ik het weet, wist het gilde het 3 jaar geleden al. Voor de gewone burger is dit nieuw(s), voor onze stelende vrinden allang al niet meer.
 
Weggegooid geld:
Stel je krijgt het signaal en weet met GPS een locatie met een nauwkeurigheid van een aantal meter: geloof maar niet dat de politie toestemming krijgt van de OvJ om huiszoeking te doen. Meestal hou je dan nog minimaal 2 locaties over waar je motor kan staan. Of eigenlijk: je weet niet of je motor er staat. Je weet alleen dat het kastje er naar waarschijnlijkheid zal zijn. De risico's zijn veel te groot dat ze een inval doen op een verkeerde locatie. Het is niet zo als je bij garageboxen uit komt, dat de politie ze zomaar even allemaal mag openen.
 
Als ik het weet, wist het gilde het 3 jaar geleden al. Voor de gewone burger is dit nieuw(s), voor onze stelende vrinden allang al niet meer.

Bestaan al lang iemand die ik ken had er 5 jaar geleden al 1, geen idee waar die dat ding voor nodig heeft trouwens, maar is me vriend ook niet meer, en dat is maar beer ook denk ik, was toen wel iets heel duurs zo'n jammer, zijn ook verboden in Nederland, als ze daar nou 10 jaar op zetten voor bezit!
 
Zijn ze verboden? kan ik me niet voorstellen. Heb je daar nadere info over? Linkie naar artikel oid?
 
Verboden zou ik niet weten, maar het zou goed kunnen dat ze niet verkocht mogen worden in Nederland, iets met een CE-keur en niet mogen storen van andere apparaten ofzo.
 
Om motorrijders te laten weten dat ze hun 135 euro beter in een goed slot of alarm kunnen stoppen?

Je kan toch ook gewoon schrijven dat dit systeem zoals elk systeem te omzeilen is zoals ik heb gedaan. Je hoeft er toch niet bij te zetten hoe.
 
Zijn ze verboden? kan ik me niet voorstellen. Heb je daar nadere info over? Linkie naar artikel oid?
Info van een spyshop: GPS jammers zijn producten waarmee het GPS signaal van navigatie systemen en gps volgsystemen wordt geblokkeerd. In eerste instantie zijn deze producten bedoeld als beveiliging tegen gps trackers, zodat het niet mogelijk is een bepaalde auto te volgen. Daar deze producten een bepaald zendvermogen hebben welke volgens de Nederlandse wetgeving te hoog is zijn deze producten illegaal en zullen deze bij ontdekking door de politie in beslag worden genomen. Wij vinden het als spyshop jammer dat dit een beperking van ons spy assortiment inhoudt, maar willen natuurlijk enkel producten aanbieden waarmee u als klant niet in problemen kan komen door gebruik en vragen hiervoor uw begrip.

Het is in Nederland verboden om netwerken te verstoren, valt onder de wet computercriminaliteit .


In Nederland is wel meer verboden wat in de landen om ons heen dood normaal is, gsm netwerk plat leggen is natuurlijk crimineel, stel jij bent binnen die straal waar die blocker actief is, en er gebeurd een ongeluk, hoe ga jij dan 112 bellen?

Denk trouwens dat de pakkans met zo'n ding nihil is, ik gok dat de meeste agenten het bestaan niet weten of hoe ze er uit zien, daarnaast zijn ze er ook nog in de vorm van gsm telefoon, en zal me daarom ook niet verbazen dat ze bestaan in de vorm van radio fototoestel enz enz...
 
Laatst bewerkt:
OK, ik wist niet dat het verboden was. Toch maar eentje aanschaffen dan.

Als iets verboden is, is het meestal leuk of goed. Of het bespaart geld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan