GPS trackers?


Dat is ook weer een China gps met eigen labeltje erop geplakt. Het is een LK209c.
Bij ome Aliexpress kost ie rond de 60 euro, incl server. Prepay simkaart erin en gaan met de banaan.
 
Oh ja, da's tricky soms met ome AliExpress. Je moet niet blindelings uitgaan van de titel van het product, maar ook naar de plaatjes kijken en vooral naar wat er staat bij de omschrijving in het bestelproces, anders loop je alsnog de kans genaaid te worden.
De 4G is wat duurder dan de genoemde 6 tientjes..


Een 2G -even ongeacht het apparaat en type- werkt even goed, is alleen wat korter bruikbaar. Tot december 2025 wordt het ondersteund door KPN. Om te kijken of het wat is, is zo'n goedkope wel het overwegen waard. Bevalt het, kun je altijd overstappen naar een duurder model dat langer meegaat.

Ander alternatief: oude smartphone gebruiken met track-functie aan.
 
Laatst bewerkt:
ALs het voor een motor is met behoorlijke waarde en diefstalgevoeligheid, zou ik zelf voor zekerheid gaan en er zowel aan tracker als airtag-achtig gevalletje instoppen. Better safe than sorry. Heb je ook signaal als er eentje uitvalt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2x de TK-905..
1 voor in de motor en de andere voor een aanhanger.
Ik gebruik deze nu al een paar jaar na volle tevredenheid.
Die voor de in de motor is een 3G type, ik zal deze tzt even vervangen voor een 4G type.
De batterij van de 4G tracker gaat wel minder lang mee dan van de 3G,
1x per maand laad ik ze op...maar dan zijn ze nog niet helemaal leeg.
 
De TK905 is een goede tracker, hij is alleen niet altijd helemaal waterdicht, via het gaatje van de microfoon zou er water in kunnen komen omdat de dot lijm die er achter zit vaak niet helemaal afdicht of zelfs ontbreekt. .
 
De TK905 is een goede tracker, hij is alleen niet altijd helemaal waterdicht, via het gaatje van de microfoon zou er water in kunnen komen omdat de dot lijm die er achter zit vaak niet helemaal afdicht of zelfs ontbreekt. .
Kit je dat ding toch dicht? Alsof je die trackter gaat gebruiken om die microfoon te gebruiken.
Tenzij je m in de handtas van je vrouw wilt verstoppen :D
 
Voor 10 Mei een afspraak staan bij Goedhart voor een gpstracker , helaas een eis van mijn verzekering .
Is dat nieuw dat verzekeringsmaatschappijen dat eisen?
En, wat voor tracker moet erin zitten? Welke vereisten zijn ervoor?
Tevens benieuwd welke trackers Goedhart levert.
 
Moet een gecertficeerd systeem zijn , ik heb deze besteld .
Moet een gecertficeerd systeem zijn , ik heb deze besteld .
Duur dingetje wel :D Zowel qua aanschaf als daarna ook nog eens met maandelijkse kosten.

Inbouwen door Goedhart kost je 200 euro, want elders te koop voor 249 euro zonder inbouw, maar kunnen ze ook verzorgen.
Abonnementskosten 8,99 per maand ongeveer.

Daar moet dan wel een fors lagere verzekeringspremie tegenover staan.
 
Laatst bewerkt:
ook grappig maar helaas wel duuur.
Geeft ookinfo over je rit zelf als helingshoek e.d.

"De enige zonder abonnement" schrijven ze op de site. Volgens mij moeten ze wat beter om zich heen kijken. Er zijn veel meer van die trackers die zonder abonnement werken (of eigenlijk: waar het abonnement is inbegrepen in de aanschafprijs, ze zijn niet voor niets zo duur). Deze werkt met 2G. Over een paar jaar wordt dat uitgeschakeld, dan heb je er niets meer aan...
 
Anderen gaan nog wel langer door met 2G, Vodafone in ieder geval tot eind 2024 en KPN 2025. Het is wel een aflopende zaak…
 
Ik heb in mijn motor een motorsecure tracker laten plaatsen bij motorport Rockanje.
Een goedgekeurde tracker of gecertificeerd alarm is helaas nodig voor mijn motor.
De verzekeringen hebben een tijdje terug veel strengere eisen gesteld.
 
die ik heb is niet meer te verkrijgen, maar deze is soortgelijk, geen abbo kosten
De Onntrack 400 heb ik er sinds twee weken in zitten. Geen abbo oid.
Ik zie waar m'n GS staat, kan zien waar ik gereden heb etc. maar een goede handleiding ontbreekt en is ook niet verkrijgbaar. Beetje raar...

Vriend van me heeft de onntrack 200 1,5 jaar terug ingebouwd (ook geen handleiding) en die doet het nog steeds. Ivm buitenlandse activiteiten een jaar niet kunnen rijden, maar de app ziet nog steeds waar zijn motor staat geparkeerd. En als je er aan schud krijgt hij nog steeds een seintje.

Iemand hier die de 200 of 400 gebruikt en een eigen handleiding heeft gemaakt?

8-)
 
Ik heb een Samsung Smarttag, zit er nu een jaar in en werk best prima. Gewoon met een kabelbinder ergens achter een kap gehangen.

Je zal niet op het exacte huisnummer zien waar je motor staat maar wel ongeveer. Update elke paar minuten als hij contact maakt met een Samsung telefoon met GPS.

Hier is een voorbeeld van een route die ik laatst heb gereden.

Kost €20 oid, gaat nu al ruim een jaar mee.
Screenshot_20240108_202902_SmartThings.jpg
 
Appel heeft hetzelfde systeem als tegenhanger van Samsung. Heet Apple Tag meen ik.
AirTag inderdaad. Werk ook prima, maar wel iets minder dan het systeem van Samsung. Update wat minder vaak en is soms minder accuraat.

Maar die verschillen zijn klein, als je Iphone hebt neem je Airtag, als je Samsung hebt neem je Smarttag, als je een andere telefoon hebt kan je beter Tile nemen.
 
AirTag inderdaad. Werk ook prima, maar wel iets minder dan het systeem van Samsung. Update wat minder vaak en is soms minder accuraat.

Maar die verschillen zijn klein, als je Iphone hebt neem je Airtag, als je Samsung hebt neem je Smarttag, als je een andere telefoon hebt kan je beter Tile nemen.
Als je iets in de instellingen aampast is een airtag ook met android te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan