GPS trackers?

Volgens mij heeft het dievengilde in sommige gevallen wel apparaatjes waar ze apparatuur mee kunnen vinden die GPS uitzendt, bijvoorbeeld bij opleggers of trucks waar ze verstopt zitten en waar na diefstal na een korte periode het signaal verdwijnt omdat ze de tracker opsporen.
Het detecteren van de apparaten die GPS uitzenden heeft niet zoveel zin, die staan 20.000 kilometer verderop....
GPS is eenrichtingsverkeer. De trackers zenden wel een signaal uit via GSM of LoRa, en dat is met (dure!) apparatuur te detecteren. Dat valt vaak niet mee, met name als de trackers met een grote interval hun positie doorgeven (bijv. elk half uur). Ze zenden gedurende een hele kort tijd iets uit, de rest van de tijd zijn ze niet te detecteren. En iedereen in de buurt met een telefoon fungeert als stoorzender.
 
Kijk, geen enkel systeem is 100% dief bestendig. Dat weet ik ook wel. Het gaat er om dat je het ze lastig mogelijk maakt. Hoe lastiger je het ze maakt hoe meer potentiële dieven voorbijlopen ipv er met je motor mee vantussen te gaan. Zie het als een slot op je deur - dat houdt een echt vastberaden dief ook niet buiten, maar een gelegenheidsdief wel. Daarom ook twee art 4 ketting sloten er op, stuurslot, hoes erover heen - want helaas kan ik hem niet binnen zetten. Die GPS tracker is dus ook geen end-all-be-all oplossing, dat begrijp ik ook wel, maar gewoon een extra laagje boven het andere.
 
TKSTAR GPS niet de meest fancy app, maar het voldoet… weet niet of er ook andere apps zijn die met deze tracker werken
Dat vermoeden had ik al :)
De TK905 is onder meerdere merknamen verkrijgbaar, o.a. TKstar, Winnes, Tracemaster, etc. maar is gewoon allemaal hetzelfde apparaatje met een ander labeltje en komen allemaal uit dezelfde fabriek.
Er zijn voor de TK905 maar 2 apps beschikbaar, welke jij gebruikt en de andere heet WINNES GPS, zijn precies hetzelfde zijn, maar 1 van de 2 draait alleen op oudere versies van iOS en Android.
 
Die heb ik er inmiddels ook al een geruime tijd in zitten… inderdaad een keer in de drie maanden opladen. Heb er een prepaid sim in zitten, die ik zo af en toe opwaardeer. Leuke is ook dat hij je routes kan tracken, en andere opties zoals bewegings detectie en geofencing. Door de magneet kon ik er een mooi onopvallend plekje voor vinden…

Heb dezelfde ook al een jaar of 4 a 5. De drie maanden haalt ie niet. Wellicht als ie enkel op standby staat, maar dan nog zou ik m gewoon maandelijks een keertje opladen. Is ook zo lullig als je motor gejat wordt en de accu staat op 10% en het ding elk moment kan uitvallen.

Bewegingssensor werkt prima met die dingen. Zat aan begin van de oorlog in Oekraine te kijken op MyTKstar naar willekeurige trackers van anderen en kwam er eentje tegen in de Donbas regio die tig bewegingsmeldingen had vrij kort na elkaar. De bommen en granaten werden prima waargenomen door het ding :D

Zo'n tracker zou je dus ook op bijv je garagedeur kunnen plakken, zodat ie een seintje per sms geeft zodra ie geopend wordt.
 
Ik ben naar deze aan het kijken, iemand bekend met dit model?

NZG34e9.jpg

Dit is de TKstar TK905, alleen dan met een eigen logo'tje erop geplakt en voor het dubbele van wat ie in China kost.
En met mogelijk een simkaartje meegeleverd, gezien erbij staat dat er geen abonnement nodig is. Dat simkaartje is namelijk wel benodigd normaalgesproken. Accuduur is echt geen 90 dagen.

Er zijn ook identieke modelletje waar een 10.000ah accu inzit. Die redden dat waarschijnlijk wel.

Hou er rekening mee dat de TK905 weleens een 3G zou kunnen zijn. December 2025 stopt KPN daarmee qua ondersteuning. Dat zou in 2022 al gebeuren, maar ze hebben het toch verlengd en KPN is de enige die het geloof ik nog ondersteund. Zorg dus voor een simkaartje op het KPN netwerk als je er zoeentje koopt.
 
Laatst bewerkt:
De TK905 en soortgelijke gps-trackers werken op zowel 2G als 3G.
Alleen T-Mobile heeft op dit moment nog 3G, maar geen 2G meer, en heeft geen einddatum gegeven aan het 3G netwerk.
Vodafone en KPN hebben geen 3G meer, maar nog wel 2G, dat wordt eind 2025 uitgefaseerd.
Dus je kan met de huidige vorm nog zeker een kleine 2 jaar vooruit. Wil je wat meer spelen op levensduur, zou ik voor een model gaan wat 4G ondersteunt.
 
Laatst bewerkt:
Accuduur is echt geen 90 dagen.

Er zijn ook identieke modelletje waar een 10.000ah accu inzit. Die redden dat waarschijnlijk wel.
3 Maanden is ook alleen standby, wanneer je opties aan gaat zetten, dan wordt de tijd ook een stuk korter. Zijn niet veel gps-trackers die het langer dan 2 weken volhouden, wanneer ze volledig operationeel zijn.
 
3 Maanden is ook alleen standby, wanneer je opties aan gaat zetten, dan wordt de tijd ook een stuk korter. Zijn niet veel gps-trackers die het langer dan 2 weken volhouden, wanneer ze volledig operationeel zijn.
Moet ook eerlijk bekennen, dat als ik regelmatig rijd, ik hem preventief elke week aan de oplader leg. Ik denk dat ik nog wel een keer een usb aansluiting ga maken waar ik hem op aan kan sluiten
 
De TK905 en soortgelijke gps-trackers werken op zowel 2G als 3G.
Alleen T-Mobile heeft op dit moment nog 3G, maar geen 2G meer, en heeft geen einddatum gegeven aan het 3G netwerk.
Vodafone en KPN hebben geen 3G meer, maar nog wel 2G, dat wordt eind 2025 uitgefaseerd.
Dus je kan met de huidige vorm nog zeker een kleine 2 jaar vooruit. Wil je wat meer spelen op levensduur, zou ik voor een model gaan wat 4G ondersteunt.
Zoiets?
 
Ik kwam zelf al een aantal keren Sizzapp tegen op mijn timeline binnen insta, hoogstwaarschijnlijk ook omdat ik er een keertje nieuwsgierig op had geklikt *D
Maar ik vond hem wel interessant klinken, geen maandelijkse kosten in elk geval... Maar verder er niet verder ingedoken of het echt wat is qua specs of dat het vooral een leuke marketing is? Iemand ervaring hiermee?
 
Ik kwam zelf al een aantal keren Sizzapp tegen op mijn timeline binnen insta, hoogstwaarschijnlijk ook omdat ik er een keertje nieuwsgierig op had geklikt *D
Maar ik vond hem wel interessant klinken, geen maandelijkse kosten in elk geval... Maar verder er niet verder ingedoken of het echt wat is qua specs of dat het vooral een leuke marketing is? Iemand ervaring hiermee?
Maakt ook gebruik van 2G. Dus tot eind 2025 te gebruiken in Nederland.
Met €225 voor de goedkoopste versie wel prijzig en dan kan je het minder dan 2 jaar gebruiken.
 
Maakt ook gebruik van 2G. Dus tot eind 2025 te gebruiken in Nederland.
Met €225 voor de goedkoopste versie wel prijzig en dan kan je het minder dan 2 jaar gebruiken.
Toch te mooi om waar te zijn dus :) Hij is inderdaad best prijzig, tegelijk zag het er qua mogelijkheden en app best goed uit, jammer van die 2G dus.
 
Dit is inderdaad een 4G geschikte gps-tracker en werkt hetzelfde als een TK905.
Deze wordt wel geleverd met een M2M kaart, dus zit je gelijk een abonnement vast, en dat wilde je geloof ik niet.
Kan er ook een prepaid kaart in?
 
Dit is inderdaad een 4G geschikte gps-tracker en werkt hetzelfde als een TK905.
Deze wordt wel geleverd met een M2M kaart, dus zit je gelijk een abonnement vast, en dat wilde je geloof ik niet.
Is kwestie van simkaart verwijderen en eigen sim plaatsen waarschijnlijk. En dan uiteraard het ding instellen op je eigen simkaart.
Deze tracker is de TKstar, TK915 en daar zit een 10000Ah accu in.
 
Kan, maar je betaalt nog steeds voor het abonnement op de andere simkaart :+
Je hebt eigenlijk een abonnement voor toegang tot het portaal waar je de locatie van de tracker kan zien, en de tracker stuurt zijn info alleen naar dat portaal. Dat hebben ze uiteraard dichtgetimmerd.
 
Kan iemand me dan een 4g tracker zonder abo aanraden? Ik zie ff door de bomen het bos niet meer.
 
Kan iemand me dan een 4g tracker zonder abo aanraden? Ik zie ff door de bomen het bos niet meer.
Check aliexpress gewoon even voor de modelletjes. 9 van de 10 die hier in Nederland aangeboden worden zijn gewoon Chinees met eigen merkje erop.

Je woont niet om de hoek, anders had je wel een TK905 mogen lenen van me om te kijken of het wat is.
 
Je hebt eigenlijk een abonnement voor toegang tot het portaal waar je de locatie van de tracker kan zien, en de tracker stuurt zijn info alleen naar dat portaal. Dat hebben ze uiteraard dichtgetimmerd.
Ligt aan de aanbieder, bij sommige aanbieders krijg je gewoon een sim-only abonnement erbij. Daar kan je wel een eigen simkaart erin steken en gewoon gebruik maken van de app.
 
Terug
Bovenaan Onderaan